"מחוך סאטן זה הכי בייסיק"

אריאנה גרנדה לובשת אותה, מייגן טריינור התחתנה בשמלה שלה ודוגמניות-על שולחות לה הודעות פרטיות באינסטגרם. אבל ברטה בלילתי, מלכת יופי לשעבר וסבתא בת 54, אפילו לא טורחת לעלות על מטוס כדי לפגוש את כל הסלבס שמעריצות אותה. תנו לה רק להישאר באשדוד ולעבוד על עוד קולקציה

מאת  | ‏ 17 אוקטובר 2019

ברטה בלילתי (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

ברטה בלילתי (צילום: גיא כושי ויריב פיין)

עבור מיליוני נשים בעולם, הזמרת מייגן טריינור היא מודל לדימוי גוף חיובי והעצמת חמוקיים. מפתיע קצת לגלות שכשמייגן התכוננה לחתונה שלה בפברואר, גם היא, כמו הרבה כלות לפניה, רצתה ללכת על גזרת שמלה שלא לגמרי מתאימה. "תפרתי למייגן שמלה קאסטם מייד בגזרת סילואט של בת ים, צמודה מאוד", משחזרת ברטה בלילתי שהייתה אחראית על העיצוב. "עבדנו על השמלה הזו חודש, עם גלימה תואמת והכל. אבל לא הייתי בטוחה שהיא תתאים. שבוע לפני החתונה אנחנו מקבלים הודעה מהאנשים של מייגן: 'יש קרייסס. מייגן לא אוהבת את השמלה'".

לא נעים.
"זה קורה להרבה. כולן רוצות סילואט, גם אם הן מידה 42 או 44, וזה לא בהכרח מה שמתאים. המזל שהייתה לנו שמלה במידה אחרת ושלחנו אותה במקום. מייגן התחתנה בה ונראתה מדהים. תשמעי, אני יודעת לקרוא את גוף האישה, איך הוא בנוי, מה מחמיא, מה פחות מחמיא. צריך לדעת איך להגיד למישהי בדיפלומטיות ששמלה לא נכונה לה". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

סוף טוב הכל טוב, התמונות במגזין "פיפל" ובשלל הדיווחים האחרים לא משקרות, טריינור אכן נראתה כמו נסיכת דיסני בשמלה תוצרת אשדוד. והיא לא לבד. הקלות שבה ברטה זורקת שמות כמו בריטני ספירס, אריאנה גרנדה, קרלי קלוס ושרון סטון כחברות במועדון הלקוחות שלה מסחררת. אבל הכל נכון: ספירס לבשה שמלה קטנטונת של ברטה בטקס "פרסי הביוטי", שרון סטון הופיעה לטקס של פורבס בשמלת ברטה שחורה עטוית נוצות, וההישג האחרון: אריאנה גרנדה מקפצת בשמלת מחוך חצי שקופה, גם היא מעשה ידיה של ברטה, בקליפ החדש שלה ל-Don't Call Me Angel.

"לאריאנה גרנדה יש מידות מדהימות. הדגם שהיא רצתה היה לנו מוכן על הקולב ולא הייתי צריכה לעצב לה במיוחד", מספרת ברטה, "היא לקחה את השמלה כדי ללבוש אותה בטקס הגראמי והתאכזבנו כשזה לא קרה. הופתענו כשהיא החליטה ללבוש אותה לקליפ, שמחנו נורא, זה כבוד ענק".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

איך זה מתנהל, בעצם, מול הכוכבות?
"הן רואות תמונות של שמלות שאנחנו מעלים באינסטגרם ומזמינות אותן, ואז או שאני תופרת להן במיוחד או שיש לנו משהו מוכן במידות שלהן בשואורום בניו יורק. בדרך כלל הסטייליסטית של המפורסמת פונה ליח"צ שלנו, אבל לפעמים הן פונות אלינו באופן אישי באינסטגרם. הסופרמודל אדריאנה לימה כתבה לנו בהודעה פרטית 'היי איך אפשר להזמין שמלות וכמה זה עולה?'. הרי כולנו בסך הכל בני אדם. זה שהן כוכבות-על זה כבוד גדול ושאפו להן, אבל הן כמו כולנו". 

