עם ג'ינס מפורק ומגפי UGG מוגזמים, זה המותג הנכון של הרגע
השם הזה אולי עדיין לא נשמע לכם מוכר, אבל המותג הצרפתי Y/PROJECT הוא אחד החמים ביותר בתעשייה. עם שגרירות כמו ריהאנה, סולאנג' וג'יג'י חדיד ופריטים סופר-מקוריים ובלתי נשכחים, לא פלא שיש סביבו כל כך הרבה הייפ
סבבי המינויים החדשים והרבים בתעשיית האופנה מחדדים את הדיון בחשיבותם של המנהלים הקריאטיביים העומדים בראשם של בתי האופנה השונים. האמונה כי בכוחו של המושך המרכזי בחוטים להחיות או למוטט את המותג, מובילה ללא מעט תרחישים מפתיעים.
המקרה של גלן מרטנס, העומד בראש המותג הצרפתי Y/PROJECT מאז 2013, הוא דוגמה מצוינת לניהול אמנותי שמצליח לעטוף מותג בהילה הכה נחשקת וחמקמקה המכונה "הייפ". בדמיון מסוים לעניין המטורף שיצר דמנה ואסאליה סביב המותג Vetements, גם מרטנס הצליח להפיח במותג שקיבל לידיו חיים חדשים המשקפים את כתב ידו – כתב יד שמבוסס על שילוב בין "גבוה" ל"נמוך" ובין מסורות תפירת העילית לאופנת הרחוב.
בעונות האחרונות המותג מצליח להדליק שוב ושוב את הדיבור סביבו, ובספטמבר האחרון השם של מרטנס אף נכלל ברשימת 500 האנשים שמעצבים את התעשייה של האתר ביזנס אוף פאשן. החיבה לעיצובים יוניסקסיים, משחק חדשני בגזרות מוכרות ופרופורציות ומספר פריטים אייקונים שהפכו למזוהים את המותג, עזרו למצב אותו כאחד מהמדוברים בשיח האופנתי העכשווי.
כמו תמיד, הבאזז מגובה בלא מעט מפורסמות שמשגררות את פריטי המותג בחשבונות האינסטגרם ובמדורי הפפראצי. בלה וג'יג'י חדיד, קלואי סוויני, סולאנג', קארה דלווין וריהאנה הן רק טעימה מרשימה ארוכה של סלבס שלובשות Y/PROJECT בהפקות אופנה מתוקשרות וגם סתם ליציאה לשוטטות פרטית ברחבי העיר.
לאחרונה זכו לסיקור נרחב מגפי ה-UGG המוגזמים שהוצגו כחלק מקולקציית סתיו-חורף 2018 של המותג. המגפיים מצטרפים לעגילי הספירלה הענקיים וההיסטריים ולמגוון פריטי ג'ינס מפורקים ומהונדסים שהפכו למזוהים אתו.
בראיון לניו יורק טיימס סיפר מרטנס שההשראה העיקרית לעיצוביו מגיעה מהרחוב ושהוא אפילו נוהג לנעוץ מבטים באנשים ברכבת התחתית. העיצובים שלו, שמשתייכים במובהק למגמת האופנה "המכוערת" שצברה פופולריות רבה כל כך ב-2017, מתכתבים לדבריו עם החיים האמתיים והניגודים המובנים שטמונים בהם. "תמיד כשיש משהו מוזר או קצת כבוי בפריטים", הוא מסביר, "זה דבר טוב. אם משהו מכוער בהתחלה כל האתגר הוא להפוך אותו ליפה".
מרטנס, שהתגלגל לעיצוב אופנה די במקרה לאחר שהתמקצע בכלל בעיצוב פנים, השלים את פערי ההשכלה והכישורים האופנתיים די מהר ועם כניסתו למותג הצליח לא רק להביא אתו רוח חדשה ומרעננת אלא גם לשמן את מחזורי ההכנסות של בית האופנה. "אנחנו מאוד מודעים לכך שכרגע יש סביבנו הרבה הייפ", אמר מרטנס למגזין האופנה העסקי BOF, "זה נהדר, אבל מגיעה גם הנקודה בה אתה רוצה להתיישב ולהפוך לבית אופנה 'ראוי'".
את התהליך הזה הוא מתעתד לעשות בצורה איטית ומודעת ועדיין להישאר נאמן לעצמו. "הסיבה שדברים הסתדרו עבורי", הוא מסכם, "היא שאני מאמין באינדיבידואליות. חשוב גם באמת ליהנות מהדרך, אז זה העניין שעליו אני שם את הפוקוס המרכזי שלי".
Wtf. תראו לי אישה אחת הולכת עם כאלה בגדים. מה נסגר
מאת: מרי | 30 במרץ 2018 | 19:51