תעשיית האופנה מחרימה את הצלם טרי ריצ'ארדסון

מספר מגזינים מובלים וביניהם: ווג, גלאמור ואניטי פייר ועוד רבים החליטו לא לעבוד יותר עם הצלם טרי ריצ'ארדסון בעקבות תלונות רבות על הטרדות במשך השנים. מאנשיו נמסר: "טרי הוא אמן שידוע במיניות המתפרצת בעבודותיו, הכל נעשה באישור"

מאת  | ‏ 24 אוקטובר 2017

טרי ריצ'ארדסון. כאן הסתיימו צילומינו (צילום: גטי אימג'ס)

טרי ריצ'ארדסון. כאן הסתיימו צילומינו (צילום: גטי אימג'ס)

למרות שכבר הוצא לסקילה בככר העיר התקשורתית לא פעם ולא פעמיים בגלל הטרדות מיניות וחציית גבולות, ואיכשהו, צלם האופנה הייחודי טרי ריצ׳רדסון ממשיך לעבוד, ואפילו צילם את קמפיין הריזורט האחרון של ולנטינו. עכשיו, ברוח #metoo והארווי ויינשטיין, אומרת התעשייה ביי ביי לטרי, כשמספר מגזינים מובילים לאופנה, ביניהם ווג מצהירים שהם מחרימים אותו באופן רשמי.

בין המגזינים שלא יזדקקו עוד לשירותיו הצבעוניים של טרי נמצאים, כאמור, ווג, וגם מגזין GQ, גלאמור, ואניטי פייר וכל המגזינים של קונדה נאסט. הצוות בקונדה נאסט קיבל, כך מספרים, אימייל חד משמעי בו נקבע כי ״כל צילומים עם ריצ׳רדסון שנקבעו או שנערכו וטרם התפרסמו צריכים להיות מחוסלים ומוחלפים בתוכן אחר״.

תגובת המקורבים לצלם: כל העבודות הללו נעשו בהסכמה של המושאים ושיתוף פעולה מלא (צילום: גטי אימג'ס)

תגובת המקורבים לצלם: כל העבודות הללו נעשו בהסכמה של המושאים ושיתוף פעולה מלא (צילום: גטי אימג'ס)

ההצהרה המאוד דרמטית הזאת מפתיעה בעיקר מאחר שאין כל תביעה או אינפורמציה חדשה הנוגעת לריצ׳רדסון, שהפך בשנים האחרונות לאב לתאומים קטנים מבת זוגתו. ההחלטה מגיעה ככל הנראה כתשובה למאמר שפורסם בניו יורק טיימס, ועסק בבחירות של תעשיית האופנה להשלים עם תקיפות מיניות, ונתן כדוגמה את המשך העסקתו של ריצ׳רדסון. במאמר הוזכר כי הצלם הוזמן לשבוע האופנה של ניו יורק כאורח כבוד, ובמאמר פרי עטו שפורסם בהאפינגטון פוסט קרא להאשמות נגדו ׳שמועות׳ והשווה את עצמו לצלמי עבר לוקחים סיכונים כמו מייפלת׳ורפ והלמוט ניוטון.

24 שעות לאחר פרסום האימייל ששלח סגן נשיא קונדה נאסט לכל הקבוצה, קיבלו אנשיו של ריצ׳רדסון את ההודעה הרשמית על כך שהוא מוחרם מעבודה. "אני כותב לכם בעניין חשוב,״ פנה ג׳יימס וולהאוס במכתב. ״קונדה נאסט לא תעבוד עוד עם הצלם טרי ריצ׳רדסון. אנא אשרו בפני שהנהלים החדשים יוצאים לפועל בשוק שלכם באופן מיידי. תודה לכולם על התמיכה בנושא הזה״.

 

A post shared by Terry Richardson (@terryrichardson) on

זהו כדור הריסה רציני למפעל חייו של האיש שביים את ׳רקינג בול׳ של מיילי סיירוס, צילם את כל היפים והנועזים ואחראי להמון צילומים איקוניים ואמנות שאהובה על רבים. מטעם אנשיו של ריצ׳רדסון נמסר לדיילי טלגרף הבריטי כי ״טרי הוא אמן שידוע במיניות המתפרצת בעבודותיו. כל העבודות הללו נעשו בהסכמה של המושאים ושיתוף פעולה מלא״.

 

A post shared by Terry Richardson (@terryrichardson) on

השאירו תגובה

 

  • הוא ידוע בתור צלם פרובוקטיבי וכל האמנים רצים אליו לקבל תמונות לא שגרתיות איפה בדיוק ההטרדה כאן?

    מאת: מוזר קצת |‏ 25 באוקטובר 2017 | 15:11
  • סיכול ממוקד..
    תעשיית האופנה הבינלאומית רוויה באווירה של סקס ופריצות.במקום בו הגוף משמש כאובייקט לקידום מוצר, אזי הקונספציה והקונוטציה מינית באופן מובהק. אומנות עירום מהווה גורם מקדם בכל הקשור לפתיחות מינית. היכן עובר הגבול בין מקצועיות להטרדה מטושטש ולא ברור. ידוע שדוגמניות רבות מקדמות עצמן באמצעות חשיפה ע"י צלמים מובילים. הצלם מוכר שנים. כולן יודעות מהו ומיהו. כך גם מבקשי השירות. המאבק נכון וצודק, הדרך ממש לא. עסקי ותו לו.
    עצוב. ממש כמו סוכני דוגמניות העושים שימוש בגורמי אכיפה כמו כן עבריינים מהעולם התחתון במטרה לקדם אינטרסים כלכליים, עסקיים. כמה מהם מנצלים מעמדם ולמעשה מחנגרים את הדוגמניות שהם מייצגים. לדוגמה בישראל שזו לא בירה של אופנה כלל, עדיין קיימת תופעה של ניצול והחפצת נשים, באין מפריע ועידוד התקשורת. מוסר כפול וצביעות. טוב, ישראל מדינה מושחתת. מילא

    מאת: Josephblackjana |‏ 24 באוקטובר 2017 | 20:01