האשמות חמורות בתקיפה מינית נגד צלם האופנה המפורסם עמנואל דיאנג'לו

עדויות מטלטלות שמביא תחקיר של אתר "דיאט פראדה" ממשיכות לסמן את תעשיית האופנה כמקום מסוכן עבור נשים, כשלדמות בולטת נוספת - צלם שעובד באופן קבוע עם דוגמניות כמו ג'יג'י חדיד וקנדל - מיוחסות האשמות חמורות של הטרדה, תקיפה מינית ואף ניסיונות אונס

מאת  | ‏ 4 פברואר 2021
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada)

כחודש לאחר שהאינטרנט הוצף בעדויות קשות לגבי הטרדות ותקיפות מיניות של דוגמנים צעירים על ידי המעצב אלכסנדר וונג, מתברר שניקוי האורוות של תעשיית האופנה עדיין לא הגיע נגמר. עכשיו תורו של הצלם האיטלקי עמנואל דיאנג׳לו – הידוע בעיקר בכינויו Livincool, שהוא גם שמו של מותג האופנה שהקים.

דיאנג׳לו מוכר כצלם שעובד באופן תדיר עם הדוגמניות המובילות – היילי ביבר, קנדל ג׳נר, קאיה גרבר, אמילי רטאייקאוסקי, בלה חדיד וגם מפורסמות כמו קארדי בי או קורטני קרדשיאן – כולן עברו תחת העדשה שלו, וזו רק רשימה חלקית בהחלט. לרטאייקאוסקי, שהיא כידוע אקטיביסטית פמיניסטית, הוא אפילו קורא המוזה שלו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LIVINCOOL (@livincool)

אבל עדויות שנחשפו בימים האחרונים מגלות שכשמדובר בדוגמניות פחות מפורסמות הצלם לא חושש לחצות גבולות, והפרטים מזעזעים. האתר דיאט פראדה פירסם שש עדויות של נשים שהותקפו ונוצלו על ידי דיאנג׳לו, חלקן בעילום שם.

הדוגמנית אלי פוקס יצרה קשר עם דיאנג׳לו ב-2014 והגיעה אליו לסטודיו לצילומים. לדבריה, העובדה שרק שניהם היו על הסט כבר גרמה לה להרגיש אי נוחות, מכיוון שלפני כן היא הייתה לבדה על הסט רק עם נשים. אחד הלוקים שדיאנג׳לו ביקש ממנה ללבוש כלל תחתונים ושתי מדבקות פטמה. "הסתכלתי עליו מבולבלת והוא פשוט משך בכתפיים. בשלב הזה כבר הרגשתי פגיעה", היא סיפרה. "בשלב מסוים הוא אמר שהמדבקות לא עובדות וביקש ממני להוריד אותן, כשהטון שלו הופך להיות יותר תובעני".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by ELLIE (@eelliefox)

פוקס מוסיפה שמעולם לא הצטלמה בעירום או ללא חלק עליון לפני כן. מכיוון שהצילומים היו עבור מותג הלבשה תחתונה, פוקס לא הבינה למה היא לא לובשת את הפריטים בתמונות, ודיאנג׳לו אף ביקש ממנה להסיר את התחתונים. היא סירבה, אבל כשהוא פירסם את התמונות גילתה שהוא ריטש אותן כך שייראו כאילו היא עירומה לחלוטין.

אבל זו רק הייתה ההתחלה. בהמשך הצילומים, מספרת פוקס, "הוא פתאום התחיל לתפוס לי את הישבן ולהגיד לי כמה אני ׳סקסית וחמודה׳. התחמקתי ממנו אבל הוא היה נחוש, ואז הוא התחיל לגעת לי באיבר המין. בשלב הזה הכל כבר נהיה מעורפל. הוא תפס אותי בירכיים ומשך אותי לספה. לפני שהספקתי לשים לב מה קורה המכנסיים שלו כבר היו למטה והוא הוציא את איבר המין שלו מהתחתונים. הוא התחיל למשוך אותי בחוזקה ופשוט קפאתי, אבל וידאתי שאני מצמידה חזק את הירכיים שלי כדי שהוא לא יוכל לחדור אלי. אני לא זוכרת כמה זמן נשארתי ככה, אבל אני זוכרת שהוא צחק ואמר 'אה, זה מוקדם מדי, אני מניח'".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LIVINCOOL (@livincool)

דוגמנית נוספת, שבחרה להישאר אנונימית תחת השם הבדוי מדלין, מספרת גם היא שהגיעה לסטודיו של הצלם ב-2014 לצילומי הלבשה תחתונה, כשהייתה בת 22. לה כבר היה ניסיון בצילומים ללא חלק עליון, ובכל זאת היא זוכרת את הסשן הזה כיוצא דופן. "הוא שיכנע אותי להתפשט לגמרי והתמונות הפכו להיות פורנוגרפיות יותר ויותר", סיפרה. "זה התחיל כשאני על המיטה, ואז על הרצפה, ובסופו של דבר מצאת את עצמי עם רגליים פשוקות והוא מבקש ממני לגעת בעצמי. אז שמתי לב שיש לו זקפה מתחת לג׳ינס וכתם רטוב. הוא אמר לי שזו אשמתי כי ׳אני כל כך פאקינג סקסית׳ ואז לקח את כף הרגל שלי והכריח אותי ללטף איתה את הזקפה שלו. בשלב הזה הייתי כבר מבועתת". 

שאר העדויות ממשיכות באותה הרוח – דיאנג׳לו תמיד דואג להיות לבד על הסט עם הדוגמנית, מבקש צילומי טופלס וממשיך להטריד או לתקוף מינית בשלל דרכים. אחת הדוגמניות מספרת שאחרי שהכריח אותה להוריד את החזייה הוא נגע לה בפטמות ואמר לה ש"הציצים שלה נראים טוב". כשהיא הייתה בהפסקה ודיברה בטלפון עם אמה, דיאנג׳לו הפריע לשיחה כשהוא מתחכך בה. "הוא אמר לי 'תראי כמה עומד לי בגללך' ונאנח וניסה להכריח אותי לגעת בו", היא מספרת. בשלב הזה היא קיללה אותו ועזבה את המקום.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by LIVINCOOL (@livincool)

הדוגמנית אמילי קרצר מספרת שכשהגיעה להצטלם אצל דיאנג׳לו, הוא החליט למתוח אותה ונתן לחבר שלו, שאינו צלם מקצועי, להעמיד פנים שהוא דיאנג׳לו – כך שהיא נקלעה למצב בו היא מדגמנת טופלס ומוטרדת מינית על ידי אדם שהוא כלל לא הצלם. כשהיא ניסתה לדחות את החיזורים שלו והדגישה שיש לה בן זוג, דיאנג׳לו אמר לה "את אמורה להיות הדייט של החבר שלי להלילה, מה הוא אמור לעשות עכשיו?".

כאמור, אלה רק חלק מהעדויות – הן ממשיכות באותו אופי מצמרר מפי דוגמניות נוספות, ומצטרפות לחשיפה של עדויות נגד צלמי אופנה נוספים כמו טרי ריצ׳רדסון, מריו טסטינו וברוס וובר. דיאנג׳לו עצמו עדיין לא הגיב לפרסום.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by CULTED (@culted)

השאירו תגובה