את מי מהן פגשת?
"האמת שאף אחת. אני לא צריכה להגיע במיוחד, אין לי זמן, יש לי לו"ז מאוד עמוס, הוא סגור כבר שנה מראש. אם אני נורא רוצה אני יכולה לפגוש את בריטני ספירס או שרון סטון, אבל צריך להבין, בארץ מתלהבים מהכוכבות אבל בעולם זה מתבקש שנלביש אותן. לא עושים מזה עניין". 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

צילום: גיא כושי ויריב פיין

"שמלה להשכרה מתחילה ב-12 אלף שקל, זה סביר בעיני"

לרשימה המפוארת הזו יש להוסיף את הכלות הכי מדוברות בארץ בשנים האחרונות: עדן בן זקן, נטע אלחמיסטר, נעם פרוסט ועוד רבות וטובות, את כולן הלבישה ברטה. אנחנו נפגשות רגע לפני שהיא נוסעת לעוד שבוע אופנת כלות ניו יורקי, מקום בו היא כבר מרגישה מאוד בנוח. היא מבקשת שנפגש בבית קפה בכיכר המדינה, אבל בניגוד למתחרים, דווקא אין לה כאן חנות – היא הגיעה במיוחד מהסטודיו באשדוד. בגיל 54, היא מתגאה לא רק בטייטל של המעצבת הראשונה שפתחה את הדלת לחו"ל לשמות כמו אלון ליבנה ודנה הראל, אלא גם עשתה זאת מהפריפריה.

מאשדוד היא מפעילה עסק רציני של 80 עובדים, שרבים מהם הם בני משפחתה: החתן שלה ניר מוסקוביץ' מנהל את הפעילות הבינלאומית, בעלה סימון שפרש לא מכבר מעבודתו במפעל דפוס אחראי על הכספים. גם כל הילדים בפנים והם אלו שאחראים על השיווק, התפעול והחזון של בית האופנה ברטה: הבכורה הילה, אשתו של ניר, האמצעי מאור ובת הזקונים ליבר, משפיענית אינסטגרם ומעצבת בעצמה, בעלת ליין שמלות ערב צעירות הפועלת תחת השם "לה פי דה" ("הבת של" בצרפתית). "למרות שהם ילדים שלי הם יודעים שהם צריכים לעבוד קשה כדי להוכיח את עצמם", אומרת ברטה, "זה לא פשוט לעבוד עם משפחה אבל אני סומכת על כולם. אני אמנית, מעצבת, אני צריכה שיורידו ממני את כל עניין הניהול. יש חילוקי דעות, כל אחד חושב אחרת וצריך להגיד את הדעה שלו, אבל הרוב קובע. צריך לזכור שזה עסק לפני הכל".

צילום: גיא כושי ויריב פיין

צילום: גיא כושי ויריב פיין

יד ימינה האמיתי הוא דווקא ניר, הילד הלא ביולוגי, איש מלא דרייב שמגיע לפגישתנו לפני ברטה לוודא שהכל בסדר, ולא מפסיק להשוויץ בחמתו המוצלחת. הרגע המחולל עבור שניהם, אירע, באופן הולם לנושא, בחתונה שלו ושל בתה. "ניר והילה היו ביחד מהצבא", היא משחזרת, "הוא תמיד היה כמו בן בית אצלנו, ילד ערכי שהתחברתי אליו מהרגע הראשון. כל השנים רציתי שהוא יעבוד אצלנו, שייקח את הכפפה של חו"ל ויפעיל את זה. כשניר והילה התחתנו, השמלה שעיצבתי לה סוקרה במגזין מאוד ידוע בניו יורק והתחלנו לקבל מיילים של נשים אמריקאיות שרצו להשיג את השמלות שלי. הבנתי שזה המאני טיים ואני צריכה שניר יעבוד אצלי כדי שנפרוץ באמת מבחינה בינלאומית. הוא היה אז מתמחה במשרד עורכי דין וכאמא את לא יודעת מה לעשות, אבל הייתי חייבת להוציא אותו מזה. לשמחתי הוא הסכים".

