"גובל בפורנו": הרשת בהלם מהפרסומת הפרובוקטיבית של אדידס
במותג האהוב משיקים קולקציה חדשה ומסקרנת של חזיות ספורט ב-43 עיצובים שונים, מתוך מחשבה על מגוון המידות והצורות השונות של החזה הנשי. מגיבים רבים תהו למה החזיות עצמן לא מופיעות בתמונה שהעלו באדידס, ובה 25 זוגות שדיים חשופים
View this post on Instagram
"אנחנו מאמינים שחזה נשי בכל המידות והצורות ראוי לתמיכה ונוחות", נכתב אמש בציוץ מחשבון הטוויטר הרשמי של אדידס. "לכן חזיות הספורט החדשות מגיעות בטווח של 43 סגנונות, כך שכולן יכולות למצוא את ההתאמה הנכונה עבורן". את המסר האינקלוסיבי הטרנדי הזה ליוותה תמונה של 25 זוגות שדיים במידות וצורות שונות.
אפשר לחשוב כל מיני דברים על ההחלטה השיווקית הזאת, אבל אי אפשר להכחיש שעבור המותג מדובר בסיטואציית ווין-ווין קלאסית: אלה שמעריכים את האומץ ואלה שמביעים ביקורת על הפרובוקציה – כולם מדברים עכשיו על חזיות הספורט החדשות של אדידס, והפוסט גרף עשרות אלפי תגובות ולייקים.
We believe women’s breasts in all shapes and sizes deserve support and comfort. Which is why our new sports bra range contains 43 styles, so everyone can find the right fit for them.
Explore the new adidas sports bra collection at https://t.co/fJZUEjvopQ#SupportIsEverything pic.twitter.com/CESqmsXOwI
— adidas (@adidas) February 9, 2022
הביקורת רבה, ונחלקת לשני ז'אנרים: שמרנות שגרתית שמזדעזעת מהתעוזה, וזעם פמיניסטי שלא קונה את הכוונה הטובה ומזהה בה ציניות מסחרית. "הייתם עושים את זה עם איברי מין גבריים כדי לפרסם תחתוני בוקסר?", תהתה מגיבה אחת. "האם הפרסומת הזאת מכוונת לגברים? כי נשים כבר יודעות באילו צורות, מידות וצבעים שדיים מגיעים". גולש נוסף כתב כי הפרסומת "גובלת בפורנו רך".
"אני לגמרי בעד דימוי חיובי של ציצים", כתבה אחרת. "אבל, כאילו, מה זה מוכר? לא כדאי להראות איך חזיות ה'באדי פוזיטיב' שלהם תומכות בסוגים שונים של ציצים? או שזו פשוט עוד 'פרסומת הלם' שנועדה לייצר רווח באמצעות שימוש בגוף הנשי? מתיש". למגיבה נוספת שתהתה למה לא להראות את החזיות עצמן, השיבו אדידס בפשטות: "אנחנו רוצים לחגוג את הגוף במלוא תפארתו ולהציג בגאווה כמה כולנו שונים".
I get that…but this is borderline soft porn smh…pics IN the bras maybe?
— J. L. Boyd-Gonzalez (@jlboyd_uofl) February 9, 2022
בעמוד האינסטגרם של המותג, אגב – שם מדיניות הרשת הרי לא מאפשרת הצגה של הפטמה הנשית – אכן העלו תמונה מקבילה בה סוגי החזה השונים מדגמנים את החזיות החדשות, שיוצעו למכירה באתר ובחנויות החל מיום שני הקרוב.
View this post on Instagram
We want to celebrate bodies in all their glory and proudly showcase how different we all are
— adidas (@adidas) February 9, 2022
שדיים נפולים, זה הכי מכוער,, תסדרו את עצמכן
מאת: פופאי | 9 במרץ 2022 | 08:47יפה מאוד. !!!
מאת: מןטי | 3 במרץ 2022 | 16:44אוף איזה מתיש נהיה העולם, לא משנה מה עושים תמיד יהיו טענות. חלאס לא צריך לקטר על כל דבר.
מאת: פמינסטית אמיתית | 10 בפברואר 2022 | 23:25גם הפמיניזם הקיצוני וגם השמרניות הקיצוניות כבר עלו על העצבים, תסתמו כבר!
תכלס עשיתם אותו דבר בשביל לקבל כניסות. אתם צבועים ברמות. יכולתם לספר על הפרסומת בלי להראות אותה אבל ידעתם שזה יגרום לרבים להיכנס. אתם יותר גרועים מהם
מאת: צביעות אהובתי | 10 בפברואר 2022 | 19:27פמיניסטיות דה-לה-שמטה
מאת: שני | 10 בפברואר 2022 | 18:01כשהן מניקות בציבור , שדיים הם לא איבר מיני
כשרוצים למכור חזיה תומכת – שדיים הם כן איבר מיני
כשאומרים להם להתלבש – מי אתם?
כשמפרסמים נשים חשופות חזה – מי החסודות והמתחסדות?
טהרניות זה הכי מאוס שיש