מעצב האופנה אלבר אלבז הובא למנוחות בבית העלמין בחולון

מעצב האופנה הישראלי המוערך הלך לעולמו בפריז ביום שבת, לאחר מאבק בנגיף הקורונה. היום (ד') נקבר לצד הוריו בבית העלמין בחולון, העיר בה גדל. בדרכו האחרונה ליוו אותו בני משפחתו וחבריו. בן זוגו ב-28 השנים האחרונות ספד לו: "תמיד אמרת שאהבה מביאה אהבה, וצדקת. הלב שלי מרוסק לחתיכות"

מאת  | ‏ 28 אפריל 2021

 

אבידה לא נתפסת (צילום: גטי אימג'ס)

אבידה לא נתפסת (צילום: גטי אימג'ס)

ארבעה ימים לאחר מותו הפתאומי והמטלטל בגיל 59 בתום מאבק בנגיף הקורונה, מעצב האופנה הישראלי האהוב והמוערך אלבר אלבז מובא למנוחות בבית העלמין בחולון, העיר בה גדל. 

אלבז, שהלך לעולמו בפריז ביום שבת, נקבר היום (ד') לצד הוריו. בדרכו האחרונה ליוו אותו בני משפחתו המתגוררים בארץ, חברים ומוקירים כמו ריטה – שהעניקה ביצוע עדין ומרגש לשירה "ימי התום", הבמאי שלומי אלקבץ – שאחותו המנוחה רונית הייתה חברה ומוזה של אלבז, הילה ורני רהב, חברת הכנסת הטריה אמילי מואטי, מעצבות האופנה רזיאלה גרשון ושרון טל וכן לאה פרץ – לשעבר ראשת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, שאלבז הוא הבוגר המצליח ביותר שלה. אחייניו אלון ואייל נשאו דברים, ופרץ דיברה על מורשתו האופנתית הנצחית.

ארונו של אלבז נעטף בטלית (צילום: פלאש 90 יוסי אלוני)

ארונו של אלבז נעטף בטלית (צילום: פלאש 90 יוסי אלוני)

בלוויה נכח גם בן זוגו של אלבז ב-28 השנים האחרונות, אלכס קו, שהגיע מפריז. באופן נדיר ביחס לקשר שנשמר בפרטיות, נשא קו דברי פרידה כואבים מבן זוגו האהוב: 

"אלבר היקר והאהוב שלי, אני בארץ מולדתך, איפה שהכל התחיל. המקום הקסום בו חלמת ואותו עזבת בגיל צעיר כדי למצוא את מקומך בעולם. הגשמת את החלום הזה, הרבה הרבה יותר משיכולת לדמיין. מילים יפות, כנות ואוהבות עליך נשפכות עכשיו בכל רחבי העולם. אייקון, אחד המעצבים הגדולים, אגדה וכו' וכו'. 

אבל המחווה הכי ראויה לך היא לא על העבודה וההישגים שלך, אלא על האהבה הטהורה, השמחה והאושר שהבאת, הנדיבות האינסופית, חוש ההומור. איזה איש אוהב היית. זה החלום האמיתי שהגשמת. אתה כל כך אהוב.  נגעת בלב של כל מי שפגשת, מהאנשים הכי חשובים וחזקים ועד המנקה של המשרד שלך – איכשהו גרמת לכולם להרגיש אהובים. תמיד אמרת שאהבה מביאה אהבה, וצדקת. כולם אוהבים אותך ויאהבו אותך לנצח פשוט כי אתה אהבת אותם.

הלב שלי מרוסק לחתיכות. אני יודע שאצטרך להרכיב אותן עם הזמן, אבל אני כל כך אבוד בלעדיך לצדי. תמיד אמרת שאני הסלע שלך ששומר אותך יציב, אבל אתה היית הסלע שלי. אתה החיים שלי, אתה הכל בשבילי ואני מתגעגע אליך כל כך. אני מרגיש כה בר מזל על הזכות לבלות איתך את 28 השנים האחרונות. תודה לך, אלבר האהוב שלי".