ומאז אתם עובדים בהרמוניה מופלאה?
"כן, שנינו תחרותיים ואמביציוזיים. זו נוסחה מנצחת".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

ברגע שניר נכנס לתמונה, הוא וברטה החלו  לעבוד על חשיפה במגזיני כלות אמריקאים, הבינו איך העסק עובד והתחילו להסתמך יותר ויותר על עמוד האינסטגרם של המותג, שעומד כיום על 2.6 מיליון עוקבים. הפריצה הגדולה הגיעה כשברטה הוזמנה להציג בשבוע האופנה לכלות בניו יורק ב-2012. אחרי עבודת שטח היא הציגה קולקציה מול פסגת התעשייה. "בתצוגה כבר הבנתי שהכל הולך להשתנות", היא נזכרת. "זה היה בפלאזה, ומיד אחר כך כולם ניסו לתפוס אותי לסלפי ולא הצלחתי אפילו להגיע לאחורי הקלעים. יצאתי לקהל וקיבלתי פרחים, צילמו אותי וכתבו עליי. באמריקה אחרי תצוגה את מקבלת הרבה כבוד. זה לא כמו כאן. שם זה כבוד אמיתי".

כיום אפשר למצוא את השמלות שלה בחנויות כלה ברחבי ארצות הברית. "ככה זה עובד שם, זה לא שנפתח חנות משלנו", היא מסבירה. "בישראל כלות שוכרות, אבל הכלה האמריקאית קונה שמלה, אז זה יותר רווחי. שם זה טקס שלם ומנטליות שאין כאן, של להגיע למדידה עם האמא והחמות. השמלות יקרות לייצור וכלה שרוצה שמלה לוקחת שם הלוואות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

ברטה מתעקשת כי לא ויתרה על הכלה הישראלית, גם אם היא מוציאה פחות מאחותה האמריקאית. "המחירים שלי כאן מתחילים ב-12 אלף שקל, אבל צריך להוסיף על זה, כי היום המגמה היא שלוש שמלות, אז זה יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים. זה סביר בעיני", היא מציינת, "אני שמה דגש גדול על הכלות הישראליות. זה לא משנה אם את ישראלית או אמריקאית, זה יום אחד גדול בחיי הכלה, היא רוצה להראות מושלמת, להיכנס ולהרגיש מיליון דולר. אני רוצה שכולן יהיו מרשימות ויפות, אחרי הכל, זה משהו שעושים בדרך כלל פעם בחיים".

יפה שהקפדת על "בדרך כלל".
"אין מה לעשות, זו דרכו של עולם. זה קורה, זה צפוי, זו הסטטיסטיקה. היו כלות שהלבשתי פעם שנייה וגם פעם שלישית, אבל אנשים עדיין רוצים להתחתן. יש עכשיו טרנד של כלות מבוגרות יותר, ככה שיוצא לי להלביש גם כלות בגילי ואני ממש נהנית מזה". 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

צילום: גיא כושי ויריב פיין

"חלמתי להיות דוגמנית אבל לא העזתי"

