ברברי הציגו לוק שכולל חבל תלייה, והעולם זועם

"איך יכול להיות שמישהו התעלם מזה וחשב שזה בסדר, במיוחד כחלק מקו שמוקדש לנערות ונערים?", תהתה באינסטגרם הדוגמנית שנאלצה ללבוש את הבגד הבעייתי, ובתגובה מיהר בית האופנה לפרסם התנצלות

מאת  | ‏ 20 פברואר 2019

בעייתי (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

בעייתי (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

אל רצף השערוריות שהתרחשו לאחרונה בעולם האופנה מצטרף עכשיו גם בית האופנה הבריטי ברברי. סווטשירט אחד ששוחרר אל מסלול תצוגת סתיו-חורף 2019 בשבוע האופנה בלונדון גרם לסערה, לאחר שחוטי הקשירה המסורתיים של כובע הקפוצ'ון הזכירו קצת יותר מדי חבל תליה.

זוהי עת רגישה במיוחד לפעול בה, בעידן הרשתות בו כל אימג' נבחן ומפורשן על ידי מיליונים, וסוגיות כמו רמיזות גזעניות, אי תקינות פוליטית וניכוס תרבותי שבות ועולות על סדר היום. הפעם הרמיזה האובדנית בקולקציה של ברברי קיבלה זרקור בזכות פוסט של ליז קנדי – הדוגמנית שנאלצה ללבוש את הבגד הבעייתי בתצוגה ופשוט לא יכלה לעבור על הדיטייל השנוי במחלוקת לסדר היום.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@liz.kennedy_) on

ליז סיפרה שהזדעזעה מאחורי הקלעים כשראתה כמה אנשי צוות תולים את החבל מהתקרה, מתאמנים על הקשירה וצוחקים, והוסיפה שהסוגיה קרובה במיוחד לליבה מכיוון שהתמודדה בעבר עם מקרה של התאבדות במשפחה. לדבריה ביקשה לדבר עם אחד מהאחראים לפני העלייה למסלול, אבל בתגובה נאמר לה כי "זאת אופנה, ולאף אחד לא אכפת מהעניינים האישיים שלך".

לאחר שתייגה את ברברי ואת מנהלה האמנותי היא כתבה: "התאבדות היא אינה אופנה. היא לא זוהרת או אדג'ית ומכיוון שהתצוגה הזו הוקדשה לצעירים שמבטאים את קולם, הנה תורי. ריקרדו טישי וכל הצוות של ברברי – אני לא מסוגלת להבין איך הרשיתם למראה של חבל שתלוי על הצוואר לעלות על מסלול התצוגה. איך יכול להיות שמישהו התעלם מזה וחשב שזה בסדר, במיוחד כחלק מקו שמוקדש לנערות ונערים?".

מאחורי הקלעים של התצוגה (צילום: אינסטגרם, liz.kennedy_)

מאחורי הקלעים של התצוגה (צילום: אינסטגרם, liz.kennedy_)

המקרה האחרון הפך לרגיש במיוחד, לאור נתונים מדאיגים של עליה במספר מקרי ההתאבדות בבריטניה ובאופן כללי – בעיות בריאות הנפש שנפוצות בקרב הדור הצעיר.

לא עבר זמן רב עד שבית האופנה שלח הודעת התנצלות רשמית. המנכ"ל מרקו גובטי מסר לאתר Highsnobiety כי בית האופנה מצטער עמוקות על חוסר הנוחות שהפריט גרם, ואמר כי התקשר לקנדי להתנצל ברגע שהיה מודע לעניין. בנוסף, בית האופנה הצהיר כי הוא יסיר את הפריט מהקולקציה וגם את כל התמונות שלו. טישי גם הוא פרסם הודעת התנצלות ואמר כי הוא מצר על חוסר הרגישות וכי יעשה הכל שדבר כזה לא יקרה שוב בעתיד.

דווקא בקולקציה שהוקדשה לצעירים (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

דווקא בקולקציה שהוקדשה לצעירים (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

גם ג'יג'י הייתה שם ושתקה (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

גם ג'יג'י הייתה שם ושתקה (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

מיהרו לפרסם התנצלות (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

מיהרו לפרסם התנצלות (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

הפריט הוסר מהקולקציה (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

הפריט הוסר מהקולקציה (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

תקופה רגישה, וזה לא בהכרח דבר רע (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

תקופה רגישה, וזה לא בהכרח דבר רע (צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)

השאירו תגובה

 

  • לא מסכימה איתך. ההפך, ברגע שהיא לקחה את העבודה, איך אפשר להתייחס אליה ברצינות? איך אפשר לעשות משהו ולהתלונן על זה מיד אחרי? אם היו מפטרים אותה אז הקול שלה והדעה שלה הייתה נשמעת ומתקבלת. המאבק שלה היה מקבל כוח ולגיטמציה

    מאת: משש |‏ 22 בפברואר 2019 | 09:37
  • אני לא חושבת שהיא יורקת לשום באר!!! היא עשתה את הדבר הכי נכון גם מבחינה מוסרית וגם תכנית. אם היא הייתה עושה רעש לפני כן באמת היו מעיפים אותה לאלף אזעזל ואם כל להמוסריות שבדבר היא הייתה נשארת ללא עבודה!!! ושאף אחד לא ישחק אותה, אם זה היה העבודה שלי על הפרק אני לא בטוח שהיה לי קל לפתוח את הפה ואם להיות כנה יכול להיות שהייתי מעלימה עין. אז כן היא חיכתה לשעת הכושר ואז היא עשתה את הדבר הנכון. זה מזעזע לראות שבדור שבו כל יומים שומעים על מקרה התאבדות בקרב בני נוער, מותג האופנה באמת בין המובילים בעולם מפרסם באופן חסר סנטימנטליות פריט שאפילו עיוור לא היה מתעלם מהקונוטציה שהוא מעורר, אז הדבר היחיד שיש לי לומר זה כל הכבוד לה!!!

    מאת: Sarah |‏ 21 בפברואר 2019 | 15:55
  • היא עשתה את הדבר הנכון. אם היא לא הייתה מסכימה היו מפטרים אותה באותו הרגע ואח"כ היו מתייחסים לטענות שלה בזלזול וקוראים לה "ממורמרת" על הפיטורים.

    מאת: ל-שש |‏ 21 בפברואר 2019 | 11:05
  • יורקת לבאר ממנה שותה. אל תעלי על המסלול ואז תתלונני על משהו שלקחת בו חלק ואף קיבלת עליו תשלום. באותו רגע הטענות שלך צבועות ומגוחכות. אם את מאמינה במה שאמרת, אל תשתפי פעולה מלכתחילה.

    מאת: שש |‏ 21 בפברואר 2019 | 09:31