האשמות נגד מעצב העל: "התעלפתי, והתעוררתי כשהוא ביצע בי מין אוראלי"

בימים האחרונים זורם שטף של עדויות אודות תקיפות מיניות שביצע לכאורה אלכסנדר וונג, המעצב החביב על הסלבריטאים, וכבר אי אפשר להתעלם מהדפוס שהן מתארות. נגיעות ללא הסכמה, אלכוהול, סמים והתעלפויות - האם הכתובת הייתה על הקיר?

מאת  | ‏ 30 דצמבר 2020

העדויות זורמות (צילום: John Phillips/Getty Images)

העדויות זורמות (צילום: John Phillips/Getty Images)

כשהגל הגדול של MeToo ו-Time's Up שטף את העולם, ניצבו במרכזו בעיקר גברים מבוגרים, סטרייטים ולבנים בעלי כוח. היו מי שקראו לזה ניקוי אורוות, ונדמה שבכל יום מפורסם כזה או אחר נחשף בהיותו אנס סדרתי במקרה הגרוע ביותר, או "רק" מטריד סדרתי במקרה הגרוע קצת פחות. התקופה ההיא נתנה אומץ להרבה מאוד קורבנות שפחדו להרים קול לפני כן, והיה רגע של תקווה כשחשבנו שאפשר לשים את הפרק המכוער הזה בהיסטוריה מאחורינו, והאמנו שהחשיפה הזאת לימדה את בעלי הכוח בהוליווד ובתעשיית האופנה לקח.

אלא שעכשיו נחשף סיפור חדש על התנהגות תוקפנית סדרתית, והנאשם הוא אלכסנדר וונג, אחד ממעצבי האופנה המצליחים והאהובים בעולם, וחבר קרוב של הרבה מאוד סלבריטאים וסלבריטאיות. וונג הוא לא בעל פרופיל "קלאסי" של אותם גברים אגרסיביים מינית – הוא צעיר יחסית, הומוסקסואל, בן למהגרים ומקורב להרבה דוגמניות שלקחו חלק בחשיפת הצד המכוער של התעשייה. לא חשדנו לרגע שמאחורי החיוך שלו מסתתרים סיפורים כל כך אפלים.

אלכסנדר וונג על המסלול (צילום: Steven Ferdman/WireImage)

נגיעות ללא הסכמה, סמים והתעלפויות (צילום: Steven Ferdman/WireImage)

הכל התחיל עם סרטון טיקטוק של דוגמן בשם אוון מוני, שתיאר מקרה שקרה לו בשנת 2017. "הייתי במועדון בניו יורק והיה כל כך עמוס שלא יכולנו לזוז", הוא סיפר, "ואז איזה בחור לידי ניצל את הצפיפות והתחיל לגעת בי, בהתחלה ברגל ובהמשך באזור החלציים. אחרי שקפאתי ונכנסתי לשוק הסתובבתי וראיתי שזה היה מעצב אופנה מפורסם. לא האמנתי שהוא עושה לי את זה, נכנסתי עוד יותר להלם. זה כל כך דפוק".

מוני לא חשף את שם המעצב בסרטון המקורי ונראה שגם לא התכוון לעשות זאת, אבל אז התחילו להגיע אליו הודעות פרטיות של אנשים שניחשו שמדובר בוונג וגם שיתפו סיפורים משל עצמם – בין אם חוויות אישיות שלהם עם המעצב או סיפורים ששמעו מקורבנות אחרים שלו. בעמוד האינסטגרם של "דיאט פראדה", שנוהג להפנות זרקור אל הצדדים הפחות יפים של תעשיית האופנה, פרסמו את הסרטון וחלק מהתגובות אליו, ואז החלו לזרום גם אליהם עדויות בהודעות פרטיות. באחת מהן נכתב שוונג "ממש ידוע בכך שהוא עושה את הדברים האלה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diet Prada (@diet_prada)

שאר הסיפורים היו ברוח דומה – התקיפות של וונג מתרחשות לכאורה במועדונים וברים בניו יורק או בערים אחרות, לפעמים במסיבות שנערכות לאחר תצוגות האופנה שלו, ושני נרטיבים עיקריים חוזרים על עצמם שוב ושוב – האחד הוא של נגיעות לא רצויות מצדו של וונג והשני גורס כי וונג נוהג לספק למי שמסביבו משקאות אלכוהוליים ומוסיף להם סמים כדי להוריד את ההגנות של קורבנותיו.

המשפט "לא התעלפתי אי פעם מאלכוהול עד שפגשתי את אלכסנדר וונג" חזר על עצמו מספר פעמים, ובעדות מצמררת במיוחד סיפר דוגמן שבחר להישאר אנונימי: "התעלפתי כשהייתי איתו במועדון וכשהתעוררתי מצאתי אותו עושה לי ביד. בפעם השנייה שהייתי איתו והתעלפתי התעוררתי כשהוא ביצע בי מין אוראלי". הוא הוסיף שעד שצצו הסיפורים הנוספים, לא הבין בכלל שוונג אחראי להתעלפויות שלו, ואמר שחשב שהמעצב גילה בו עניין רומנטי אותנטי. "אני מרגיש נבוך, עברתי מניפולציה".

עם היילי ביבר במט גאלה (Taylor Hill/FilmMagic)

עם היילי ביבר במט גאלה (Taylor Hill/FilmMagic)

וונג עצמו עדיין לא הגיב להאשמות, אבל בזמן שהן נערמות ביטלו בעמוד האינסטגרם הרשמי של המעצב את האפשרות להגיב על פוסטים.

בינתיים, בנוסף לעדויות החדשות, עולים שוב דיווחים מהשנים האחרונות שמוכיחים כי הכתובת הייתה על הקיר, כמו צילומי מסך שפירסמה אזליה בנקס של הודעות שקיבלה מקורבנות של המעצב לאחר שעבדה איתו, הבחירה שלו ללהק לקמפיין את אר. קלי הנודע לשמצה וגם התבדחויות על חיבתו של וונג לשכר את הסובבים אותו, כולל פוסטים שלו עצמו שצוחקים על הנושא וראיון עם פלורנס וולש בו היא מספרת בצחקוק שוונג נתן לה פעם מים ולאחר מכן התברר שמדובר בוודקה נקייה, ושזהו "טריק אהוב שלו".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexanderwang (@alexanderwangny)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by alexanderwang (@alexanderwangny)

איך התעשייה תגיב? (צילום: Taylor Hill/FilmMagic)

איך התעשייה תגיב? (צילום: Taylor Hill/FilmMagic)

השאירו תגובה