אי אפשר להגיע להצלחה כל כך גדולה מבלי להיות מחושבת, עניינית ופרקטית. אבל ברטה, מפתיע לגלות, בכלל רצתה להיות דוגמנית, לא אשת עסקים. מי שנראה כי לא מתרשמת בקלות מכל שם מפורסם, רצתה להיות השם הזה בעצמה, אבל נאלצה לוותר על החלום בגלל המשפחה. "נולדתי במצרים ועליתי עם משפחתי לארץ כתינוקת, אבא שלי היה סוור בנמל אשדוד ואמא שלי הייתה בבית. הם היו אנשים פשוטים, פרימיטיביים, ואני בגיל 16 הייתי ילדה יפה וגבוהה וחברות המליצו עלי ללכת לתחרות מלכת היופי של אשדוד. זה היה החלום שלי, אבל ידעתי שהם לא יתנו לי. היו מיונים, התקבלתי ולא ידעתי איך לספר להם, אז לא סיפרתי. עברתי את תהליך המיונים והכל בלי שההורים ידעו, וגם לתחרות הלכתי לבד. הייתי על הבמה ואני מסתכלת על השעון והשעה כבר עשר בלילה, הם חשבו שאני במסיבה או משהו כזה, וזכיתי".

אז את מלכת היופי של אשדוד?
היא צוחקת, "כן, לא הרבה יודעים. גם אין בכלל צילומים של זה. אבל אני זוכרת שהייתי עם חליפה בצבע בורדו חציל וקארה עם פוני. זכיתי בקורס דוגמנות עם קארן דונסקי, אבל לא הלכתי. קיבלתי גם חבילת תמרוקים ענקית שהכנסתי מתחת למיטה שאף אחד לא יראה. למחרת הלכתי לבית ספר כרגיל. חלמתי להיות דוגמנית, להמשיך לצילומים ולפרסום, אבל לא העזתי. זה היה פוגע בהורים שלי". 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

צילום: גיא כושי ויריב פיין

לימים ברטה לא ויתרה ודרך בנותיה ניסתה להגשים את מה שהיא עצמה לא הצליחה. "רשמתי את בתי הבכורה הילה לתחרות מלכת היופי של 'לאישה'. היא הגיעה למקום שלישי וגם דגמנה קצת אחרי. היו שלטים שלה על איילון, היא עשתה עוד כמה קמפיינים אבל לא דחפה את עצמה, היא לא התחברה לזוהר. עם ליבר זה בא לגמרי ממנה. היא יצירתית ומוכשרת ויש לה הרבה שאיפות. היא ממש אוהבת את זה. ליבר מזכירה אותי בכל הווייב שלה. אני גם הייתי יכולה להיות איט גירל, אם היו לי הורים כמוני".

ואת, לעומת זאת, עברת לאחורי הקלעים?
"תמיד היה לי קשר לבגדים. בקהיר לסבא שלי היה מפעל לייצור בגדי תינוקות, אבא שלי היה סוכן שם והכיר את אמא שלי שעבדה בחנות. באשדוד גרנו מול סבתא שלי, שהייתה לה מכונת תפירה עוד ממצרים. מגיל ארבע הייתי יושבת ומסתכלת איך היא גוזרת, מכינה דברים משאריות ועושה בובות וחצאיות. תמיד אהבתי את התחום של ערב וכלות כי זה מדגיש את גוף האישה, שמלות קז'ואל לא משכו אותי. אהבתי את הנוצץ והעשיר והגלאם".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

היא הלכה ללמוד עיצוב אופנה בשנקר, החלה לעבוד בבוטיקים ולמרות שחלומה לדגמן לא בדיוק המריא, היא כן עשתה וי על סעיף הכדורגלן עם סימון, בעלה ב-30 השנים האחרונות, ששיחק אז באחת מקבוצות הכדורגל של אשדוד. "הוא התחיל איתי על חוף הים, הזמין אותי למשחק מטקות. עבדתי אז בבוטיק והתחתנו כשהייתי בת 20".

עם שמלת כלה מהממת?
"דווקא לא. התחתנתי בשמלה שלא תפרתי, משהו סגור עם תחרה ושרוולים וכובע, ממש לא הטעם שלי היום. אני אפילו לא מוציאה אלבום לראות את זה היום, זה מביך אותי". 

