לא מהעולם הזה: הפרזנטורים החדשים של גוצ'י הם חייזרים

דוגמנים ודוגמניות תמיד נתפסים בעינינו ככאלה שלא ממש נכללים באותה נשימה עם בני התמותה הפשוטים, אבל גוצ'י לקחו את זה צעד אחד קדימה. בטיזרים שפרסם בית האופנה נחשפים הפרזנטורים החדשים, והם ללא ספק מיוחדים

מאת  | ‏ 23 אפריל 2017

ללא ספק הכי מיוחד (צילום: אינסטגרם gucci)

הכי מיוחד (צילום: אינסטגרם gucci)

עולם האופנה מחפש תמיד דרכים חדשות להפתיע אותנו, ואין ספק שהמשימה הזו הופכת לקשה מדי עונה. כשגיוון בייצוגים האופנתיים הופך לנושא הכי חם בתעשייה, אף בית אופנה לא נשאר אדיש. הדרמה הנוכחית מגיחה לחיינו מכיוונו של אחד השחקנים הכי חזקים בזירה – בית האופנה גוצ'י, שמנהלו האמנותי אלסנדרו מיקלה נחשב לאחד מהמוחות הקודחים והפוריים ביותר בסצנה.

לפני מספר ימים החלו לעלות לחשבון האינסטגרם של המותג סרטונים קצרים בכיכובם של פרזנטורים מעולם אחר, או ליתר דיוק דוגמנים מחופשים לחייזרים. הטיזרים הויזואליים עוררו באזז תקשורתי ברשת, תחת מעטה המיסתורין של ההאשטאג gucciandbeyond# .

 

A post shared by Gucci (@gucci) on


הדמויות המשונות מספקות הצצה לקמפיין סתיו/חורף 2017-18 של בית האופנה המדובר, וכוללות חייזרים שונים, מפלצת מים, רובוט ואנשי צוות של חללית מדומיינת ולצידם תיאור ומידע אודותיהם. בין הדוגמנים אפשר למצוא למשל את אג'או בן ה-36 ממקבץ הכוכבים קסור, את קסוד בן ה-7,000 שמוצאו לוט בערפל ואת זנובה בת ה-20, אחת משלנו.

הסרטונים עוררו טווח נרחב של תגובות, חלקן מהללות את היצירתיות וההעזה, חלקן תוהות האם מדובר בקדימון ליריעה טלווזיונית או קולנועית רחבה יותר ואחרות טוענות שמדובר בלא יותר ממהלך טפשי וחסר טעם.    

 

A post shared by Gucci (@gucci) on


פרובוקציות, כידוע, אף פעם לא עצרו בעד מיקלה והדרייב האמנותי שלו, אבל בסוף השבוע האחרון קיבלו הפירסומים גם הד מכיוון אחר. סטודנט מבית הספר הלונדוני הנחשב סנטרל סיינט מרטינס מצא קצת יותר מדי דמיון בין החזון האמנותי שלו לזה של מיקלה, והביע את זעמו מההעתקה הבוטה, לכאורה. כפי שדווח בwwd הסטודנט זכה לתמיכה רשמית מחשבון האינסטגרם של הקולג', כשבפוסט מחולק בו מופיעה תמונה מהקמפיין ולצדה תמונה מהתצוגה של הסטודנט מועלה התמיהה על הדימיון המוזר. "תסתלכו על שני החשבונות", נכתב שם, "ותכתבו למטה מה אתם חושבים על זה. לא משנה מאיפה ההשראות שלכם מגיעות, חיוני לתת להן קרדיט. למעצבים ואמנים צעירים ועולים יש רק את הרעיונות שלהם לסחור בהם".   

עד שתשכך סערת ההשראה, עולם האופנה ממשיך לחפש תשובות לפשר הסרטונים יוצאי הדופן של מיקלה, שמצליח להציב בכל פעם מחדש סימני שאלה על חוקי המשחק שאליהם הורגלנו. האם הקמפיין החייזרי באמת מצטרף לדיון העקרוני והמתמשך על הגמשת מגוון הייצוגים האופנתי או שאולי מדובר בסתם עוד טריק יח"צני מוצלח במיוחד? נדמה שהתשובה לא ממש משנה. עצם המשחק, כפי שחוזר ומלמד אותנו מיקלה, הוא העיקר.

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

השאירו תגובה