רוחות של תשוקה: הבגדים של עידן לרוס הם כל מה שכולנו רוצות

בתצוגת תכלית של הכישרון המהוקצע, המלוטש ועתיר ההייפ שלו, הצעיד אחד המעצבים המדוברים של התקופה קולקציה שהיא מופת של איכות, יוקרה, נשיות ובעיקר אופנה מצוינת. אחרי לרוס חתמו את היום שתי תצוגות שמייצגות שני קצוות: מצד אחד, גדעון וקארן אוברזון הוותיקים והמוערכים שעשים כבוד ללקוחותיהם הבוגרות, ומצד שני - שיתוף הפעולה הצעיר והלוהט בין רימה רומנו ל-Reebok, שמעט קרס תחת עומס ההייפ אבל עדיין סיפק לא מעט פנינים

מאת  | ‏ 13 מרץ 2018

עידן לרוס בשבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

עידן לרוס בשבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

נדמה כי תצוגת הקולקציה של עידן לרוס הייתה אחד האירועים המצופים ביותר בשבוע האופנה הנוכחי, בטח אחרי הלוק המפוצץ ההוא של מלי לוי בערב הגאלה, ובאופן כללי כי לרוס בן ה-30 הפך בשנים האחרונות לשם חם מאד שנושא איתו הבטחה לעיצוב מקורי, יוקרתי ואיכותי. כבר עם הלוק הראשון שעלה אל המסלול היה ברור שהפאשניסטות עומדות לקבל את מה שהגיעו בשבילו: הייתה זו שמלת מקסי לבנה מבד קליל ורב תנועה, שהודות לכיווץ וקשירה אסטרטגיים באזור המותניים, נראתה כמעין הכלאה מאד מוצלחת בין שמלת ערב לאאוטפיט ספורטיבי יוקרתי.

הבאות אחריה המשיכו את הקו הסופר מלוטש מחד ואולטרה נינוח מאידך, וחילצו מיושבות השורות הראשונות מילים של תשוקה ושקיקה. לכך תרמה כנראה גם העובדה שסוללת הדוגמניות הורכבה מחברותיו של המעצב ויקירות התעשייה בפני עצמן – נשים כמו נסטיה ליסנסקי, שירן מניה ומרינה קבישר, שעטו כולן הבעה רצינית ומטפחות ראש מנומרות שעד אתמול עוד עשו לנו בעיקר אסוציאציה לשטייטעלים ותקופות צנע, ומאותו רגע נראו לנו כמו סמל היוקרה המודרני האולטימטיבי.

רוצות (צילום: אבי ולדמן)

רוצות (צילום: אבי ולדמן)

מהר מאד היה ברור שהקולקציה מבוססת על פלטה מונוכרומטית לחלוטין של שחור, לבן וחום בהיר (עם הופעות אסטרטגיות של מנומר) – ושזה מספיק בהחלט, כי לרוס הגיע לשלב שבו אין לו צורך בלהטוטים מיותרים כשהוא יכול פשוט לתת לבגדים לדבר. וזה בדיוק מה שהם עשו: המסלול היה מלא תנועה של בד איכותי, נשפך ומתנפנף, ופריטים שמגיעים קומפלט עם אפקט ה"וואו". בחירה חכמה הייתה בבחירת הנעליים. סנדלי המוזס מבית weshoes לא לקחו את הפוקוס ונתנו מקום של כבוד לבגדים.

גם כאן, כפי שראינו ובטח גם נראה שוב בתצוגות נוספות, היווה עולם בגדי השינה והלנז'רי השראה מכרעת שבאה לידי ביטוי בבדי סאטן מבריקים ופריטים עליונים בסגנון חלוק, כמו גרסת החלוק המושלמת למעיל הטרנץ' החום (טיפ קטן: תשיגו לעצמכן בלייזר חלוקי בגזרת אוברסייז, וקיבלתן את השמלה הכי סקסית בארון).