בעשר השנים הבאות נולדו להם שני ילדים וברטה התרגלה לעבוד בשביל אחרים, עד שבגיל 30 החליטה שמספיק. "נכנסתי להריון שלישי והבנתי שאחרי זה אני לא חוזרת לעבוד בחנות של מישהו אחר, אני מפתחת את העסק שלי. עוד לפני כן הייתי עושה חליפות בודדות בבית ומשווקת, אבל החלטתי לפתוח סלון. זה התחיל קטן, עיצבתי ותפרתי מסטודיו ששכרתי. הייתי עובדת עד הלילה, בניתי את עצמי".

צילום: גיא כושי ויריב פיין

צילום: גיא כושי ויריב פיין

לא פחדת להתחיל הכל לבד, בגיל 30?
"מה פתאום. ידעתי שאני אגיע רחוק". 

היו הקרבות, מן הסתם.
"עבדתי יותר שעות ממה שהייתי רגילה, אבל גם הייתי הרבה בבית. כמובן שהיו לי רגשות אשמה, בכל זאת הייתי אמא לשלושה ילדים, אבל תמיד נלחמתי עם כל מי שאמר שאני לא איתם מספיק. אמא שלי הייתה מעירה לי, אבל לילדים היו מטפלות, תמיד הייתה ארוחה ביתית חמה ותמיד ידעתי מה קורה בבית. יש אימהות שנמצאות 24 שעות בבית ולא יודעות מה קורה בו. עם השנים סימון למד לעזור בבית. עד לפני 15 שנה הוא לא היה במטבח בכלל, הוא מרוקאי טיפוסי שלא מבשל והאישה צריכה לעשות את זה, אבל עם הזמן יש לי פחות אפשרויות וחשובה לי המשפחתיות, אז אמרתי לו שאם חשוב לו שנעשה ארוחות שישי גם הוא צריך להכין אוכל. מגבר שמכין רק מרק וחביתות היום הוא ממש יודע לבשל. הוא תמיד תמך בקריירה שלי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

נשמע כמו גבר פמיניסט.
"הוא לא יודה שהוא כזה אבל הוא בעצם כזה. אני לא יודעת להגדיר את המילה הזו, אני לא צריכה פמיניזם, אני יודעת שאני צריכה לעבוד ולפרנס ולהיות תמיד בעשייה". 

"בארץ לא מבינים כמה כבוד אני מביאה למדינה"

אשדוד ההולכת ומתפתחת היוותה תפאורה נוחה לחיים שברטה רצתה לנהל. כלכלית זה לא פגע בה להיות רחוקה ממרכז התעשייה בגוש דן, אולי אפילו הקטין הוצאות. אבל מורלית, הריחוק מהביצה, ואולי גם הגיל המבוגר יחסית בו פרצה לתודעה, השאיר אותה כסוג של אאוטסיידרית בברנז'ה. היא אישה גאה, ברטה, היא לא תודה בזה בקלות, אבל זה כן מפריע לה. "אני מרגישה שלא ממש מפרגנים לי בארץ, אולי בגלל שאני מאשדוד. בעולם כן מתרשמים ממני ומעריכים אותי הרבה יותר. אני נוסעת לניו יורק לתצוגות ענקיות ופה לא מספיק נותנים לזה במה. אולי לא מבינים כאן את המשמעות והגודל וכמה אני מביאה כבוד גדול למדינה. הייתי רוצה שידברו על זה יותר. אני אולי לא מתערבבת עם הברנז'ה התל אביבית ואולי זו הסיבה".

