על פי דיווחים: שאנל תתרום מיליונים למען תושבי הדרום

למרות שבעמוד הרשמי שלהם לא נרשמה התייחסות למלחמה, ביממה האחרונה התפרסמה ברשת הודעה שלכאורה פרסם בית האופנה הצרפתי שאנל, בה גינוי נחרץ של החמאס והחלטה לתרום באופן מיידי ארבע מיליון דולר לטובת סיוע לתושבי הדרום

מאת  | ‏ 12 אוקטובר 2023
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

לא מעט מהפיגורות, המותגים ואנשי המפתח של עולם האופנה לא לקחו צד ברור עם פרוץ המלחמה, אבל ככל שנקפו השעות ונחשפו הזוועות והעדויות הקשות, הלחץ הבינלאומי להתייחסות הלך וגבר.

למרות שבעמוד הרשמי שלהם לא נרשמה התייחסות למלחמה, ביממה האחרונה התפרסמה ברשת הודעה שלכאורה פרסם בית האופנה הצרפתי שאנל – הודעה המגנה את ההתקפה האכזרית על אזרחי ישראל ומצהירה על תרומה ראשונית ומיידית של ארבעה מיליון דולר לארגונים הומניטריים שיסייעו לתושבי הדרום.

על ההודעה, שהתפרסמה בעמוד האינסטגרם של ד"ר שילה נזריאן, חתומים אלן ורטהיימר (יו"ר החברה ומבעליה) ולינה נאיר (מנכ"לית החברה). בית האופנה הצרפתי, כזכור, נמצא בבעלותם של האחים הצרפתים ממוצא יהודי אלן וז'ראר ורטהיימר. למרות השליטה היהודית ארוכת השנים, מעל בית האופנה מרחף צל לא חולף הקושר בין קוקו שאנל לאנטישמיות.

"בימים האחרונים", כך נכתב במכתב שפורסם, "כולנו נחרדנו והתעצבנו מהתקפות הטרוריסטים על אזרחים ישראלים. המלחמה והמשבר ההומניטרי שנגרמו הם טרגדיה". עוד נכתב שמלבד התרומה נעשים חיפושים לדרכים קונקרטיות לסיוע לקורבנות.

העמוד של נזריאן, מנתחת פלסטית מבוורלי הילס ויהודייה גאה, הפך בימים לזירת הסברה רוחשת. מאז פרסום ההודעה של שאנל בעמוד שלה, הוא התמלא בתגובות בנוסח: "עכשיו אני מרגישה קצת פחות רע בקשר לתיק שקניתי" ו"כנראה שאני יודעת מה אני הולכת לקנות לעצמי ליום ההולדת הבאה". עוקבת ישראלית אף השאירה תגובה בעברית: "סליחה שקניתי מלא חיקויים בתאילנד".

שאנל, ורטהיימר, חרבות ברזל

אלן ורטהיימר (צילום: PATRICK KOVARIK AFP via GettyImages)

השאירו תגובה