אחרי 56 שנה, גדעון אוברזון פורש וסוגר את הסטודיו

המעצב המוערך הודיע על הפסקת פעילותו. הסטודיו והחנות המיתולוגית ייסגרו מיד לאחר הצגת הקולקציה האחרונה שלו בשבוע האופנה, שייערך במרץ הקרוב

מאת  | ‏ 24 דצמבר 2018

הודיע על פרישה (צילום: ינאי דויטש)

הודיע על פרישה (צילום: ינאי דויטש)

גדעון אוברזון, אחד המעצבים הוותיקים והבולטים ביותר בתעשיית האופנה הישראלית, הודיע היום על פרישה. הסטודיו והחנות המיתולוגית ברחוב גורדון 36 שבתל אביב יסגרו בחודש מרץ הקרוב, מיד לאחר שהקולקציה האחרונה שלו תוצג בשבוע האופנה.

אוברזון הצליח למצב עצמו כאחד המעצבים הבולטים והיציבים בזירה המקומית. הוא פרץ עוד לפני שהגיע לגיל 20, כשזכה בשנת 1968 בתחרות לעיצוב המדים החדשים של דיילות אלעל. מאז שמר על אופיו החדשני והאיכותי של המותג הקרוי על שמו, וזה כבש במהרה את חובבות האופנה.

הקריירה החלה לפני גיל 20 (צילום: טינו ואקה)

הקריירה החלה לפני גיל 20 (צילום: טינו ואקה)

שנות השמונים היו תור הזהב של בית האופנה – מפעל בגדי הים שלו הוקם, והעיצובים המדויקים שזרמו ממנו הרחיבו משמעותית את פעילותו מעבר לים והקנו לו שם עולמי. מאז הספיק אוברזון לזכות באוסקר האופנה הישראלי מספר שנים ברציפות, ולאחרונה אף הוענק לו פרס מפעל חיים מטעם משרד התרבות.

"האופנה היא שפה", אומר אוברזון, "היא בעצם תרגום של חיי היום-יום, וזו, ככל הנראה, גם הסיבה שהיום מתלבשים בכל העולם פחות או יותר אותו הדבר – למעט ניואנסים דקים השונים ממדינה למדינה. אני פורש כדי להיות חופשי ליצור בתחומים נוספים וליהנות מחופשות ללא מגבלות".

עד סגירת הסטודיו מבטיחים במותג כי יימכרו בו פריטים מהקולקציה החדשה ומעונות קודמות במחירים חסרי תקדים. אוברזון ימשיך לעצב את קו בגדי הים שלו, המיוצר במפעל באיטליה ומיוצא משם לרחבי העולם.

ימשיך את פעילות מפעל בגדי הים (צילום: אבי ולדמן)

ימשיך את פעילות מפעל בגדי הים (צילום: אבי ולדמן)

זה הזמן לפקוד את החנות (צילום: ינאי דויטש)

זה הזמן לפקוד את החנות (צילום: ינאי דויטש)

השאירו תגובה