צילום: גיא כושי ויריב פיין

צילום: גיא כושי ויריב פיין

חשבת לעבור לתל אביב, להיות יותר שייכת?
"יש לחצים לעבור לתל אביב, הנסיעות קשות לי והפקקים מטורפים. אבל גדלתי באשדוד, המשפחה שלי שם, שם התחלתי. אני מחוברת לעיר שבה גדלתי וצמחתי ושפרגנה לי כל כך. חוץ מזה, יש לי רגליים על הקרקע, אני לא מהמתלהבות. אני מאוד צנועה, אני לא מנופפת בכסף או בהצלחה שלי. אני רואה את העולם ואיך הוא משתנה ותובעני, הכל זה שיווק ויח"צ. רוצים שאני אעלה פוסטים אישיים באינסטגרם, אבל אני לא מבינה, מה זה מעניין אנשים מה צבע הלק שלי? כל ה'אני ואני ואני' לא נראה לי מתאים". 

שיח ביצתי נפוץ שברטה לא מצליחה להימלט ממנו קשור להעתקות או השראות, תלוי את מי שואלים. אחרי החתונה המתוקשרת של עדן בן זקן בשמלה שלה, אלון ליבנה פרסם בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של עדן מיום החתונה ולצדה שמלה דומה מהקולקציה שלו. הוא לא הוסיף כיתוב, אבל המסר היה ברור: ליבנה טען שהעיצוב מועתק משלו. "אני לא רוצה להתייחס לזה", אומרת ברטה בהבעת בוז כשאני שואלת אותה על העימות הפסיבי-אגרסיבי הזה, "זה לא היה ולא נברא ולא שווה התייחסות. השמלה שעדן לבשה היא שמלת סאטן שעיצבתי לבתי הילה ב-2012, כל העולם עשה את השמלה הזו, כל כוכבות הקולנוע התלבשו ככה בשנות החמישים והשישים. מחוך סאטן זה הכי בייסיק. לא לכבודי להיכנס לזה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

ומה איתך? את מרגישה שמעתיקים ממך?
"כל הזמן. תמיד הייתי מודל להעתקה ולהשראה. בהתחלה זה מתסכל, אבל היום אני יודעת שאם מעתיקים אותי זה אומר שאני קיימת. אני יכולה להוציא קולקציה ועונה אחר כך לראות את אותם דגמים אצל מעצבים אחרים, יש אפילו אתרי קניות בחו"ל שמשתמשים בתמונות שלנו. פעם הייתי מתרגזת מזה, היום אני לא שמה את האנרגיות שלי בזה. אין לי זמן, אני מייצרת שמונה קולקציות בשנה".

הזמן היקר שלה, שמלא בעבודה, מתחיל לתת את אותותיו גם על הגוף. "חלק מהמקצוע זה לסבול מהרגליים והגב, ועם הגיל מרגישים את זה יותר", היא אומרת. "הלוואי שהיה לי יותר זמן לעשות פילאטיס. אני משתדלת ללכת למסעדות, להצגות, לצאת באשדוד ותל אביב. אבל אין לי זמן באמת". אין לה גם זמן להוציא מהגן את שלושת הנכדים שלה, ילדיהם של ניר והילה, כמו סבתא רגילה. "זה לא סוג הסבתא שאני", היא צוחקת, "אבל אני כן סבתא שאפשר לבוא אליה לסטודיו. אני גם צעירה מאוד בשביל סבתא, רק בת 54".

ולא נראית. מה הסוד שלך?
"אני חושבת שאישה צריכה להיות שמורה ויפה, לדאוג לעצמה ולהקרין את זה החוצה. אם צריך קצת זריקות אז בוודאי, וכמובן שיהיה במינון הנכון ולא מוגזם. מותר לתחזק קצת את היופי הטבעי. הבעיה שלי היא בכל פעם שאני מצליחה במשהו, ישר נוצרת ציפייה יותר גבוהה ממני, דורשים ממני לחדש, להפתיע ואני לא מצליחה פשוט לשבת, לנוח וליהנות מכל מה שהשגתי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by BERTA (@berta) on


צילום: גיא כושי ויריב פיין | איפור ושיער: גיא טאקו ל"סולו"

השאירו תגובה

 

  • מאוכזבת מהתיאור של דוגמנית צעירה בעלת מידות 609060 ״המידות שלה מדהימות״. את מבינה מה אמירה כזו ממעצבת מפורסמת כמוך עושה לבנות בימינו? מאוד לא אחראי.

