האתגר הזה גורם לאנשים לוותר על כל הפילטרים, וההבדלים משוגעים

הטרנד החדש ששוטף את טיקטוק מבוסס על המילים "כל כך נמאס לי מהפוטושופ", ובהתאם להן גורם לגולשים והגולשות לחשוף את הפער בין המראה המפולטר, המאופר והמרוטש לבין זה החף מכל אלה - כולל פגמי עור, שיער גוף, שומן וסימני מתיחה

מאת  | ‏ 18 מרץ 2021

"תאהבו את עצמכם בכל מצב" (צילום: מתוך טיקטוק, @noasol_matan)

"תאהבו את עצמכם בכל מצב" (צילום: מתוך טיקטוק, @noasol_matan)

האינטרנט נתן, האינטרנט לקח, האינטרנט עוסק בניגודים מהותיים ואסתטיים ממש כפי שהוא מבוסס על הספרות אפס ואחת. כשאנחנו אומרות ה"אינטרנט" אנחנו כמובן מתכוונות בעיקר לרשתות החברתיות והתופעות החברתיות שצומחות בהן, ובמקרה הזה – פיצול האישיות הנודע בין האובססיה לכל מה שעשוי ומלאכותי, לבין הקידוש של כל מה שאמיתי וטבעי.

לאחרונה נראה שהביטוי המובהק ביותר להבדלים בין שתי האסכולות האלה הם היחסים בין אינסטגרם לטיקטוק: אחת ותיקה, מגובשת, משוכללת ופוטוגנית, והשניה גולמית, רועשת, מתפוצצת מרעיונות מקוריים כמו פצעי הבגרות על פני המשתמשים שלה. מה שמביא אותנו לעצם העניין: אם אינסטגרם נתנה לנו את הפילטרים שהופכים את כולנו ליפים יותר ואותנטיים פחות, טיקטוק באה לקחת אותם ולוודא שהפרצוף האמיתי שלנו איז טרנדינג.

@noasol_matan

תאהבו את עצמכם בכל מצב #fyp

כל אלה אולי אבחנות מרחיקות לכת ביחס לדבר שלשמו התכנסנו: אתגר ה#פילטרלס, בלי פילטר, שפושט בטיקטוק בימים האחרונים ומביא איתו מראות מפתיעים למדי. זה עובד ככה: מול המצלמה ניצבים אנשים מפולטרים, מאופרים ומרוטשים – לעיתים בכבדות ולעיתים באופן שלרגע לא היה גורם לנו לחשוד – ואז, לצלילי מילותיו של קנדריק לאמאר מתוך Humble – "כל כך פאקינג נמאס לי מהפוטושופ" – הפריים מתחלף וחושף את הגרסה הנטולה, הטבעית ולפעמים אפילו הלא פוטוגנית במופגן.

דרגות וצורות החשיפה שונות, וכך גם האפקט של אלמנט ההפתעה: מקלוזאפ לא מפולטר על עור בעייתי, דרך שיער גוף בכל המקומות, קפלי שומן וסימני מתיחה, ועד תמונות ביקיני אחרי ולפני שעברו עריכה מחמיאה. הוויראליות של האתגר הזה, שכרגע רק הולך ומתחזק, גורמת לנו לחשוד שלטיקטוקרים הצעירים האלה באמת פאקינג נמאס מהפוטושופ. 

@haziqiskandr

skin positivity post

Be humble

הגיוני בסך הכל, בהתחשב בעובדה שהמודלים לחיקוי שלהם הן נשים כמו ליזו – שהשתתפה גם היא באתגר, לפחות בערך, כשהעלתה סתם סרטון שגרתי שלה מענטזת בביקיני ושאלה "אני עושה את זה נכון?" כרפרנס לכך שהיא לא נוהגת לרטש ולפלטר את גופה גם שלא במסגרת אתגרים טרנדיים.

 

@lizzo

Did I do the trend right?

Be humble –

@jordynlyne

It’s all a lie #catfish #jordynlyne #callyh

@ellammarx

Haircut! Just as pretty without makeup!!!!

@naliahtheflowrr

Here’s my flaws cause I’m a human bean ##womensupportingwomen

@viciturner

 

@hannahstocking

We were crying at the end @lelepons

@morgangonzalez01

Had to hop on trend ##fyp ##transitions

@siennamae

even the small changes make a unrealistic difference

@rairaihey

I’m so sad bc TikTok keeps taking it down for “minor safety”. I’m not even a minor!

השאירו תגובה