ואז לירז צ'רכי הורידה את הרעלה, ועל המסלול קרה משהו בלתי נשכח

שנה שלמה חיכינו להם, והאוס אוף ג'אפה קיימו את ההבטחה במלואה עם קולקציה שהופכת את המזרח התיכון למקום הכי סקסי בעולם. גם התצוגה של שנקר סיפקה רגע שלא יישכח, ויובל כספית הצליחה להמיס את הציניות ולרגש באמת. זה מה שקרה ביום האחרון של שבוע האופנה קורנית תל אביב 2023 FAC

מאת  | ‏ 23 מרץ 2023

לירז צ'רכי בפתיחת התצוגה של House of Jaffa (צילום: היידון פריור)

לירז צ'רכי בפתיחת התצוגה של House of Jaffa (צילום: היידון פריור)

האוס אוף ג'אפה

משבוע האופנה של שנה שעברה נשארה איתנו בעיקר תצוגה אחת – זו של המותג House of Jaffa, ששטפה את המסלול בגווני שמש מדברית במסגרת תצוגת המעצבים המבטיחים. ההבטחה קוימה, והשנה זכה המותג היפואי-לונדוני למשבצת בלו"ז שכולה שלו, ואוהו, מה שהוא עשה איתה.

כבר עם הכניסה לאולם התצוגות היה ברור שעכשיו עומד לקרות פה משהו קצת אחר: המסלול כוסה לכל אורכו בשטיחים פרסיים צבעוניים, ופרס התפאורה והארט שוגר מיידית לאנשי האוס אוף ג'אפה, בהיעדר כל תחרות מול הרעיון המבריק הזה. החושך ירד, ואז נזרקה אלומת אור אחת על אישה עטויה רעלת פאייטים כחולה, שמתוכה בקע שיר בפרסית. הרעלה הוסרה, האור עלה, ולירז צ'רכי התחילה להרים ונתנה את האות לתצוגה בלתי נשכחת.

האוס אוף ג'אפה

המסלול כוסה שטיחים פרסיים (צילום: היידון פריור)

גולן פרידמן ואדי גברילידיס מזמינים צקצוקי פוליטקלי קורקט מול מחולל ההשראות האוריינטליות שהם מפעילים בפרזנטציית המותג, ולרגעים זה אכן מרגיש כאילו צמד אדונים בריטים-אשכנזים מזמינים אתכם להתארח במאהל הבדואי שלהם. אבל כשהבגדים מדברים, זה בגלובלית שוטפת: האוס אוף ג'אפה הוא מותג סטריט חכם ומעניין, שרותם את המוטיבים הים-תיכוניים לצבעוניות סקסית שלא הגיוני להגביל לעדות ולאומים. 

הפרינטים (במיוחד זה שמזכיר שכבות חול צבעוני בבקבוק), הרקמות (במיוחד הגמל) והגזרות (במיוחד מכנסי האוברסייז והשמלות), בשילוב עם הסטיילינג שכלל משקפי שמש של אוקלי וסנדלי טבע נאות, התלכדו לכדי מלתחה שעושה עדכון גרסה רלוונטי לאלמנטים מסורתיים, אינסטגרמית אך לבישה לחלוטין, שיש בה קסם אמיתי. יש רק לקוות שהוא יישאר גם כשמאגר המוטיבים הים-תיכוניים ייגמר.

פרינט שמזכיר חול צבעוני. האוס אוף ג'אפה (צילום: היידון פריור)

פרינט שמזכיר חול צבעוני. האוס אוף ג'אפה (צילום: היידון פריור)

שני גולדשטיין בהאוס אוף ג'אפה

שיא הסקס-אפיל של המזרח התיכון (צילום: היידון פריור)

אביחי דעי בהאוס אוף ג'אפה

תצוגה שלא נשכח בזמן הקרוב (צילום: היידון פריור)

שנקר

אז האוס אוף ג'אפה השכילו ליישר קו ושטיח עם סטנדרט ההפעלות שרווח בתצוגות האופנה בעולם, ובשנקר הוכיחו, כרגיל, שאפשר לסמוך עליהם שיעשו את זה הכי נכון שיש: בהתחלה התייצבו על המסלול שני טורים של דוגמנים ודוגמניות מכוסים בקאברים שעליהם הכיתוב Shenker. Fashion. Freedom. הסטודנטים יצאו לבושים בשחור, ונעמדו כל אחד מול הדוגמן או הדוגמנית שלו, ובתום קרב מבטים מורט עצבים תלשו מעליהם את הקאברים וחשפו את הדגמים.

