מותג הסנדלים המקומי שהפיל את האיט-גירלס לרגליו

צרפתיה ודנית נפגשות על יאכטה ביוון. זו לא התחלה של בדיחה, אלא התחלה של מותג ישראלי שנולד בסך הכל לפני שנתיים וכבר הפך לשם החם ביותר בסביבה. אי אפשר שלא ללכת שבי אחרי הקסם הפשוט והעדין של "גריק סנדלס", אז דיברנו עם שתי האירופאיות-ישראליות העומדות מאחורי הסנדלים שיגרמו לכן להתאהב בכף הרגל שלכן

מאת  | ‏ 5 יולי 2018

כבר בקיץ שעבר התחלנו להיתקל בהן, בין אם בשלל מדריכי הסנדלים הכי נכונים לעונה או בפיד האינסטגרם של הבחורות הכי נכונות בשכונה. העונה שתי המילים האלה כבר היו בכל מקום – Greek Sandals. פשוט ככה. שם המותג – ברור, צלול ונטול כל קישוטים או מניירות – מייצג נאמנה את המוצר עצמו: סנדלי עור פשוטים, עדינים, שטוחים ונוחים בסגנון יווני מסורתי. פלא שכל האיט-גירלס המקומיות נפלו לרגליו?

מאחורי המותג, בסך הכל בן שנתיים, עומדות צמד החברות סנדרה קדוש וסלומה פקיאל, אמהות תל-אביביות ופאשניסטות בשנות ה-30 המוקדמות שלהן. באופן הולם ולא מפתיע, הן מספרות לנו, הכל התחיל בארץ שמככבת בשם המותג. "אני וסלומה נפגשנו ביוון, בהפלגה על יאכטה של חבר משותף. תקעו אותנו שבוע ביחד וזה מה שיצא", צוחקת סנדרה. "אחרי כמה זמן נפגשנו בארץ, שתינו עם בטן הריונית, והתחלנו להעביר את הזמן שלנו ביחד".

לשתיים יש בסיס משותף משמעותי, שניכר היטב על השפה העיצובית של המותג שהקימו: שתיהן אירופאיות במקור. סנדרה נולדה בקופנהגן והגיעה לארץ כילדה, ואילו סלומה עלתה לפני 12 שנים מפריז. "מבחינת הסטייל זה ברור – גוונים טבעיים, קווים נקיים. סנדלים ספציפית זה משהו שמלווה אותנו שנים – סנדלי עור טבעיים, שטוחים, תנכ"יים, יוונים", מסבירה סנדרה. "מתוך האהבה המשותפת הזאת וצורך שזיהינו שחסר לנו מענה אליו – הרי השוק בארץ מוצף שנים בהוויאנס וכפכפי פלסטיק וגומי למיניהם – חיפשנו משהו יותר טבעי, והלכנו על זה".

אז סוגיית המוצא אמנם מביאה איתה ניחוחות אירופאים-אקסקלוסיביים, אבל בסופו של דבר, את המכנה המשותף העיקרי שעליו נבנה המותג חולקים עם סנדרה וסלומה עוד מיליוני ישראלים שבכל קיץ מחדש שמים את פעמיהם לאותו יעד אהוב. "יוון זו התמכרות. גיחות ליוון זה משהו שמלווה את שתינו כל החיים. אני הייתי מפליגה עם המשפחה וכיום עם בן זוגי", מספרת סנדרה, ושותפה מוסיפה בשמץ של מבטא צרפתי: "כבר יותר מעשר שנים שכל המשפחה שלי נוסעת ליוון בקיץ, וכולנו – סבתות, אמא שלי, דודות שלי – נועלות סנדלים יווניים".

אז מרגע שנולד הרעיון, הפנו סנדרה וסלומה את תשוקתן אל מקומה הטבעי. "הייצור של סנדלים היום ביוון קצת הולך ונעלם, וכשנסענו לשם לדפוק על דלתות, היה לנו מאד חשוב העניין של הידע והמסורת, ובאמת אצל המשפחה שאיתה אנחנו עובדות ביוון זה ממש עובר מדור לדור". כך הן החלו לעצב את הדגמים הנשלחים לייצור במפעל המשפחתי ביוון, שאת מיקומו המדויק הן שומרות בסוד.

"התחלנו עם דגמים קלאסיים, ולאט לאט התפתחה מערכת יחסים עם המשפחה. האבא הוא המאסטר שלנו, איתו אנחנו יושבות וממנו ממש למדנו את התחום – כי אנחנו בעצם לא מגיעות מאופנה או הנעלה בכלל. הכל מיוצר בעבודת יד ובכל סנדל מושקעת המון עבודה, אהבה וסבלנות, ורואים את זה בתוצאה. ברגע שנכנסו אליהם למפעל וראינו את העבודה ואת התהליך הייצור, ויש לנו עין מאד קפדנית וביקורתית, היה ברור שזה זה, ומדהים למצוא את השותפים הנכונים, גם מבחינת האיכות וגם מבחינת הכמות – כי זה כל הזמן גדל לנו מול העיניים".

למה לדעתכן זה עובד כל כך טוב?
"אנחנו חיים במדינה חמה שהקיץ בה מהווה את רוב ימות השנה, והסנדל הוא קליל, קיצי, וגם משדר נופש – שזה משהו שכולנו תמיד רוצים להרגיש. מעבר לכך, הצבעים הטבעיים, העובדה שהסנדלים שטוחים – זה מוצר שמדבר בעד עצמו, ומחבר בין טווח מאד רחב של נשים. לא דמיינו שזה יביא אותנו למקום הזה, שאנחנו מוקפות בקהילה של לקוחות שהולכות איתנו את הדרך הזאת ומודות לנו כל הזמן".