דוגמניות שהן חברות (צילום: אבי ולדמן)

אפקט ה"וואו" כבר שם (צילום: אבי ולדמן)

כיכבו כאן גם, כאמור, כמה מהפריטים המנומרים המרגשים ביותר שראינו (ובמיוחד חצאית מקסי שקופה אחת), סרבלים ואוברולים שמסתמנים כפריט ההכרחי ביותר של העונה וקיבלו בחסות המעצב תרגום מאלף, ובעיקר לא מעט שמלות לבנות שגרמו לנו לרצות לפרוץ אל המסלול ולהתחתן בהן (ואיתן) באותו רגע. לרוס הפגין יכולת ביצוע מהוקצעת ומלוטשת, ויהיה מבאס לחכות עד לשבוע האופנה הבא בשביל תצוגת תכלית נוספת שלו.

פריטים מנומרים, סרבלים ואוברולים (צילום: אבי ולדמן)

פריטים מנומרים, סרבלים ואוברולים (צילום: אבי ולדמן)

השראות מעולם הלנז'רי (צילום: אבי ולדמן)

השראות מעולם הלנז'רי (צילום: אבי ולדמן)

פלטת צבעים מונוכרמטית (צילום: אבי ולדמן)

פלטת צבעים מונוכרמטית (צילום: אבי ולדמן)

דוגמניות שהן חברות (צילום: אבי ולדמן)

דוגמניות שהן חברות (צילום: אבי ולדמן)

התצוגה שהעלתה אל המסלול רק נשים עם הרבה חכמת חיים

כל מי שמכיר מעט את אישיותו של גדעון אוברזון ואת רוח המותג שהוא מנהל לצד בתו קארן, יכול היה לנחש שהתצוגה הזאת תיקח את אג'נדת הגיוון של שבוע האופנה לרמה חדשה – אבל נראה שאף אחד לא ציפה לתצוגה שתעלה על המסלול אך ורק נשים בשלות, בטוחות ומרשימות שהן גם כמה מהבכירות במשק הישראלי.

קבוצת המוזות הייחודית הזאת הולבשה בפריטי הקולקציה שכללו, בין השאר, מוטיב של פאצ'ים רופפים בדמות מפלצות ידידותיות, שיצר מפגש מעניין בין הדוגמניות הבוגרות לשפה הילדותית השובבה של הבגדים. זה עבד מצוין, למשל, עם חליפת הפסים באדום-לבן שעשתה אסוציאציה מתוקה לדימוי המוכר של סוכריה על מקל, בייחוד כשהוצגה על אחת הדוגמניות הכי קוליות שראינו לאחרונה.

הרבה צבע (צילום: אבי ולדמן)

הרבה צבע (צילום: אבי ולדמן)

ניכר היה שהפרזנטוריות בטוחות ונינוחות (במיוחד אלה שזכו לנעול סניקרס במקום עקבים גבוהים), מה שעשה שירות מצוין לבגדים שמכוונים בעיקר לקהל היעד שהן מייצגות. נהנינו יותר ויותר ככל שהמסלול נשטף בצבעים עזים ועליזים, ובמיוחד מהפריטים ששילבו בדים בצבעים שונים בטכניקת תפירה משחקית ומתוחכמת. הפייבוריטית שלנו היא ללא ספק קבוצת הפריטים שהציגו דוגמה צבעונית אבסטרקטית בסגנון מירו, שהיוותה את הביטוי הכי אלגנטי לרוח הקלילה אך מיושבת שביקשה הקולקציה להביא.

דוגמניות בוגרות שהן גם בכירות במשק הישראלי (צילום: אבי ולדמן)

דוגמניות בוגרות שהן גם בכירות במשק הישראלי (צילום: אבי ולדמן)

מכיר את הלקוחה (צילום: אבי ולדמן)

מכירים את הלקוחה (צילום: אבי ולדמן)

הדפסים אבסטרקטיים בהשראת מירו (צילום: אבי ולדמן)

הדפסים אבסטרקטיים בהשראת מירו (צילום: אבי ולדמן)

רוח אלגנטית אך קלילה (צילום: אבי ולדמן)

רוח אלגנטית אך קלילה (צילום: אבי ולדמן)

סניקרס במקום עקבים (צילום: אבי ולדמן)

סניקרס במקום עקבים (צילום: אבי ולדמן)

פאן, פאן, פאן (צילום: אבי ולדמן)

פאן, פאן, פאן (צילום: אבי ולדמן)

כגודל הציפיה: מה חשבנו על התצוגה של המותג הכי לוהט בעיר?

