מתגברים את הגברים: המותג הישראלי סקץ' מתרחב לרשת ארצית

בקרוב אצלכם: אחרי 3 חנויות בתל אביב, וסניף חדש שנפתח השבוע ברעננה, מעצב בגדי הגברים יוסי קצב מתכנן לפתוח חנויות גם באילת, אשדוד ורמת השרון

מאת  | ‏ 16 נובמבר 2011
סקץ' הדמיית הסניף החדש בקניון רננים

טבילת אש ראשונה מחוץ לתל אביב. הדמית הסניף החדש של סקץ' בקניון רננים ברעננה | הדמיה: אורון מילשטיין

שוק בגדי הגברים בארץ, ומר לוין בוודאי יסכים, לוקה בחסר. בין "קסטרו מן" ו"זארה" לבין מותגי הייבוא היקרים כמו "הוגו בוס" נפערת תהום שזועקת שימלאו אותה. על הנישה הזאת בדיוק בונה המעצב יוסי קצב, ששוקד על הרחבת "SKETCH", מותג בגדי הגברים שהקים לפני שנה וחצי, לרשת ארצית.

השבוע נפתחה חנות ראשונה של המותג מחוץ ל-3 הפעולות בתל אביב (במתחם בזל, במתחם התחנה ובנמל תל אביב), בקניון רננים שברעננה, ובקרוב מתוכננת חניכת סניף נוסף באילת (עדיין מחפשים לוקיישן). אם הכל ילך על פי התכניות, גם אשדוד ורמת השרון יזכו בעתיד לחנויות משלהן. מדובר במהלך לא פשוט באווירה הנוכחית בישראל, וכששואלים את קצב על תקדים "רוס אובטה" (שנאלצו לסגור את פעילות המותג בעקבות קשיים כלכליים אחרי שפתחו חנות שלישית), הוא נחרד: "אוי אלוהים, אל תזכירי לי את זה, זה מאוד מפחיד", הוא אומר ל-FF, "אני יודע שיש לנו קהל לקוחות שמעריך וקונה, השאלה היא אם נוכל לשרוד עם 5 חנויות".

סקץ' הדמיית הסניף החדש בקניון רננים

קז'ואל אלגנטי. מתוך קטלוג חורף 2012 של סקץ' | צילום: אלון שפרנסקי

| השקעה ראשונית של 3 מיליון ₪ |

קצב, ממייסדי "קסטרו מן", עבד בעבר כמעצב הראשי במחלקת הגברים של בית האופנה "דונה קארן" ולפני שנה וחצי הוא הקים את "סקץ'". כחלק מההקפדה על האיכות, לקראת קולקציית החורף עבר ייצור הפריטים של המותג מסין לפורטוגל, פרו וברזיל. לצד האמונה במוצר, קצב מספר כי ההתרחבות באה גם מתוך הכרח עסקי: "האופרציה גדולה מדי, יש לנו הזמנות ליותר מ-2-3 חנויות, עוד לא הוחזרה ההשקעה הראשונית של 3 מיליון ₪ ואני חייב לגדול מבחינה כלכלית. אולי זה גם מה שקרה ל'רוס אובטה'". אבל למרות החשש מהתרחבות במצב כלכלי לא פשוט ועל רקע מחאה חברתית, קצב מאמין כי הנישה בה הוא פועל "רחבה יותר ולא מלאה באלטרנטיבות".

סקץ' הדמיית הסניף החדש בקניון רננים

אפשר להבין למה הצרפתים מתלהבים. מתוך קטלוג חורף 2012 של סקץ' | צילום: אלון שפרנסקי

| הרבה לקוחות מחו"ל |

הקולקציה של "סקץ'", שמאופיינת בסגנון קז'ואל-אלגנטי, מציעה מגוון פריטים לגברים בני 25 ומעלה, עם מחירים החל מ-300 ₪ לחולצות מכופתרות ולסוודרים ועד 2,000 ₪ לז'קט עור. אבל לפי קצב, רוב הלקוחות הם בני 30-35, "שנמאס להם לרוץ אחרי הטרנדים והם רוצים פריט שיישאר איתם עונה אחרי עונה". רבים מהקונים הם תיירים, מה שמסביר את העניין באילת ובאשדוד.

ההיענות הרבה בקרב קהל הלקוחות למותג הצעיר גורמת לקצב לפזול גם אל מעבר לגבולות הארץ: "היו לי כבר כמה פניות מצרפתים שקנו וחזרו וקנו, והיו רוצים לפתוח סניף בחו"ל", הוא מספר, "אני מאוד רוצה לפתוח בחו"ל אבל לא אעשה את זה בעצמי. צריך לכך מישהו עם ניסיון. אני מאמין שבסוף יגיע האדם הנכון".

>> שרטוט נעים: קולקציית חורף 2012 של סקץ'

השאירו תגובה