    מאת: אא |‏ 21 באוקטובר 2019 | 19:34
  • מתאים למסיבות קוקטייל.

    מאת: כלות ערומות- פחות |‏ 20 באוקטובר 2019 | 03:39
  • גדלתי באשדוד וכבר הרבה שנים בניו יורק. זוכרת את ברטה עוד בתחילת דרכה.. יפה מבפנים ומבחוץ כך זכור לי. שמעתי על הצלחתה ומאחלת לה להמשיך ולטפס. אך באמת אשדוד היא לא פרפרייה היא עיר יפיפיה.

    מאת: מינה אליאס |‏ 20 באוקטובר 2019 | 02:40
  • יפה ומוכשרת! בהצלחה :)

    מאת: נטלי |‏ 20 באוקטובר 2019 | 02:04
  • יופי גס ובוסרי,כזה שמשוייך למחסור בכסף ולשכבות הנמוכות שהתעשרו לפתע.תהנו יפות.

    מאת: קלאס |‏ 20 באוקטובר 2019 | 01:12
  • ענבל דרור לא רואה אותה ממטר גם בעיצובים וגם ביחס ללקוחות

    מאת: מנסיון |‏ 19 באוקטובר 2019 | 16:12
  • דווקא בגלל התגובות המגעילות וצורת הביטוי של המגיבים היית צריכה להישאר אנונימית וגם לכתבה הזו לא לתת שום פתח. לפעמים שווה להישאר אנונימי ולא מוקף בנחשים. אפשר להריח מכל תגובה את הנסיונות הכושלים של המתחרים או הקנאים ובכל זאת יש משהו מבאס וצובט בזה – השקעת ועשית הכל בעצמך. אל תתני לכתבה תדמיתית להרוס

    בהצלחה !!!

    מאת: ת |‏ 19 באוקטובר 2019 | 16:10
  • יישר כוח❤️

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 19 באוקטובר 2019 | 12:47
  • מאיפה האוברול ג׳ינס ההיסטרי הזה?

    מאת: מיה |‏ 19 באוקטובר 2019 | 12:14
  • הדס בשן- לקרוא לאשדוד פריפריה זה לא פחות מבורות ואפילו סוג של טיפשות.

    מאת: מישל |‏ 19 באוקטובר 2019 | 11:00
  • צריך להיות דפוק ברמות על להוציא סכומים כאלו על שמלה שמשמשת ערב אחד בלבד

    מאת: גן |‏ 19 באוקטובר 2019 | 08:54
  • לא מכירה ולא שמעתי עליך כי אני גם לא אחת בקטע של אופנה וזה….אבל הסיפור שלך מרגש. את מעוררת השראה. אשמח להיפגש וללמוד ממך על הגשמת חלום בגדול.

    מאת: תמי |‏ 19 באוקטובר 2019 | 07:43
  • חוצפה פשוט חוצפה לקחת הלוואות לממן את החיים שלך יאללה יאללה לכי לחפש פרייראים על 4 שעות אונטה

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 18 באוקטובר 2019 | 23:55
  • את לא צריכה שום הערכה ברנז'אית, הלקוחות שמצביעות ברגליים לסטודיו שלך שוות יותר מכל ברנז'ה

    מאת: אתי |‏ 18 באוקטובר 2019 | 23:54
  • שוק החתונות נצלני ושודדים אנשים.
    מה היה קורה לו השכירו שימלה בפחות כסף? למה להיות חזירים

    מאת: לימור |‏ 18 באוקטובר 2019 | 22:09
  • מדהימה והאישיות שלך קורנת בשמלות שלך שרק תצליחי ותשגשי

    מאת: אדל |‏ 18 באוקטובר 2019 | 20:13
  • חשה זאת

    מאת: טינה |‏ 18 באוקטובר 2019 | 19:18
  • נראת טוב לגילה שמח בשבילה ,יפה שהיא מיישמת את התכונות האמנותיות שלה !(כמו ספורטאית שמתפרנסת מהספורט שהיא אוהבת)וטוב שהיא עם הרגליים על הקרקע,מאחל לה ולמשפחת רק טוב!

