"את יודעת שאנחנו במצב חירום בריאותי?": גווינת' פאלטרו הצליחה לעצבן את העוקבים

לסלבס ומשפיעני הרשת למיניהם לא פשוט למצוא בימים אלה את האיזון בין אסקפיזם בריא לאחריות חברתית, והראשונה ליפול למלכודת הזאת היא גווינת' פאלטרו - לא בדיוק מופת של חיבור לעם גם בימים כתיקונם - שדגמנה את ליין הביגוד של "גופ" בפוסט מנותק להפליא

מאת  | ‏ 15 מרץ 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by(@gwynethsaep) on

כמו רוב התעשיות בעולם, גם תעשיית ה"משפיענים" האינסטגרמית נמצאת בבעיה בימים אלה. מדובר אמנם בצרות קטנות מאוד ביחס למה שעובר על האנושות כרגע, אבל גם באתגר אתי-חברתי לא פשוט: מצד אחד, האסקפיזם שהרשתות והסלבס מציעים הם אלמנט קריטי בימים שבהם אין יותר מדי מה לעשות חוץ מלגלול את הפיד ולפנטז על ימים יפים יותר, ומצד שני הם נדרשים לגלות אחריות וסולידריות חברתית ולהוות מקור לתחושת אחדות והשראה.

למלכודת הזאת בדיוק נפלה המגה-משפיענית גווינת' פאלטרו, שבאופן אירוני דווקא מככבת בפיד לאחרונה בזכות דמות "פציינטית אפס" שגילמה בסרט המגיפה האפוקליפטי "התפשטות" מ-2011. במהלך סוף השבוע, שעות בודדות לפני שהנשיא טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בארצות הברית, עלה בחשבון האינסטגרם של "גופ" – אימפריית הלייפסטיל של פאלטרו – פוסט המציג את הכוהנת הגדולה מדגמנת מול המראה כשהיא לבושה במיטב התוצרת של ליין הביגוד מבית גופ, כולל לינק לרכישת הפריטים בשווי כולל של כ-3,050 שקלים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gwyneth Paltrow (@gwynethpaltrow) on

"ברוב הימים תמצאו את ג'י.פי לובשת ג'י.לייבל בשילוב סניקרס", נכתב בקפשן. "ולכן אנחנו מרכיבים מדריך סניקרס רענן בכל שנה. התכוננו לצבור קילומטראז' – רוצו, אל תלכו". אפשר להבין למה המסר המנותק הזה הצליח להרגיז לא מעט גולשים, שמיהרו להציף את הפוסט בתגובות חריפות: "את יודעת שיש מצב חירום בריאותי בעולם כרגע, נכון?", וידא מגיב אחד, ואחרת הייתה פחות מעודנת: "אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית ואת באמת חושבת שמישהו ירצה לקנות חצאית מכוערת ב-450 דולר?". 

עוקבים נוספים המליצו על שינוי כיוון: "זה חסר אחריות להעלות פוסט כזה עכשיו. יש לך פלטפורמה מצוינת סביב נושאים של בריאות, עכשיו יהיה זמן טוב להרחיב אותה", או: "סליחה אבל למה שלא תשתמשי בכוח שלך כדי להפיץ מידע ולעורר מודעות למה שקורה? אני חיה באיטליה והמגיפה הגיעה אלינו רק לפני כמה שבועות. זכרי שהזמן עף". התגובות עשו את שלהן, וכארבע שעות לאחר שעלה – הפוסט נמחק. נחכה בסבלנות לאלטרנטיבה ראויה ומתבקשת בסגנון "הנרות הריחניים שינעימו לכם את הבידוד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Gwyneth Paltrow (@gwynethpaltrow) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by goop Shop (@goopshop) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by goop Shop (@goopshop) on

השאירו תגובה

 

  • מצחיק שזו דווקה היא ,במיוחד שב2011 שיחקה בסרט "התפשטות" שהסיפור שלה מאוד דומה ואפילו זהה להתפשטות מחלת הקורונה !!! האם סטיבן סוטרברג הבימאי חזה את העתיד ??? נקווה שגווינת לא תסיים כמו בסרט

    מאת: מיטל ניזרי |‏ 17 במרץ 2020 | 14:08
  • מישהו צריך לומר שהקיר הוורוד הגדול בתמונה ניראה כמו איבר *** נשי…
    אז אמרתי…

    מאת: ת' |‏ 16 במרץ 2020 | 14:48
  • במלחמות אנחנו לא עוצרים את החיים שלנו, אז עכשיו נעצור?
    אסור לפרסם כלום אסור לצחוק בגלל הקורונה?
    צריך לשמור על היגיינה להמעיט לצאת מהבית וזהו. אי אפשר עכשיו שנתחיל להיכנס לדיכאון בגלל מגפת הקורונה.

    מאת: קצת פרופורציה |‏ 16 במרץ 2020 | 13:38