"אחרי 30 שנה של עבודה קשה, העזתי לרדוף אחר החלום"

רגע אחרי שקיבלה אישור להצגת הקולקציה שלה בשבוע ההוט קוטור בפריז, גליה להב מספרת על הדרך הלא פשוטה שעברה כדי להגיע לשם ועל רגע האישור שבו פרצה בבכי. ולא תאמינו את מי היא חולמת להלביש. ראיון מלא גאווה

מאת  | ‏ 27 נובמבר 2016
גליה להב. בקרוב בשבוע ההוט קוטור (צילום: גרג סוואלאס)

גליה להב. בקרוב בשבוע ההוט קוטור (צילום: גרג סוואלאס)

מעצבת שמלות הכלה והערב גליה להב לא מפסיקה לייצר כותרות. לפני פחות משבועיים הייתה זו דוגמנית הפלאס סייז הבינלאומית אשלי גרהאם שלבשה אוברול בעיצובה של להב בטקס פרסים יוקרתי של מגזין גלאמור. בסוף השבוע האחרון פורסמה ידיעה מרעישה בקשר לפועלה של המעצבת הישראלית שעושה בתקופה האחרונה חיל בינלאומי מרשים. להב עומדת בראשו של אחד מששת בתי האופנה החדשים שנבחרו עלי ידי הפדרציה הצרפתית להוט קוטור להצגת הקולקציות שלהם בשבוע האופנה הנחשב שיתקיים בינואר הקרוב. עכשיו, בראיון ל-FF, היא מספרת על התהליך הבלתי נגמר של הפדרציה, על ההתרגשות והבכי מרגע האישור ועל הכוכבת שהיא חולמת להלביש.

רשימת הקריטריונים בהם צריך לעמוד על מנת להיבחר על ידי הגוף הסלקטיבי הזה, ארוכה ותובענית במיוחד. להב היא הישראלית הראשונה שזכתה לחותמת האקסקלוסיבית הזו שבוודאי תשפיע עמוקות על עתיד פועלה. בשנים האחרונות ניכרת מגמה של בולטות ישראלית בתחום מעצבי שמלות הכלה והערב. להב נחשבת לאחת מהמובילות הבלתי מעורערות של הגל הזה עם נוכחות אינסטגרמית מרשימה (למעלה ממיליון וחצי עוקבים) ואיי-ליסטריות כמו ג'ניפר לופז וניקול שרזינגר שחורכות שטיחים אדומים עם עיצוביה. אבל, ההודעה האחרונה ממצבת אותה במגרש אחר לגמרי, כזה שמשחקים בו בתי האופנה המוערכים והמבוססים בעולם.

גליה להב ושרון סבר. החלום התגשם (צילום: יחצ)

גליה להב ושרון סבר. החלום התגשם (צילום: יחצ)

להב מספרת על הרגע שבו קיבלה את ההודעה על אישור הקבלה מטעם הפדרציה: "אם לומר את האמת", היא מספרת בהתרגשות, "כשקיבלתי את האימייל פרצתי בבכי. החותמת הסופית מהפדרציה לקוטור הוכיחה לי כמה חשוב לעבוד קשה, להקשיב לעצמך ולעולם לא להתפשר על האיכות. ההשקעה הרבה והמשותפת שלי ושל שרון סבר, מעצב הבית לצדי ב-8 שנים האחרונות, מגיעה משילוב של ידע, הבנה ואהבה אמתית לאומנות התפירה העילית, ולכן ההכרה מהפדרציה לקוטור הייתה כל כך מרגשת, אמוציונאלית ומפרגנת. ההודעה הרגישה כמו טפיחה חמה במיוחד על השכם".

האם השתתפות בשבוע אופנת הקוטור הייתה מאז ומתמיד סוג של חלום עבורך?
"קבלת האישור מהפדרציה הצרפתית להוט קוטור והשתתפות בשבוע האופנה היוקרתי בעולם, מהוות עבורי הרבה מעבר לחלום. אחרי 30 שנים של עבודה קשה, העזתי בניסיון לרדוף אחר החלום. האישור להיקרא 'קוטור', מהווה את מי שאני ומה שעבדתי עבורו כל כך הרבה שנים ולכן הוא נבנה במשך הרבה מאוד זמן ועם הזמן, הפך גם ליותר ויותר משמעותי. החלום הזה, לא נרקם רק אצלי או אצל הצוות סביבי בראש, הוא בא גם, ובעיקר, מהכיוון של הלקוחות והתקשורת שרצו לראות את הקולקציה על המסלול בפריז".

הגיעה לקוטור אחרי שלושים שנות עשיה (צילום: גרג סוואלס)

הגיעה לקוטור אחרי שלושים שנות עשיה (צילום: גרג סוואלס)

כיצד התבצע תהליך הפניה לפדרציה? מה הוא כולל?
"התהליך הוא מאוד ארוך. כדי לנכס את החותמת היוקרתית המאפשרת לבתי אופנה להתהדר בתואר "אופנת הוט קוטור", נדרש אישור מיוחד מהפדרציה הצרפתית להוט קוטור, הקובעת אילו מעצבי אופנה בעולם עומדים בקריטריונים המחמירים ביותר ורשאים לאחוז בתואר המחייב. הפנייה באה מהפדרציה אל בית האופנה- והדרישות הדקדקניות כוללות בדיקת איכות התפירה ושאכן מדובר בתפירה עילית מדויקת ובגזרות מתוחכמות וחדשניות. כמו כן מאוד חשוב לפדרציה שבבית האופנה עובד צוות ותיק, מיומן ובעל ידע בקוטור.  בסוף התהליך ומרגע קבלת הגושפנקה, אנו רשאים להציג את הקולקציות החדשות בשבוע לאופנת קוטור המתקיים פעמים בשנה".