    מאת: יויו |‏ 18 באוקטובר 2019 | 18:56
  • 12,000 להשכרת שימחה לערב?טירוףףףף
    והיא עוד חושבת שזה מחיר סביר בישראל? שאנשים לא מצליחים להגיע לדירה?

    מאת: אמא |‏ 18 באוקטובר 2019 | 17:14
  • חוויה מדהימה.היה לי העונג ללבוש עיצוב שלך

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 18 באוקטובר 2019 | 17:08
  • הכלות נראות ערומות וכמה שיותר חשוף מענין הכלות האמריקאיות הרבה יותר צנועות

    מאת: Shiri |‏ 18 באוקטובר 2019 | 16:56
  • מאחלת לה הרבה בהצלחה.

    מאת: יעל |‏ 18 באוקטובר 2019 | 16:53
  • מדהימה. מרגש מאוד לראות הצלחה ב10 אצבעות של אישה חזקה וצנועה שכזאת. ישר כח!

    מאת: רונית |‏ 18 באוקטובר 2019 | 14:24
  • מי עיצב את הבגדים שברטה לובשת בכתבה?

    מאת: מירב |‏ 18 באוקטובר 2019 | 14:07
  • מעצבת אדירה והשראה גדולה.

    מאת: שלי |‏ 18 באוקטובר 2019 | 13:27
  • יחס מחפיר מצד נטלי ומצד הבחורה הנוראית בקבלה … אבל השמלה הכי יפה בעולם! קצת התבאסתי על המכפלת למטה (רוצים לשמור שיתאים גם למישהי אחרת כשזה לא עיצוב אישי אז לא גוזרים והמכפלת עבה מידי ומרגישים את
    זה)

    מאת: אלין |‏ 18 באוקטובר 2019 | 13:01
  • רק ברכות.פשטות חריצות יוזמה ומוניטין. יהללך זר ולא פיך. אין צורך בהערכה ברנז'אית הציבור מעריך את פועלך

    מאת: קורא |‏ 18 באוקטובר 2019 | 01:10
  • אין על ברטה, אומנם יקר אבל על איכות משלמים

    מאת: יעל |‏ 17 באוקטובר 2019 | 21:49
  • איזה סיפור מעורר השראה! כבוד

    מאת: בר |‏ 17 באוקטובר 2019 | 21:31
  • גם הבת ניבר מדהימה ומוכשרת. בהצלחה לכן!

    מאת: נטלי |‏ 17 באוקטובר 2019 | 21:21
  • הטעות הכי גדולה שלי
    שעשיתי אצלך את השמלת כלה שלי !!!

    מאת: שני |‏ 17 באוקטובר 2019 | 20:41
  • להגיד כלה אמריקאית זה פרימיטיבי, אמריקה זה 51 כל מדינה או אזור מנטליות שונה

    מאת: תכלס |‏ 17 באוקטובר 2019 | 20:13
  • מהממת. תצליחי

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 17 באוקטובר 2019 | 19:17
  • כל הכבוד מהממת

    מאת: סיגל |‏ 17 באוקטובר 2019 | 18:49
  • כלפי חוץ זוהר אבל בפנים רקוב ומצחין , תקראו תגובות של כלות ביום הכי מיוחד שלהן ואת מה שהן עברו בסלון של הכוכבת .
    שומר נפשו ירחק

    מאת: עדי |‏ 17 באוקטובר 2019 | 17:20
  • במילה אחת מהממת !!!

    מאת: דנה |‏ 17 באוקטובר 2019 | 15:34