המותג הרותח של הרגע הפך את ישראל להכי יפה ונכונה

צמד המעצבים דור חן וענת משולם תפסו תאוצה מטורפת בשנה האחרונה עם המותג "הולילנד", שהפך לבון-טון הרשמי של התל-אביבי המעודכן. הקולקציה שהציגו בשבוע האופנה מוכיחה שהם כאן כדי להישאר, ובהחלט כדאי להתחיל להתרגל. וגם: לארה רוסנובסקי האהובה על בנות הביצה הציגה אוסף פריטים סופר לבישים שכנראה תתחילו לראות על כולן באינסטגרם מאד בקרוב

מאת  | ‏ 11 מרץ 2018

Holyland (צילום: אבי ולדמן)

Holyland (צילום: אבי ולדמן)

גם אם אתם לא ממש בקיאים בנעשה בסצנת האופנה המקומית, כנראה שכבר נתקלתם בכיתוב "Holyland" מרוח על טי-שרטים וסווטשירטים של צעירים מעודכנים ברחובות תל אביב. זה הזמן לספר שלא מדובר בקידום של משרד התיירות וגם לא במודעה ישנה לפרויקט הנדל"ן ההוא בירושלים, אלא בסמל המסחרי הלוהט של המותג הצעיר הנושא את השם "Holyland Civilians", אותו הקימו צמד המעצבים דור חן וענת משולם.

"הולילנד" הפך מיד לפנינה היפסטרית מבוקשת ונחרשת, ושיתוף הפעולה המוצלח עם "אתא" רק תרם להצפה שהבהירה: יש ילדים חדשים ומגניבים בשכונה, והם עומדים להפוך למלכי הכיתה מהר מאד. שם המותג, כמובן, אינו מקרי, וארץ הקודש על כל נופיה, גווניה ויסודותיה המורכבים מהווה את ההשראה העיקרית מאחורי הבגדים, באופן שמתחבר לכדי מיקס מנצח ומדויק של שורשיות ישראלית ותיקה והיפסטריות תל-אביבית מודרנית.

הילדים המגניבים (צילום: אבי ולדמן)

הילדים המגניבים (צילום: אבי ולדמן)

את מסלול התצוגה שנערכה היום (א') בשבוע האופנה חנך איש מבוגר ומזוקן בחליפת טריקו של המותג, מבט רציני קבוע על פניו כשהוא צועד לאורך הקאט-ווק ומנופף בצרור מרווה מעלה עשן וניחוח, בהתאם לטרנד ההיפי המוכר מדירות ניו-יורקיות בעשור האחרון. אחריו עלתה למסלול דוגמנית בוגרת ויפהפייה בשמלת מקסי שחורה, פשוטה ומוצלחת, ונתנה את הטון לקולקציה כולה. ההשראה העיקרית ניכרה מיד: נוף המדבר הארץ-ישראלי, על הדיונות המוזהבות ושיירות הגמלים שלו, נכח בפלטה שהתבססה על אחד הגוונים החמים של הרגע, חום-כאמל חמים.

לתוך אלה זוקקה נוסחת הקסם של הצמד, שמביאה את הקז'ואל המילניאלי לשיאו עם פרינטים אבסטרקטיים, שילובי מרקמים מפתיעים, נגיעות אייטיז ובעיקר הרבה סווטשירטים וטרנינגים שגורמים לנו לרצות לארח בהם מסיבות בית שיקיות. עפנו על חולצות הספנדקס המטאליות, על מכנסוני הניילון ועחל שמלת מקסי שחורה מבד טריקו עם הכיתוב גאוני שמיד הפך אייקוני: Help, אבל הפוך על הראש. תזכרו איפה שמעתם עליו לראשונה, כי אנחנו מהמרות שתראו אותו בכל מקום בקרוב.

תזכרו איפה ראיתם את זה (צילום: אבי ולדמן)

תזכרו איפה ראיתם את זה (צילום: אבי ולדמן)

התאהבנו גם בשמלה חומה, פרומה בקצוות ובעלת כתפיות באווירת שלייקעס, וניקח אותה קומפלט עם קפוצ'ון האוזניים הארוך ששודך אליה. קצת לפני הסוף עצרה את נשימתנו גם מעין שמלת-מעיל גשם ניילונית באדום בוהק, שחילצה זעקות "וואו" מהקהל השבוי. יצאנו מהתצוגה בתחושה שעכשיו אנחנו יודעות היטב איך נראה הישראלי הנכון והיפה של הרגע, ובעיקר – שישראל עצמה בהחלט יודעת להיות יפה ונכונה, עם קצת עזרה ממביני העניין.