עוד לפני הכניסה לאולם התצוגה ברור מהו המותג הלוהט והמבוקש ביותר של הרגע: נראה שרימה רומנו (ודאי בעזרתה האדיבה של זוגתה ומפיקתה ציפי רומנו) הביאה את כל העיר לשבוע האופנה. חלל התצוגה עמוס עד להתפקע, אנשים עומדים או יושבים על המדרגות ובמעברים, מתלחששים בהתרגשות ושולחים את מצלמת הסלולרי קדימה בהיכון, שלא לפספס שניה מהאירוע האופנתי הכה מסקרן.

אלא שעומס ההייפ והציפיות ללא ספק היו בעוכריה של המעצבת, ובדיוק בשל כך נדמה שנרשמה אכזבה מסוימת מהקולקציה. רומנו היא עדיין מופת של מגניבות נונשלנטית ומתקדמת, אבל התצוגה האחרונה הרגישה לנו מעט מושפעת מדי ממגמות הרישול המתוחכם בחסות בלנסיאגה ודומותיה. לא הבנו, נניח, את הבחירה להשאיר את התגיות על הנעליים. שיתוף הפעולה עם Reebok אמנם החמיא מאד לבגדים, אבל מדי פעם גם בלע אותם, ואי אפשר היה שלא לחוש באיזה חוסר מהותי שאינו בהכרח מינימליזם נקי.

הביאה את כולם לשבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

הביאה את כולם לשבוע האופנה (צילום: אבי ולדמן)

עם זאת, שיהיה ברור: לרומנו יש מגע קסם בכל הנוגע לסטריט-סטייל נחשק, ויש לא מעט פריטים בקולקציה הזאת שהיינו שמחות מאד לשים עליהם את היד: סוודר הדייגים האדום והאובר-סייזי, שמלת העור המושלמת, שמלת הסווטשירט בעלת שרוולי הפולקה-דוטס, חליפת הקטיפה וז'קט הלייקרה הנהדר בכחול-אדום. כשכל אלה יהיו בארון שלנו, נשכח מהר מאד שלא עפנו עד הסוף הפעם.

מגע קסם (צילום: אבי ולדמן)

מגע קסם (צילום: אבי ולדמן)

הפעם לא עפנו עד הסוף (צילום: אבי ולדמן)

הפעם לא עפנו עד הסוף (צילום: אבי ולדמן)

שמלות עור, סווטשירטים וחליפות קטיפה (צילום: אבי ולדמן)

שמלות עור, סווטשירטים וחליפות קטיפה (צילום: אבי ולדמן)

סטריט סטייל על המסלול (צילום: אבי ולדמן)

סטריט סטייל על המסלול (צילום: אבי ולדמן)

מצלמות הסלולרי בשלוף (צילום: אבי ולדמן)

מצלמות הסלולרי בשלוף (צילום: אבי ולדמן)

כשמעצבת ישראלית ו-Reebok נפגשים (צילום: אבי ולדמן)

כשמעצבת ישראלית ו-Reebok נפגשים (צילום: אבי ולדמן)

  • כתבה מצויינת, רק בשם אלוהים, תפטרו אותנו כבר מעונשם המקולל של הריבועים על התמונות ולנו לראות משהו. אי אפשר לראות את הבגדים.

    מאת: שרונה |‏ 15 במרץ 2018 | 00:11
  • השארת הטיקט אצל רימה הינה חלק מתוך מגמה מתחזקת המבקשת להסתכל על הנעליים כאובייקט וכמקום לדמיון או ייצוג מסויים. ועל כן השארת הטיקט מחזק ומהווה את הסטטוס וסגנון החיים.

    מאת: אור |‏ 13 במרץ 2018 | 16:30

השאירו תגובה