בקרוב אצלנו? זארה הבריטית מתחילה לגבות על החזרת משלוחים

הרשת הספרדית האהובה לא מצטיינת רק בייצור מהיר ונגיש של הפריטים הכי טרנדיים, אלא גם בשירותי אונליין נוחים וידידותיים - אבל מי שהתרגלו שאפשר להזמין ולהחזיר בחינם באמצעות שליח עד הבית עלולים להתאכזב מהחדשות האלה

מאת  | ‏ 23 מאי 2022
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ZARA Official (@zara)

גם היום, בתור הזהב של הקניות ברשת, זה עדיין החשש וגורם הרתיעה העיקרי עבור רבים שמהססים להצטרף לחגיגת ההזמנות: מה עושים אם זה לא מתאים? איך מחזירים, מחליפים, מזדכים? זה בדרך כלל השלב בו שועלי שופינג אונליין ותיקים מתעקשים להרגיע: אין בעיה, זה הכי קל, זאת לא כזאת פרוצדורה.

סביר שלא מעט שיחות כאלה מתנהלות ספציפית בין חובבות זארה – אלה שלא דרכו בסניף מאז שהתמכרו למנעמי האפליקציה, ואלה שעדיין חייבות למדוד לפני שהן קונות. הראשונות ודאי הפצירו לא פעם באחרונות: מקסימום את מחזירה, בא שליח עד הבית ולוקח את זה בחינם. זה אכן הסידור, והוא באמת מאוד נוח – אלא שעכשיו מסתמן שהחגיגה עשויה להיגמר.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ZARA Official (@zara)

בתחילת החודש החלה זארה לגבות מהלקוחות בבריטניה תעריף החזרה, בגובה 1.95 פאונד – כשמונה שקלים. בכך היא מצטרפת ליוניקלו ונקסט שהפסיקו גם הן את מתכונת ההחזרות החינמית, ועל פי ההערכות – היא ממש לא תהיה האחרונה.

"זה טרנד שהולך ומתפשט", אמר ל-BBC ניק קרול, חוקר קמעונאות בחברת מינטל. "זה התחיל לפני המגיפה וזה רק ימשיך, ככל ששופינג אונליין ימשיך לגדול". בתקופת סגרי הקורונה, הוא מסביר, בוצעו מן הסתם הרבה יותר החזרות באופן כללי,  ובפרט באמצעות דואר שליחים, מה שיצר גידול משמעותי בעלויות לוגיסטיות עבור הרשתות. 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ZARA Official (@zara)

החזרות לסניפים ישארו חינמיות כמובן – מה שגם אמור לתמרץ את הלקוחות לשוב לחנויות הפיזיות אחרי תקופת הקורונה. לצד זאת, הפריטים יחזרו באופן מהיר וחסכוני יותר, וגם ידידותי יותר לסביבה עם הפחתת טביעת הפחמן שמצטברת בריבוי שליחויות. נראה שהלקוחות הבריטים מתקשים בינתיים לשמוח על היתרונות האלה. "אז זארה התילו לגבות כסף על החזרות ולא הוציאו על זה שום הודעה? לא מגניב", צייץ אחר, ואחרת כתבה שהיא "מאוד מאוכזבת, ציפיתי מכם ליותר. מותגי האיכות הטובים בעולם לא מחייבים על החזרה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ZARA Official (@zara)

השאירו תגובה

 

  • מה חדש? כל העולם מעלה מחירים, כולם מנסים לכסות על תקופת הקורונה. פשוט זוועת עולם.

    מאת: מירב |‏ 23 במאי 2022 | 09:14
  • רק כך אפשר יהיה להילחם בתופעת האצבע הקלה על הקליק של העכבר וקניית דברים שלא באמת רוצים או מתאימים.
    תעשיית האופנה מייצרת כמויות בלתי נתפסות של אשפה ואין לכך שום הצדקה!

    מאת: טוב מאוד! |‏ 23 במאי 2022 | 08:49