יש עתיד: אמריקן אפרל חוזרת לפעילות

אחרי שפשטה את הרגל בעקבות הפסדים כספיים ואינספור האשמות על הטרדות מיניות מצד מנכ"ל החברה, אמריקן אפרל חוזרת לפעילות עוד החודש. חברת "גילדן" הקנדית שרכשה אותה מוסרת כי אתר המותג עומד לעלות בשבועיים הקרובים ויספק להיפסטרים ברחבי העולם את הטי-שירטס ובגדי הגוף שהם כל כך אוהבים

מאת  | ‏ 6 אוגוסט 2017

מודעת "וינטג'" של אמריקן אפרל. פייר? קצת התגעגענו (צילום: יח"צ)

מודעת "וינטג'" של אמריקן אפרל. פייר? קצת התגעגענו (צילום: יח"צ)

העיסוק בעלייתו ונפילתו של מותג ההלבשה האמריקאי אמריקן אפרל לא מפסיק לקבל טוויסטים חדשים. הפעם, עומדת במרכז הדיון החייאתו של אתר המכר של המותג, ששואפת להטעין אותו באנרגיה חדשה ומצמיחה.

כפי שדווח על ידי בלומברג, ההודעה נמסרה על ידי מנכ"ל חברת גילדן, שקנתה מוקדם יותר השנה את אמריקן אפרל בסכום של 88 מיליון דולר. "בסופו של יום", הוא אמר, "אנחנו הולכים לעשות דברים טובים מאוד עם המותג הזה. אנחנו מקווים כי זו תהיה אחת הרכישות הטובות שהחברה עשתה".

האם הדימויים הפרובוקטיביים גם יחזרו? עוד שבועיים נגלה (צילום: Andrew Burton/Getty Images)

האם הדימויים הפרובוקטיביים גם יחזרו? עוד שבועיים נגלה (צילום: Andrew Burton/Getty Images)

ההשקה מחדש של אתר האינטרנט היא חלק מתוכנית הבראה כוללת שהחברה הקנדית מייעדת למותג. באתר, שאמור להתחיל לפעול כבר בשבועיים הקרובים, עתידים להימכר פריטים המזוהים עם המורשת של המותג הנכחד. החברה שרכשה אותו דאגה להעסיק חלק מהעובדים המפוטרים של חברת האם כדי להמשיך את פעילות הלייבל המיתוג המחודש שלו באופן אורגני.

על פי הדיווחים, כבר עכשיו ניכרת התאוששות ברווחיות החברה על ידי אסטרטגיה של מכירת חולצות חלקות לסיטונאים שמשתמשים בהן להדפסה. "נמשיך להתרכז בהפצה ובמכירה ישירה לצרכן", אמר המנכ"ל והעיד שבשנה הבאה צפויה גם התרחבות גלובלית של הפעילות המחודשת.

היתרון באתר ולא בחנות? לא נצטרך להתמודד עם המוכרים הידועים לשמצה של המותג (צילום: Spencer Platt/Getty Images)

היתרון באתר ולא בחנות? לא נצטרך להתמודד עם המוכרים הידועים לשמצה של המותג (צילום: Spencer Platt/Getty Images)

יש לציין שהעניין בפעילות של אמריקן אפרל לא התעמעם מאז הקמתה ב-1989. מייסד החברה, דב צ'רני, דאג להשאיר אותה בכותרות בדרכים מגוונות, החל מאג'נדת הייצור המקומי ותנאי ההעסקה הוגנים, דרך אסטרטגיות השיווק והפרסום יוצאות הדופן וכלה באישיותו השנויה במחלוקת שהובילה להאשמות על הטרדות מיניות ובסופו של דבר לפיטוריו מהחברה. צ'רני עצמו, אגב, לא התייאש כליל מהתעשייה, ובשנה שעברה השיק מותג חדש העונה לשם "לוס אנג'לס אפרל".

קברניטי החברה הרוכשת, באופן לא מפתיע, לא ממש מודאגים מהכריזמה והניסיון של צ'רני. כשהם מצוידים בהון ובביטחון הם מאחלים לו הצלחה בהרפתקאות החדשות, ודוהרים אל האופק החדש ואל המטרות שהם מציבים למותג שאולי רבים הספידו מוקדם מדי.  

דב צ'רני. עשה אימפריה מפרובוקציה וסווטשירטים צבעוניים (צילום: Mat Szwajkos/Getty Images)

דב צ'רני. עשה אימפריה מפרובוקציה וסווטשירטים צבעוניים (צילום: Mat Szwajkos/Getty Images)

אפילו חשבון האינסטגרם של המותג חזר לפעילות:

השאירו תגובה