אלבר אלבז ובן זוגו אלכס קו (צילום: gettyimages)

אלבר אלבז ובן זוגו אלכס קו (צילום: gettyimages)

בין הנוכחים הכאובים בלוויתו של אלבז היו גם בני הזוג איתן פוקס וגל אוחובסקי. אוחובסקי פתח את הטקס עם ברכה ששלח נשיא צרפת עמנואל מקרון, ולאחריה ספד לחברו: "הוא היה איש אהוב באופן קיצוני. אולי כי אלבר היה האיש הכי נחמד בעולם. באמת. אני חושב שמותר להגיד שהוא היה הכי מתוחכם, וחד, ומלומד. אבל בעיקר איש מאוד מאוד נחמד. היו לו המון תכונות שהן נדירות, במיוחד אצל אנשים כל כך מצליחים. אחת מהן הייתה נדיבות אינסופית. במובן של לצלצל אחרי שהסרט שלנו 'ללכת על המים' היה מועמד לאוסקר הזר בצרפת, ולהגיד מזל טוב, אתם מועמדים לסזאר. אני כמובן אלביש אתכם לטקס'.

"אלבר סומן מהרגע הראשון. זאת אגדה שנרקמה תוך כדי תנועה. כבר בשנקר המורים הימרו עליו. אחר כך הוא נסע לניו יורק עם 800 דולר ומהר מאוד נקטף על ידי המעצב ג'פרי בין. ב-1999 איב סן לורן עצמו סימון אותו כיורש. ואז באו 15 השנים בלנווין. אלבר לקח בית אופנה שהעלה אבק והחייה אותו, ועל הדרך הפך לאיקוני".

אלבז אמור היה לחגוג את יום הולדתו השישים ב-12 ביוני השנה, וזהו גם התאריך בו מקווים בני משפחתו וחבריו לערוך אירוע לזכרו בפריז, שם תוכל תעשיית האופנה העולמית להיפרד מהמעצב שכתב ידו הותיר בה חותם כה משמעותי.

ריטה ביצעה את שירה "ימי התום" (צילום: פלאש 90 יוסי אלוני)

ריטה ביצעה את שירה "ימי התום" (צילום: פלאש 90 יוסי אלוני)

איש יחסי הציבור רני רהב וחברת הכנסת אמילי מואטי (צילום: פלאש 90 יוסי אלוני)

איש יחסי הציבור רני רהב וחברת הכנסת אמילי מואטי (צילום: פלאש 90 יוסי אלוני)

 

פרידה מאגדת אופנה (צילום: gettyimages)

פרידה מאגדת אופנה (צילום: gettyimages)

 

 

השאירו תגובה

 

  • איש כל כך טוב וטהור …בן אדם שהיהירות לא נפגשה איתו פגש רק את החוכמה אהבת חינם וטוב לב ….העובדות שלו היו מאוהבות בו כל ראש השנה נתן לכל העובדים לאכול תפוח בדבש והסביר להם את המהות .שלום יהודי טוב לב

    מאת: איריס |‏ 29 באפריל 2021 | 00:54
  • אנשים לא מבינים את המושג שנקרא חיים ולא מבינים את המושג מוות חושבים שמוות זה השלב שקוברים את החתיכת בשר שנקראת גוף כמה לא נכון להיות בעולם ולא לדעת ולברר מה אתה עושה בו זה הקטסטרופה הכי גדולה שיכולה להיות לאדם מה אגיד עצוב עצוב מאוד

    מאת: יהודה |‏ 28 באפריל 2021 | 19:48
  • כל כך עצוב! ממש שובר את הלב! יהי זכרו ברוך

    מאת: אסתר |‏ 28 באפריל 2021 | 19:42
  • יום עצוב. חבל שהאנשים הטובים הולכים מאיתנו. יהי זכרו ברוך

    מאת: גלית |‏ 28 באפריל 2021 | 15:15
  • התחסן פעמיים .. פייזר .. ומת מהנגיף ההודי. אז החיסול לא עוזר

    מאת: יעל |‏ 28 באפריל 2021 | 14:34
  • דַּע,
    מֵאַיִן בָּאתָ
    וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ
    וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן.
    מֵאַיִן בָּאתָ – מִטִּפָּה סְרוּחָה,
    וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ – לִמְקוֹם עָפָר רִמָּה וְתוֹלֵעָה,
    וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן – לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא.

    מאת: פרקי אבות |‏ 28 באפריל 2021 | 13:53