מבט רציני (צילום: אבי ולדמן)

מבט רציני (צילום: אבי ולדמן)

השראה מן המדבר (צילום: אבי ולדמן)

השראה מן המדבר (צילום: אבי ולדמן)

שורשיות ישראלית והיפסטריות תל-אביבית (צילום: אבי ולדמן)

שורשיות ישראלית והיפסטריות תל-אביבית (צילום: אבי ולדמן)

הריזורט הים-תיכוני של לארה רוסנובסקי

כבר כמה שנים שהשם לארה רוסנובסקי מתגלגל תכופות על לשונן של יודעות הח"ן בביצה האופנתית, אחרי שפרצה אליה בסערה עם קולקציית גלביות ששיגעה אז את הפאשניסטות. מאז מוכיחה המעצבת כי היא יותר מוואן טריק פוני, וממשיכה לספק לחסידות הרבות והמושבעות שלה פריטים מנצחים גם בעידן שאחרי שלטון הגלביות הארוך.

התצוגה שנערכה הבוקר (א') בשבוע האופנה היא למעשה הראשונה בהחלט של רוסנובסקי, ואפשר להאמין שהיא נושמת כעת לרווחה ונחה מעט על זרי הדפנה. "פשוט בגדים יפים", נשמעו מספר מבקרות אומרות בתום התצוגה, ואין ספק שזה בדיוק העניין: לארה רוסנובסקי לא מספקת בשורות גדולות, אבל היא בהחלט מספקת בגדים יפים מאד שנשמח לחמוד למלתחתנו בכל הזדמנות.

אחת שיודעת (צילום: אבי ולדמן)

אחת שיודעת (צילום: אבי ולדמן)

את האוסף שהוצג היום אפשר להגדיר כ"ריזורט ים-תיכוני": הלוקים הקלילים שעלו אל המסלול התאפיינו בעיקר בבגדי חוף בוהמיינים משובבי נפש (בלטו במיוחד דגמי הקרושה רבי התנועה, חליפות הפשתן הלבנות והנהדרות והחולצות הדקיקות שמוטות הכתף). היה פה שילוב כיפי ומרים של צבעוניות טרנדית כמו טורקיז וכתום ובשידוך כפכפי סליפ אחידים וחמודים של מוזס ל-WeShoes, יחד עם תיקי קלאץ' מטאליים עצומים ומוצלחים שאי אפשר היה להתעלם מהם. לצד התיקים והנעליים, הופתענו לגלות את תכשיטי הסטייטמנט של המותג מגנוליה שניצנצו מבעד לכל הפרינטים. משהו בשילוב בין הבגדים הכה לבישים לבין התכשיטים הגדולים פשוט עבד טוב.

סגנון התצוגה השתנה בהדרגה כשפרינטים בשחור-לבן עם נגיעות אדום בוהק זלגו אל הפלטה הפסטלית, ולאט לאט בלעו אותה לגמרי עד ללוק הסוגר של שמלה מקסי שחורה, חשופת כתפיים ומתנפנפת במראה ניילון חסר משקל. הפרינטים שלטו במסלול לאורך כל הדרך, לעיתים בגיבוב מעט מאוס של פרחים, נמרים, עיניים וצדפים שכבר ראינו יותר מדי, אבל כמאפיין מרכזי, אין ספק שרוסנובסקי גורמת להם לעבוד. נבקש לשלוח ללשכתנו בהקדם את חליפות פשתן המדוברות, את חצאית העפרון הכחולה הנוצצת ואת אוברול הפסים המושלם, ונתראה בקפרי, מיקונוס, או סתם באילת.

פשוט בגדים יפים (צילום: אבי ולדמן)

פשוט בגדים יפים (צילום: אבי ולדמן)

צבעים, אבל גם הרבה שחור (צילום: אבי ולדמן)

צבעים, אבל גם הרבה שחור (צילום: אבי ולדמן)

ריזורט ים תיכוני (צילום: אבי ולדמן)

ריזורט ים תיכוני (צילום: אבי ולדמן)

יותר מוואן טריק פוני (צילום: אבי ולדמן)

יותר מוואן טריק פוני (צילום: אבי ולדמן)

גורמת לפרינטים לעבוד (צילום: אבי ולדמן)

גורמת לפרינטים לעבוד (צילום: אבי ולדמן)

השאירו תגובה