איך את נערכת מבחינה אופרטיבית לקראת הצגת קולקציה בשבוע האופנה הקרוב?
"תהליך ההכנה לקראת התצוגה, החל כבר לפני יותר משישה חודשים. במקביל להגשת הבקשה לפדרציה, בתוכה התוודענו לתהליך ואופי הבחירה, התחלנו לחפש קונספט לקולקציה. לאחר מכן הגיעו הטיסות החוזרות לפריז לפגישות עם ספקי בדים סלקטיביים, כדי שיתאימו לקונספט הנבחר. הצוות שלי ואני, נסענו לראות תצוגות בדים ברחבי העולם – הכל במטרה למצוא את הבד המתאים ביותר לקונספט הנבחר. כשהגענו לשלב שמצאנו את כלל חומרי הגלם, שרון ואני התחלנו לעבוד על הסקיצות ובניית הקולקציה. בימים אלו אנחנו כבר בשלב מתקדם של סיום הקולקציה והחלום רוקם עור וגידים.  תוך כדי אנחנו סוגרים את כל הקצוות של ההפקה עצמה לרבות בחירת מקום לתצוגה, עיצוב מקום, סאונד והדוגמניות המתאימות ביותר, במקביל אנחנו מכינים רשימת מוזמנים לאירוע.  כמו בקוטור, מתרכזים בכל פרט קטן בתצוגה".

אשלי גרהאם באוברול של גליה להב. גאווה (צילום: גטי אימג'ס)

אשלי גרהאם באוברול של גליה להב. גאווה (צילום: גטי אימג'ס)

 תשתפי אותנו בקונספט שנבחר?
"כדי לא להרוס את אלמנט ההפתעה, רק אגיד ואומר כי התצוגה הראשונה שלי על מסלול הקוטור נותנת את מלוא הכבוד וההדר לקונספט ה'קוטור' והתפירה העילית, ותשלב בין קוטור מסורתי, קלאסי ועל זמני עם טכניקות חדשות".

לאילו תגובות את זוכה מאז ההודעה?
"הטלפון לא מפסיק לצלצל, זה כיף גדול. אני זוכה להרבה תגובות חמות ומחבקות. כיף לדעת שיש כל כך הרבה תומכים בעולם האופנה הישראלי והצוות שלי ואני כל כך מאושרים ונפעמים מהאהדה והפרגון. שיחה אחת שריגשה אותי במיוחד הייתה  מחנות היוקרה 'בראונס' בלונדון. הם התקשרו אליי בערב שישי, רגע לפני השבת (גם הם יהודיים) והתרגשו יחד איתי, הם אמרו מילים חמות והבטיחו שכולם יגיעו יחד אתנו לפריז לתמוך בנו בזמן התצוגה ובכלל".

הלבשת לא מעט סלבריטאיות בעלות שם עולמי ואת חולשת על עמוד אינסטגרם עתיר עוקבים – האם למידת הפרסום העולמי יש חלק בהחלטה כזו או שהיא מבוססת אך ורק על איכויות התפירה עצמה?
"בפריז כמו באירופה, האופנה היא הדבר החשוב ביותר. עוקבים ברשתות החברתיות  והלבשת סלבריטאיות  לא נלקחים בחשבון כשמדובר בפדרציה הצרפתית להוט קוטור של האופנה העילית. הפדרציה שמה דגש ומסתכלת אך ורק על איכויות התפירה, על כישרון וויז'ן אופנתי".

גם ניקול שרזינגר בשמלה של גליה להב (צילום: גטי אימג'ס)

גם ניקול שרזינגר בשמלה של גליה להב (צילום: גטי אימג'ס)

איזו כוכבת או אישיות מפורסמת שעוד לא הלבשת את חולמת להלביש?
"יש הרבה מאוד סלבריטאיות נפלאות שהייתי שמחה להלביש, ושאני חושבת שהערכים שלהן תואמים את ערכי בית האופנה שלי. אם אצטרך לבחור – ככל הנראה זו תהיה גל גדות או אולי נטלי פורטמן. אני חושבת ששתיהן נשים חזקות עם אישיות מעוררת הערצה, ואני אשמח לראות על אחת מהן את העיצובים שלי".

מה החלום הבא שאת רוצה להגשים?
"נכון להיום, אני לא יכולה לחשוב על דבר אחר מלבד התצוגה בינואר, בה אני מקווה לעשות את הטוב ביותר. היעד אחריו, הוא ללא ספק, להמשיך לעבוד ולגדול מבחינה עסקית – לפתוח חנויות עצמאיות בעוד בירות אופנה בעולם, לעבוד על חנויות נוספות ולספק ללקוחות שלנו עיצובים נפלאים שירגשו אותם באותה מידה שהם מרגשים אותנו".

השמלה המדוברת של גליה להב. לופז העלת לאינסטגרם ו-33 מיליון העוקבים אחריה לא הפסיקו לדבר על השמלה (צילום: אינסטגרם JLOׁ)

השמלה המדוברת של גליה להב. לופז העלת לאינסטגרם ו-33 מיליון העוקבים אחריה לא הפסיקו לדבר על השמלה (צילום: אינסטגרם JLOׁ)

השמלה של גליה להב שנתפרה במיוחד למייגן טריינור (צילום: גטי אימג'ס)

השמלה של גליה להב שנתפרה במיוחד למייגן טריינור (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה