זה קרה: כשהנסיכה דיאנה לבשה בגד ים מנומר של מותג ישראלי

הדגם שעיצבה לאה גוטליב האגדית במיוחד בשביל הנסיכה הפך למזוהה עמה כל כך, עד שיוצרי "הכתר" פנו לגוטקס בבקשה לתפור אותו מחדש עבור הצילומים. התוצאה היא מהדורה מעודכנת ומוגבלת של אחד מבגדי הים האיקונים בהיסטוריה

מאת  | ‏ 16 נובמבר 2023

 

הנסיכה דיאנה בבגד ים של גוטקס, 1997 (צילום:  Anwar Hussein)

הנסיכה דיאנה בבגד ים של גוטקס, 1997 (צילום: Anwar Hussein)

ברגע השיא של הפרק הראשון בעונתה השישית והאחרונה של "הכתר", הנסיכה דיאנה בגילומה של אליזבת דביקי מחליטה לתת לצלמי הפפראצי צ'ופר מיוחד כדי שסוף סוף ירפו קצת ממנה, מילדיה ויליאם והארי ומהבויפרנד בהתהוות דודי אל פאיד, בשעה שהם נופשים על יאכטה ענקית בסן טרופה. היא מתקרבת אליהם בסירת מנוע קטנה, נעמדת וחושפת בפוזות פוטוגניות את בגד הים המנומר שלה, במה שהפכו לתמונות פפראצי איקוניות וכמעט גורליות.

למעשה, זה בגד הים האחרון שבו תועדה לפני מותה, כעבור שבועות בודדים מהרגע הזה. אבל הוא אפילו לא צריך את הנתון הדרמטי הזה כדי להיות אירוע בפני עצמו, בפרט מהזווית המקומית: הדגם המנומר הנועז בשילוב רצועת הקולר וגזרת הניינטיז הקלאסית, שסימן את שיא החופש של הנסיכה מכבלי משפחת המלוכה – מגיע מבית המותג הישראלי האגדי גוטקס.

אליזבת דביקי ב"הכתר" (צילום: מתוך נטפליקס)

אליזבת דביקי ב"הכתר" (צילום: מתוך נטפליקס)

בגד הים נתפר במיוחד עבור דיאנה, לאחר פגישתה בשואו רום הלונדוני עם מייסדת המותג לאה גוטליב, שכונתה "הגברת הראשונה של האופנה הישראלית". "הגברת גוטליב זיהתה את חיבתה של הנסיכה דיאנה לבגדי ים ואת האומץ שלה ללבוש גזרות נועזות והדפסים שוברי שגרה", מסופר בהודעת היח"צ של המותג, "ועיצבה עבורה בגד ים בהדפס מנומר ובגזרה על זמנית, שהפך למזוהה עמה כל כך, עד שיוצרי הסדרה 'הכתר' פנו לגוטקס בבקשה לתפור את בגד הים במיוחד עבור הצילומים".

כך אכן קרה, והתוצאה היא בגד ים כמעט זהה לפריט האספנות המבוקש ההוא, שאף מוצע למכירה במהדורה מוגבלת ובשתי גזרות: עם קשירת קולר כמו במקור, ועם כתפיות ומחשוף וי (245 שקלים). נחשו איך קוראים לדגם.

דגם "דיאנה" המחודש במהדורה מוגבלת (צילום: אמיר יהל)

דגם "דיאנה" המחודש במהדורה מוגבלת (צילום: אמיר יהל)

הנסיכה דיאנה ולאה גוטליב (צילום: פאולין לואיס ז"ל)

הנסיכה דיאנה ולאה גוטליב (צילום: פאולין לואיס ז"ל)

 

השאירו תגובה