שבוע האופנה הישראלי 2020 יוצא לדרך: כל הפרטים

שבוע האופנה המקומי יתקיים זו השנה השמינית בנמל תל אביב בין התאריכים 15-19 במרץ, בהשתתפות כל השמות המובילים בתעשייה כמו גם כאלה חדשים ומבטיחים, ותחת האג'נדה שמלווה את האירוע כבר שלוש שנים: האופנה שייכת לכולם

מאת  | ‏ 11 פברואר 2020

תצוגת רתמה בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

תצוגת רתמה בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

כששבוע האופנה הישראלי בגרסתו הנוכחית נוסד לפני כשמונה שנים, ליוותה אותו אווירה ספקנית משהו, שעד לאחרונה עוד לקחה את המסורת המתהווה הזאת בעירבון מוגבל – בכל זאת מדובר בתעשייה המקומית הקטנה והנאבקת שלנו, בארצנו הקטנטונת שסטייל הוא לא בדיוק מאבני היסוד שלה. אלא שהאירוע המשיך להתקיים, שנה אחר שנה, חרף לא מעט קשיים ואתגרים ומתוך מחויבות אמיתית ומעוררת השתאות כלפי אותה זירה מקומית – שבשנים האחרונות כבר באמת אי אפשר להתעלם מההשפעה הבנילאומית ההולכת וגוברת שלה.

עם יריית הפתיחה של שבוע האופנה הישראלי 2020 שהוכרזה הבוקר (ג'), כל הסקפטים מוזמנים באופן רשמי וסופי להנמיך גבות, לפרגן ולשמוח על כך שמפעל חייו של מוטי רייפ ממשיך לקרום עור וגידים. כך גם לגבי האג'נדה שחרט על דגלו לפני שלוש שנים, ושבתחילה היה קל לפטור כעוד גימיק שיווקי – "קידום שינוי אידיאל היופי", כשהשנה לראשונה בעולם, תיפתח כל אחת מהתצוגות עם אישה דוגמנית המייצגת מודל יופי החותר תחת זה המסורתי. 

לוח הזמנים הרשמי

לוח הזמנים הרשמי

"לתעשיית האופנה יש כוח ומשמעות הרבה מעבר לבגדים", אמר הבוקר רייפ במסיבת העיתונאים, בהקשר לחסות של "דאב" הנפרשת השנה על השבוע שייערך בהאנגר 11 בתל אביב בין 15-19 במרץ. "כאחד שחי כל כך הרבה שנים בתעשייה, אני רואה איך נשים מושפעות מהכוח של תעשיית האופנה על איך שהן מרגישות. התחלנו לפני שלוש שנים את השינוי של אידיאל היופי, וזה לרגע לא נחשב בעיניי לגימיק, כי אני רואה איך נערות ונשים רוצות להיראות כמו האידיאל שתעשיית האופנה מקדשת במשך שנים. אנחנו שומעים דברים כמו ׳זה יפה, אבל לא עלי׳. לנו יש תפקיד מאוד גדול כאנשי תעשיית האופנה ואנשי תקשורת לקדם את השינוי, והשנה אנחנו עולים מדרגה עם התהליך".   

בהודעה הרשמית נכתב והודגש כי על המסלולים יצעדו גם השנה "נשים וגברים בכל הגילאים, בכל הזהויות המגדריות, המידות, הגבהים, גווני העור והמוגבלויות הפיזיות, כי אופנה שייכת לכולם". רייפ הוסיף ואמר: "ההיסטוריה מוכיחה שאפשר לשנות את האידיאל, כי בכל תקופה היה אידיאל יופי אחר. אני מקווה שאנחנו נמצאים בתקופה שבה שהאותנטיות היא האידיאל. שיופי לא נובע מגובה, מידה, גזע, מגדר או גיל", ואף חשף: "השנה אנחנו פועלים בכל הכוח לשנות את ההגדרה של מה היא דוגמנית. יש לי ויכוח עם חברתי גלית גוטמן שאומרת שלקחנו את המקצוע ושינינו אותו. אבל דוגמנית היא מי שיודעת להציג את הבגד. אם חברת אופנה מוכרת לאישה מעל גיל 70 אין סיבה שהיא תקבל קטלוג עם דוגמנית צעירה. כנ״ל לגבי נערות וכנ״ל לגבי כל מידה. אני מאמין שאם לא נוותר, נצליח".

אלון לבנה בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

אלון לבנה בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

אלון לבנה, משכית, שני צימרמן, דרור קונטנטו, רתמה, עידן לרוס ושחר אבנט הם רק חלק מהשמות שייקחו חלק בחגיגת האופנה הישראלית הזאת גם השנה, לצד מעצבים חדשים ומסקרנים שכרגיל יקבלו במה במסגרות שונות. "בשנה שעברה נטע ברזילי עלתה בבגד ים למסלול ובזכותה הגיעו נערות לאודישנים ועמדו בתור והרגישו שהן יכולות להיות דוגמניות", סיכם רייפ עם תזכורת לרגע הבלתי נשכח ההוא. "לפני שלוש שנים זה לא היה קורה. ההישג הגדול ביותר השנה הוא שכל אחת מהתצוגות תיפתח עם דוגמנית שמייצגת מודל יופי אחר". אנחנו, כמובן, נהיה שם כדי לתעד ולעדכן.

>>לרכישת כרטיסים

מחויב לאג'נדה. מוטי רייפ (צילום: תום מרשק)

מחויב לאג'נדה. מוטי רייפ (צילום: תום מרשק)

עידן לרוס בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

עידן לרוס בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

דרור קונטנטו בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

דרור קונטנטו בשבוע האופנה 2019 (צילום: אבי ולדמן)

השאירו תגובה

 

  • מהמם

    מאת: יהלי |‏ 9 במאי 2020 | 23:20
  • גם היום זה לא אמור היה לקרות. זה לא משרת דבר, שום בגד ים במידות האלה לא ימכר. זה פריק שאו בשביל להשתיק את המצפון. הפוליטקלי קורקט דפק לכולכם את השכל.

    מאת: ליאור |‏ 11 בפברואר 2020 | 18:36
  • עם כל הכבוד, שתאהב את עצמה ואת הגוף שלה, אבל היא לא מודל לכלום. יש לה גוף לא בריא בעליל ואם תמשיך ככה תחטוף את התקף הלב הראשון לפני גיל 50

    מאת: אאא |‏ 11 בפברואר 2020 | 18:25