הגיעה לטופ: הישראלית בת ה-25 שעיצוביה נמכרים בטופשופ

אם תזדמנו בזמן הקרוב לסניף המפואר של טופשופ בשכונת סוהו היוקרתית בניו-יורק ותתאים לכם קצת גאוות יחידה, חפשו את בגדי המותג "לה דונסק". בסביבתם כנראה תמצאו גם את המעצבת, ליאור דונסקוי הישראלית, שבעזרת כמה שקרים לבנים, קצת עזרה מהאינסטגרם והרבה כשרון, נמצאת בימים אלה על הדרך המהירה להצלחה עולמית

מאת  | ‏ 18 דצמבר 2017
 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

במהלך הראיון הטלפוני איתה, ליאור דונסקוי מבקשת סליחה מדי פעם ומתפנה לענות באנגלית מצוחצחת לשאלותיהם של לקוחות המבקרים בעמדת הפופ-אפ של המותג שלה, "La Donsk", בסניף טופשופ שבסוהו בניו-יורק. הרגעים הקטנים האלה רק מחזקים את השאלה שלטובתה התכנסנו: איך מתגלגלת ישראלית בת 25 מרחובות למעמד מרגש שכזה? 

"אני בניו יורק כבר כמעט ארבע שנים. בארץ הייתי סטייליסטית. התחלתי ללמוד סטיילינג בשנקר בגיל 16, שיקרתי בטפסים שאני בת 18", היא צוחקת. "כשגילו את הגיל האמיתי שלי זה כבר היה אחרי שעברתי את המבחן, אז השאירו אותי ואפילו היה לי ממש אישור מיוחד מבית ספר, שבכל יום ראשון אני לא מגיעה כי אני לומדת בשנקר. אחרי שסיימתי כבר היה לי תיק עבודות והיה לי ברור שאני מתחילה לעבוד, אז גם במהלך הצבא עשיתי סטיילינג והייתי האסיסטנטית של מזל חסון".

 

A post shared by Lior Donskoy (@donskoy) on

לאט לאט החלו עבודות שונות לזרום אל ידיה הכשרוניות של דונסקוי, עד שהגיע הביג-ברייק מהמקום העיקרי שממנו מגיעים היום ביג-ברייקים. "האינסטגרם עוד לא היה מה שהוא היום, זה היה לפני חמש שנים בערך, אבל ראיתי שמישהי התחילה לעשות לי לייקים. בדקתי וקלטתי שזו עורכת האופנה של מגזין 'Seventeen'. מסתבר שהיא נורא התלהבה מעבודות הסטיילינג שלי, והתחלנו להתכתב. היא אמרה שאם אני מגיעה לניו-יורק היא תשמח להיפגש ולדבר על התמחות. אמרתי לה 'אה, במקרה אני בניו יורק באוגוסט!'. כמובן שקניתי כרטיס טיסה רק בשביל להיפגש איתה".

הפגישה עברה בהצלחה מסחררת. לדונסקוי הוצעה התמחות במקביל ללימודים ב-FIT (המכון הטכנולוגי לאופנה), ומהר מאד היא החלה לעבוד, בין השאר מאחורי הקלעים של שבועות האופנה בתצוגות של מייקל קורס, קלווין קליין ועוד. "ואז יום אחד הגעתי הביתה מיום צילומים והרגשתי שסטיילינג כבר לא מספק אותי, שאני רוצה ליצור משהו בעצמי, בידיים שלי", היא מספרת. "בתור סטייליסטית ידעתי מה בנות רוצות וכמה חשוב שמה את לובשת יהיה לך נוח. זו אולי קלישאה, אבל אני באמת מאמינה שכשאת לובשת משהו שאת אוהבת והוא נכון לך, זה משנה לך את התפיסה של כל היום. אז החלטתי לפתוח את 'לה דונסק', מותג שמאד מחבק נשים מכל הגזרות וכל הסוגים".

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

"שמונים אחוזים מהדגמים שלי – בגדי הים, היוגה והלגינגס – הם בעצם דו-צדדיים. אלה שני פרינטים על בד אחד, והם שונים לגמרי אחד מהשני. מאד חשוב לי הנושא של ייצור הוגן, אז הכל מיוצר בניו יורק, גם הבד, כי אני מאמינה שלבגד יש אנרגיה וחשוב שהאדם שמייצר אותו יעשה את זה בכוונה טובה".

כיום המותג כבר כמעט בן שנתיים ונמצא בתנופה מתמדת. "בהתחלה היו לי שני דגמים ב-Etsy, והכל היה סולד-אאוט אחרי שבועיים. משם הגיע פופ-אפ בסוהו למשך שלושה חודשים, ובקיץ שעבר פשוט הסתובבתי ברחבי ניו-יורק עם כל מיני פופ-אפים. העורכת של מגזין 'ניילון' ראתה והתלהבה, ועכשיו אני משתפת איתם פעולה, הם מוכרים את הדברים באתר וממש מפרגנים ודוחפים את המותג".

 

A post shared by Nylon Magazine (@nylonmag) on

כל זה טוב ויפה ומרשים מאד, אבל מה שנדמה כגולת הכותרת של "לה דונסק" עד כה הגיע ממש לאחרונה. "טופשופ זה לא משהו שתכננתי. המותג רץ מפה לאוזן, ואיכשהו הקניינים בלונדון ראו את הקולקציה ואמרו שמאד רוצים לעשות איתי שיתוף פעולה לעונת הפסטיבלים הבאה. אמרתי רגע, יש לי גם קולקציית חורף שהוצאתי עכשיו. הם ראו אותה, מאד התלהבו והחליטו לעשות שיתוף פעולה כבר לפני כריסמס. מפה זה הולך כנראה להמשיך לאל.איי, ללונדון ולעוד סניפים של טופשופ. בדיוק קיבלתי מייל מלונדון שרוצים עוד פופ-אפ באפריל. בינתיים הקולקציה שלי מתפתחת", היא מספרת בגאווה, עד שלא נותר אלא לתהות איך גם המולדת הישנה והטובה יכולה לגעת בסיפור ההצלחה הזה.

"עשיתי כמה פופ-אפים גם בארץ, ויש לי את קהל הלקוחות שלי שם. לאחרונה זה קצת יותר תופס דרך המדיה החברתית, כי הרבה חברות שלי לובשות את המותג. אפשר להזמין לארץ מהאתר, והמשלוח חינם", היא רומזת ומגלה שבעוד כחודשיים תיקח חלק בפופ-אפ נוסף על אדמת הקודש. מעבר לכך, נדמה שכלום לא עומד לעצור "לה דונסק" בזמן הקרוב. "אני כל כך אוהבת את זה, וזה נשמע מטומטם, אבל כל פעם שמישהי שמה את הדברים שלי עליה ונורא אוהבת ומרגישה טוב, זה רק נותן לי עוד פוש".

 

A post shared by Lior Donskoy (@donskoy) on

 

A post shared by Lior Donskoy (@donskoy) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Lior Donskoy (@donskoy) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Lior Donskoy (@donskoy) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Made In NY (@la_donsk) on

 

A post shared by Lior Donskoy (@donskoy) on

השאירו תגובה