הבחורה המוזרה עם חצאית המיני וכפכפי הבירקנשטוק היא המנצחת של 2022

סיכום השנה בעולם האופנה על פי נתוני התנועה ברשת מכתיר את המותג הכי מדובר, הלוגו המוביל, הטרנד המשמעותי, התיק והנעליים הכי מבוקשים וגם את המתלבשת המשפיעה של 2022. חלק מהתוצאות צפויות, חלקן פחות, וכולן אומרות משהו על התקופה המשונה שבה כולנו חיים

מאת  | ‏ 1 דצמבר 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Miu Miu (@miumiu)

המקום הראשון ברשימת "הדברים שהכי אין לנו כוח אליהם בסוף השנה" ללא ספק שייך לרשימות סיכום השנה, אבל בניגוד לפייבוריטים שלכם בספוטיפיי – סורי – יש רשימה אחת שבכל זאת מעניינת אותנו: המגמות המשמעותיות של השנה על פי פלטפורמת האופנה LYST, שמודדת באמצעות כלי ניטור קרים ואובייקטיבים את מה שאנחנו מודדות כל השנה באמצעות טקס הכישוף העתיק של גלילת הפיד והעמסת הווישליסט.

אז מותג השנה הוא מיו מיו. הנה, למשל, עובדה שלא היינו צריכות שום מחשבון נתונים שיסגביר לנו אותה, אף שהיינו קצת בשוק לגלות עכשיו שקולקציית הרדי-טו-וור המגה משפיעה שלו הוצגה רק באוקטובר 2021. קשה לתפוס איך כל כך הרבה שערי מגזינים והפקות אופנה עם לוק המיקרו-חצאית הנמוכה נדחסו לתוך שנה וחודשיים, ואיפשהו שם עוד הצליחו להיכנס גם הלנז'רי ונעלי הבלט

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @camillecharriere

בתוך צונאמי השמות, ההשראות והרפרנסים שמציף את הרשת 365 ימים בשנה, בהחלט לא מובן מאליו לבסס דומיננטיות כזאת. הפרחים למיוצ'ה פראדה, ומיו-מיותר לציין שאם נראה עוד חצאית מיני גזורה אחת עד יולי 2023 לפחות, אנחנו נצרח. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nicole Kidman (@nicolekidman)

לוגו השנה שייך לדיזל. תואר הולם, בהתחשב בכך שאם מישהו הצליח לדגדג את המלוכה של מיו מיו זה רק גלן מרטנס והגרסה המתקדמת והמבריקה שלו למותג הסטריט האיקוני. גם כאן הייתה חצאית שגודלה עומד ביחס הפוך לכמות העיסוק בה, ולוגו ה-D המדובר התנוסס על החגורה והתיק הסופר מבוקשים של המותג, דווקא בתקופה בה נראה ששגעת הלוגומאניה נחלשת.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel_Israel (@diesel_israel)

נעל השנה היא כפכף "בוסטון" הקלאסי של בירקנשטוק, שאיכשהו שכנע את מיטב האיטגירלס העולמיות להיראות כמו קיבוצניקיות מהצפון שהרגע עברו לתל אביב כדי לרקוד בלהקת בת שבע. כפכף הזמש שגרסת הבז' המבוקשת שלו עולה 155 דולר (ואם ממש תתאמצו אולי תוכלו למצוא תמורת כפול מזה בפלטפורמות הריסייל השונות) הוא, על פי LYST, "הנעל המגדירה של תקופת הפוסט-קורונה באופנה". תחליטו אתם מה זה אומר עלינו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by @mumandchic

תיק השנה הוא ה-Re-Nylon של פראדה, שלפאשניסטות מתקדמות עלול להיראות כבר שחוק ולא רלוונטי, אבל רק ממשיך לגרוף פופולריות עם מיליוני צפיות להאשטאג בטיקטוק וזינוק של 131% בחיפוש אחריו. לא קשה להבין למה: הוא מבטא בצורה מאוד אפקטיבית את אסתטיקת הניינטיז שמרתקת את דור ה-Z, הוא עשוי ניילון ממוחזר שמשקיט את המצפון הסביבתי ויחסית גם את הארנק, והעיצוב שלו נקי ומנצח.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Pavlína Jágrová (@pavlinajagrova)

שיתוף הפעולה של השנה הוא זה של נייקי וז'אקמוס. כל הכבוד אינטרנט – בחרתם נכון, וזו תקופה לא פשוטה להכריע בקטגוריה הזאת, כשאדידס ממקבלים את גוצ'י ובלנסיאגה כאילו הם אוהד בוזגלו. השקת הקולקציה המינימליסטית והמטריפה של המעצב הצעיר והמותג הענק ריסקה את האתר של ז'אקמוס והעלתה את החיפוש אחריו בלא פחות מ-2,575 אחוזים. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by JACQUEMUS (@jacquemus)

טרנד השנה על פי LYST הוא הברביקור – זה שהפך את הבובה הבלונדינית למוזה בלתי מעורערת, את פריס הילטון לרלוונטית מאי פעם ואת הצבע הוורוד למבוקש והמחופש ביותר השנה. לכך עזר (או בכך נעזר) גם בית האופנה ולנטינו, שהקולקציה הוורודה שלו העלתה את החיפוש אחריו ב-152% וגרפה כשמונים מיליון צפיות בטיקטוק.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

מתלבשת השנה – וזה הרגע בו אנחנו נאלצות לבשר לנטלי דדון שהחרם שלה לא ממש עבד – היא בלה חדיד. מתברר שכל אאוטפיט שלה יצר, בממוצע, עלייה של 1,900% בחיפוש אחר הפריטים שלבשה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Bella (@bellahadid)

הרגע הוויראלי של השנה, בהתאם, הוא זה שבו שמלת ספריי רוססה על בלה חדיד בתצוגה של קופרני.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by coperni (@coperni)

וגם אסתטיקת הטיקטוק המובילה של השנה היא זו שחדיד נחשבת לנערת הפוסטר שלה: אסתטיקת ה"ווירד גירל" – הבחורה המוזרה, שמעמיסה על עצמה אסופת פריטים אקראית ואבסורדית לכאורה ונראית חולמנית אך מתוחכמת.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ADRIENNE REAU (@ageorama)

בהמשך ישיר, הרגע המוזר והנפלא של השנה (קטגוריה אמיתית שהומצאה בצדק עבור הדבר הזה) שייך לתיק היונה של ג'יי.וו אנדרסון שדמותה של קארי בראדשו תועדה נושאת בצילומים לעונה השניה של "פשוט ככה". אחרי התמונה הזאת, החיפוש אחר הקלאץ' שמחירו 890 דולר עלה ב-488%, והוא הפך לפריט המבוקש ביותר של המותג עם רשימת המתנה מתארכת. אין ספק שאנחנו חיים בזמנים מוזרים ונפלאים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by JW ANDERSON (@jw_anderson)

השאירו תגובה

 

  • יצאה מהצל של אחותה, צברה ביטחון עצמי התחילה להתלבש כמו שהיא אוהבת ולדבר את מה שהיא חושבת ורק נעשתה יותר אהובה ומצליחה וגם עושה דברים חשובים לעולם! מלכה שלנו

    מאת: מהמם מה שקרה עם בלה! |‏ 2 בדצמבר 2022 | 16:53