אז מה קורה כשקופנהגן, פריז ותל אביב נפגשות ביוון? נולדים סנדלי עור איכותיים ועדינים, שמזקקים את המפגש הזה לכדי סטייל מתוחכם אבל קז'ואלי, טרנדי אבל נצחי. "העל-זמניות היא הבסיס, ועל זה אנחנו שופכות את הפנטזיות שלנו שמן הסתם מושפעות מטרנדים. אנחנו מאד בעניינים, יודעות מה קורה ושמחות לצפות את זה מראש ולהיות חלק מזה – זה שילוב שיוצר משהו מעניין שממש אפשר לראות על הדגמים שלנו".

כך, למשל, ניתן לזהות על דגמי הקולקציה הנוכחית את השפעת המגמה המינימליסטית העולמית שמובילים העונה מותגי על כמו סלין, ומתבטאת ברצועות דקיקות ועדינות מז'אנר ה"כמעט לא שם". "הדגש בקולקציה הוא בעיקר על מינימליזם", מאשרת סנדרה. "הרעיון הוא לחשוף את כף הרגל בשלמותה ולהראות כמה זה מחמיא. הרבה נשים מגיעות לפה עם כפכפים סגורים לגמרי, וכשהן יוצאות הן באמת מתחילות להתאהב בכף הרגל שלהן, מרגישות ששנים הן בכלל לא הכירו אותה".

מה ההשראות שלכן?
"יוון, כמובן", אומרת סלומה. "הסתכלנו על הרבה סמלים יוונים, מסורות עתיקות, סנדלים של חיילים למשל. אנחנו גם מאד מושפעות מדברים של פעם – אם זה מהסבתות שלנו או מראלף לורן ודריס ואן נוטן של שנות השבעים, מאמנות ומצילום".

ואיכשהו, החיבור בין כל זה לבין הסטייל הישראלי עובד מעולה.
"לגמרי, אנחנו אפילו כבר רואות את ההבדלים בין הקיץ הקודם לקיץ הנוכחי – אני לא אוהבת להשתמש במילה 'חינוך', אז אגיד שזה מאתגר את הלקוחות, כי זה קצת שונה, אבל זה משהו שמאד קל להתחבר אליו. וזה גם מאד נשי וסקסי".

מי הלקוחה האידיאלית שלכן? המוזה?
"היא אישה בכל הגילאים ומכל הגוונים – מחיילת שמורידה פה את המגף הצבאי ועוברת לסנדלים, ועד תיירת שיורדת מהטיסה עם נעלי ספורט ומחליפה פה לסנדלים".

את הסנדלים של Greek Sandals ניתן להשיג באתר ובחלל התצוגה ברחוב הרצל 16, תל אביב. ב-26-28 ביולי גם יתקיים שם אירוע קונספט בתמה מדברית: תחת הכותרת "דיונה" ייפגשו נשים יוצרות ומעצבות מרחבי הארץ, "מתל-אביביות ועד בדואיות מהנגב", ויציגו את מרכולתן לצד הסנדלים ותיקי הרפיה מהקולקציה הנוכחית של המותג.

 

A post shared by Sandra Kadosh Zakheym (@sandrakadosh) on

 

A post shared by Anna Aronov (@aronovanna) on

 

A post shared by Mor Katzir (@morkatzir_) on

 

A post shared by Noa (@simplynrt) on

 

A post shared by Mor Katzir (@morkatzir_) on

השאירו תגובה

 

  • בטח, כי סירחון של חיה מתה הולך יופי עם סירחון של רגליים בקיץ.

    ממש מבצע 1+1.
    רוע + גועל

    מאת: איחס |‏ 8 ביולי 2018 | 13:44
  • למה מעור?? כי לבני אדם זה נראה נורמלי לקחת לחיה מעונה, כן מעונה, את העור שלה…העור שלההה ולהפוך אותו לסנדלים ונעליים, עוד בעידן שלא חסר בו חומרים סניטטים טובים, איכותיים ועמידים.. ולצד שרוכש נראה נורמלי לנעול על הרגל שלו חלק מבעל חיים מסכן..וכי בני אדם לא חושבים,טיפשים ואכזריים. וכי העולם מעוות והזוי. זה למה עור.

    מאת: דנה |‏ 8 ביולי 2018 | 09:08
  • כי הגיוני לשחוט חיות מסכנות כדי שתיראו טוב

    מאת: שי |‏ 7 ביולי 2018 | 22:47
  • מותג מקסים! Simply nrt את מהממממממת!!!!

    מאת: אלונה |‏ 6 ביולי 2018 | 17:34
  • לא משהו בכלל.

    מאת: לילי |‏ 6 ביולי 2018 | 14:31
  • חיקוי אחד לאחד של המותג ancient greek sandals. נתקלתי במותג שאתם מהללים פה לא מזמן והייתי בהלם מרמת ההתעקה ממותג מאוד מוכר אחר. ממש בלי בושה לא רק העיצובים מועתקים גם השם. חבל שאתם נותנים כל כך הרבה קרדיט, עדיף שתמצאו מעצבים יותר מקוריים לרשום עליהם.

    מאת: רוני |‏ 6 ביולי 2018 | 09:32
  • סתמי ברמות

    מאת: XX |‏ 5 ביולי 2018 | 22:11
  • למה מעור?

    מאת: איזה רוע |‏ 5 ביולי 2018 | 18:59