הדוגמנית צעדה על המסלול, וגילתה שפניה הוחלפו

הדוגמנית שירין וו צעדה בתצוגה של המעצב המוכר מייקל קוסטלו, וכשהוא העלה את התמונות לחשבון האינסטגרם שלו - גילתה שפניה נערכו ב-AI כך שהיא למעשה הוחלפה ב"דוגמנית" שלא נראית כמוה בשום צורה. עוד לא לגמרי ברור איך ולמה זה קרה, אבל ברור שמדובר בקטע גזעני משונה למדי

מאת  | ‏ 5 נובמבר 2023

שירין וו מייקל קוסטלו

צילום: אינסטגרם, shereen.wu

להגיד שתעשיית האופנה נגועה בגזענות זאת כמעט אמירה מיותרת – העולם כולו נגוע בגזענות, ויש לה מופעים רבים ושונים. בהקשר של תעשיית האופנה, המצב אמנם השתפר בעשורים האחרונים, אבל רחוק מלכפות על שנים על גבי שנים של העדפה ברורה של דוגמנים ודוגמניות לבנות על המסלול, על שערי המגזינים ובקמפיינים.

גם כיום, כשיש מקום בצמרת ליותר מנעמי קמפבל אחת, אנחנו עדים לא פעם לתופעות ריטוש משונות כמו הבהרת עורן של דוגמניות וכוכבות על גבי מגזינים – אפילו ביונסה בכבודה ובעצמה נפלה קורבן למסורת המביכה הזאת.

שירין וו מייקל קוסטלו

צילום: אינסטגרם, shereen.wu

ובכל זאת, המקרה של שירין וו תפס את האינטרנט לא מוכן. הדוגמנית האסיאתית העלתה לחשבון האינסטגרם שלה (שנמחק מאז), תמונה של עצמה צועדת על המסלול של מעצב האופנה מייקל קוסטלו, ולצדה תמונה כמעט זהה, זאת שקוסטלו פירסם בחשבון שלו, בו הפרצוף של וו שונה באמצעות AI לפנים של דוגמנית לבנה, ובביצוע לא מוצלח במיוחד. על פי הדיווחים, הדוגמנית פנתה למעצב, שהאשים את הצלם ואמר שהוא זה שבחר לשנות את פניה בתמונה. כשהיא פנתה לצלם – הוא הכחיש.

לא ברור מי האשם, אבל בהחלט ברור שמדובר במקרה מוזר ומטריד, ובהוכחה לכך שיש לאנושות עוד הרבה לאן להתקדם. אגב, ברשתות החברתיות שמחו מאוד להתנפל על קוסטלו, שהתדמית שלו לא הייתה כל כך מצוחצחת מלכתחילה. קוסטלו מוכר לקהל בעיקר מהשתתפותו ב"פרויקט מסלול", שם הוא היה חביב השופטים אבל שנוא על חבריו לקאסט, שחשבו שהעיצובים שלו אינם מקוריים.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Hypebae‎‏ (@‏‎hypebae‎‏)‎‏

ב-2021, הוא הצליח במו ידו לדחוף את מלכת הסושיאל כריסי טיגן מכס המלכות ולהפוך אותה למבוטלת בין לילה. קוסטלו פירסם צילומי מסך עם הודעות ביריוניות מטיגן, שבין השאר קוראות לו גזען ומאחלות לו למות. המעצב טען שההודעות גרמו לו לחשוב על התאבדות, אבל טיגן התעקשה שהן מזויפות, ושהיא רק הגיבה לו על פוסט פומבי שבו הוא הואשם בגזענות, ולאחר מכן מחקה את התגובה. באותו הפוסט, נחשף שקוסטלו השתמש במילה ה-N הפוגענית כלפי מעצבת אפרו-אמריקאית שהאשימה אותו בכך שגנב את עיצוביה. אחר פרשת טיגן קוסטלו קיבל את אמפתיית הקהל, אבל נראה שעם הפרשה החדשה, האמון בו שוב מוטל בספק.

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Ellie Delphine‎‏ (@‏‎slipintostyle‎‏)‎‏

השאירו תגובה

 

  • סתם בן אדם גזעני. לאנשים כאלו אין מקום בעולם האופנה.

    מאת: נהוראי אלוש |‏ 5 בנובמבר 2023 | 18:46