בקטע אירוני? מותג העל נתפס בהעתקה מאד מוזרה

המנהל האמנותי של בלנסיאגה, דמנה גווסאליה, קטף כבר מזמן את תואר "ילד הפלא" של התעשייה, וזאת בזכות הערבוב המסחרר שהוא עושה בין תרבות גבוהה ונמוכה, סמלי פופ וסמלים מסחריים. לאחרונה האדם שהביא לעולם את פלטופורמות הקרוקס המפלצתיות הלך אפילו יותר רחוק מזה, והתוצאה העגומה לא איחרה להגיע

מאת  | ‏ 31 יולי 2018

על חולצות ה-DHL של וטמנט עפנו לגמרי, את תיק השקית ב-4,000 שקלים של בלנסיאגה עדיין קצת רצינו, ואפילו במקרה של זוועות הקרוקס הבלתי נשכחות הצלחנו איכשהו להעריך את האירוניה האופנתית. אבל כשדמנה גווסאליה, המעצב החתרני והמדובר של שני מותגי העל הרותחים האלה, שחרר לפני כמה חודשים את קולקציית פריטי ה"ניו יורק סיטי" של בלנסיאגה, גילינו שהסבלנות שלנו לשטויות שלו הולכת ואוזלת.

עם כל הכבוד לערבוביה הפוסט-מודרנית של גבוה ונמוך, המחשבה לשלם יותר מ-7,000 שקלים על סווטשירט או תיק שנראה כאילו נקנה באחת הבאסטות בשולי הטיימס סקוור בשלושים שקלים, וגם זה אחרי שהמוכר דחף לנו אותו לידיים עד שנכנענו – כבר לא נראתה לנו משעשעת בכלל. עכשיו מסתבר שאפילו לא מדובר במחווה או קריצה לאופנת התיירות המפוקפקת, אלא פשוט בהעתקה מדויקת וחסרת בושה של ה"מקור" המתבקש.

 

A post shared by THE FASHION LAW (@thefashionlaw) on

ביום שישי האחרון הוגשה תביעה על הפרת זכויות יוצרים נגד בלנסיאגה בארה"ב על ידי פליינטיף, מזכרות עירוניות בע"מ – חברה שפועלת כבר יותר משלושים שנה ונציגיה טוענים כעת כי "הקונספט והמראה הכללי" של הפריט הממותג זהים למוצר שלהם, וכי למעשה "לא ניתן להבדיל בין השניים".

כתב התביעה כולל תיאור מדוקדק של המאפיינים הזהים בין שני התיקים, כגון: "הקומפוזיציה השובבית, פרספקטיבת השמיים, האובייקטים המוצגים, האלמנטים הסביבתיים, פלטות הצבעים, ההצללות, ההדגשות, התיחומים, הצורות והמידות" – או בקיצור, הכל. לנו קשה שלא להסכים עם הטענה הזאת, אבל אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם.

כך או כך, אין ספק שגם אם בלנסיאגה ייאלצו לספוג כאן קנס כבד בסוף – גוואסליה יכול להתרווח ולהתגאות בכך שהגיע לשיאו של פרויקט האירוניה שלו, כשגרם ליוצרות להתהפך וליצרנים הקטנים של המוצרים הזולים לתבוע את מותג העילית על העתקה. כפיים.

>

 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

>

 

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

 

A post shared by siduations (@siduations) on

>

השאירו תגובה