מפסיקים להדחיק: הקורונה מטלטלת את שבוע האופנה במילאנו

עד אתמול עוד נראה שתעשיית האופנה ממשיכה לנקוט בגישה האסקפיסטית המאפיינת אותה ולהמשיך לקיים את שבוע האופנה כסדרו גם במוקד ההתפרצות המדאיגה של מגיפת הקורונה, אבל אז ג'ור'גיו ארמני הודיע על קיום תצוגה ללא קהל, בלה חדיד העלתה תמונה במסכה ונראה שפאניקה טבעית מתחילה לחלחל. ומה היה לאנה וינטור להגיד?

מאת  | ‏ 24 פברואר 2020
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Bella (@bellahadid) on

אם עד לפני כמה ימים עוד יכולנו איכשהו להדחיק את משבר הבריאות העולמי במחשבה שמגיפת הקורונה היא עדיין נחלתן של ארצות רחוקות, כעת כבר ברור שהאיום ממשי ונוכח – בין אם על אדמת ארץ הקודש עצמה או פשוט באחד היעדים הקרובים ביותר לבית וללב של הישראלים, באיטליה. גם עולם האופנה נאלץ כעת להתעמת עם המכה הקשה שנחתה על אחד ממוקדיו החשובים, ועוד בשיאו של שבוע האופנה במילאנו, שכרגיל משך אל העיר את צמרת המעצבים, הדוגמניות והעיתונאים.

עד אתמול עוד נראה שתעשיית האופנה נחושה להתייצב איתנה ואסקפיסטית בפני ה"טרנד" המפוקפק שהפך את מסכות הפנים למאסט עונתי בלתי צפוי, ואירועי שבוע האופנה נערכו כמתוכנן בחללים צפופים המאכלסים אורחים רבים מרחבי העולם, אבל עם התגברות הדיווחים על ההתפרצות האלימה של הנגיף באיטליה ובעיקר בחלקה הצפוני, היה זה ג'ורג'יו ארמני שהעז לא להמשיך לשדר עסקים כרגיל והודיע ברגע האחרון בהחלט כי התצוגה המתוכננת שלו תיערך בחלל ריק, ללא קהל, ותועבר בשידור חי לכל המעוניין. 

על פי דיווחים שונים, בהמשך הערב בוטל גם אירוע של המעצב מייקל קורס, ועל אף שתצוגות אחרות המשיכו להתקיים כמתכונן, "האווירה הייתה מוזרה", כפי שמדווח מגזין ההוליווד ריפורטר. מרואיינת נחשקת במיוחד כרגע היא עורכת ווג אנה וינטור, תמיד אורחת הכבוד בשורות הראשונות, שבתגובה לשאלה על משבר הקורונה העדיפה להתייחס דווקא לחדשות על שיתוף הפעולה בין מיוצ'ה פראדה לראף סימונס: "מבחינתי זה רק מראה איך כולנו יכולים להיות חזקים יותר יחד בתקופה כזאת. הרעיון של שני גאונים כאלה שחוברים יחדיו מתעלה על דאגות אחרות". אנחנו לא בטוחות שזה נכון הפעם, ולו רק בשל התחזיות העגומות על ה"סיוט הכלכלי" שעומד לעבור על הענף בשל התפרצות הנגיף.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Versace (@versace) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Anna Wintour (@theannawintour) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Giorgio Armani (@giorgioarmani) on

השאירו תגובה