זה היה מקורי, מרתק ומסעיר – בדיוק מה שאופנה מהסוג הסטודנטיאלי אמורה להיות במיטבה. את המסלול שטפו עשרות דגמים משלל הקורסים של סטודנטים משנים ב', ג' וד', כשרעיונות מסוימים מתבלטים מעל המוטיבים האקספרימנטלים ה"רגילים" של פירוק, הרכבה והגזמה, ומנכיחים את הכוח הבלתי נדלה של אופנה באופן כללי ואופנה ישראלית בפרט, במקום שבו ההוכחה הזאת נדרשת במיוחד.

שנקר

קצת לפני שהסטודנטים תלשו את הקאברים (צילום: היידון פריור)

תמיד כיף. שנקר (צילום: היידון פריור)

תמיד כיף. שנקר (צילום: היידון פריור)

שנקר

היו רגעים יפים במיוחד (צילום: היידון פריור)

יובל כספית X שנקר

הסטודנטים של שנקר כיכבו בתצוגה נוספת אתמול, אף שהיה קצת קל יותר לגנוב להם את ההצגה: המשפיענית יובל כספית יזמה תצוגה תחת הכותרת "בראש מורם", בהתאם לעיקרון שמלווה אותה בדרכה האישית והמקצועית, והביאה למסלול 24 סיפורים אנושיים ואת האנשים שמאחוריהם, עבורם עיצבו הסטודנטים דגמים ייחודיים.

הציניות המתבקשת התמוססה ברגעים האלה, כשאת המסלול כבשו, למשל, ליה קרן שאובחנה עם מחלת שרירים גנטית וצעדה עם קביים יותר טוב מדוגמניות מסוימות בלי קביים, ליאל פרץ שספג אלימות כי היה ילד חובב אופנה ועכשיו חוגג באהבה ובטחון את הסטייל ההורס שלו, או אמור פז שהיותה אישה חזקה – פיזית – ערערה את דימוי הגוף שלה, והיום היא נינג'ה ישראלית מעוררת השראה.

יובל כספית בראש מורם (צילום: היידון פריור)

יובל כספית בראש מורם (צילום: היידון פריור)

ליה קרן בדגם של מאי עזריה (צילום: היידון פריור)

ליה קרן בדגם של מאי עזריה (צילום: היידון פריור)

הילי ארי

את שבוע האופנה קורנית תל אביב FAC 2023 – וסליחה, אבל נחמד לחשוב שזו הפעם האחרונה לשנה הקרובה שאנחנו מקלידות את השם המלא הזה – סגרה המעצבת הילי יעקבי, שהפעם הגיע תורה לתת לבל אגם את הבמה לרגע האקטיביסטי-ויראלי שימלא את הפיד.

אבל לפני שאגם עלתה למסלול עם האזיק האלקטרוני והשלט "הפקרות" במחאה על חקיקות הממשלה, הוצגה עליו הקולקציה של המותג הילי ארי, שמנסה למצוא את השקט בתוך העומס והבלאגן היומיומיים, ועושה זאת באמצעות עיצובים ששוזרים יחד את הקז'ואל עם בגדי ערב ולבוש מחויט, בנגיעות פאנק עדינות. 

מחויט עם נגיעות פאנק. הילי ארי (צילום: היידון פריור)

מחויט עם נגיעות פאנק. הילי ארי (צילום: היידון פריור)

הילי ארי

למצוא את השקט בתוך הרעש (צילום: היידון פריור)

ביי בינתיים, שבוע האופנה תל אביב (צילום: היידון פריור)

ביי בינתיים, שבוע האופנה תל אביב (צילום: היידון פריור)

השאירו תגובה