ריספקט: מגזין ווג מפרגן למעצבת הישראלית נועה רביב

מגזין ווג בחר לסקר את הקולקציה החדשה של מעצבת האופנה הישראלית נועה רביב. הסיקור המפרגן נעשה אחרי שרביב הציגה את עיצוביה בתערוכת האופנה הנחשבת בעולם של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. שאפו

מאת  | ‏ 30 אוקטובר 2016
הקולקציה החדשה של נועה רביב (צילום: ריאן דופין)

הקולקציה החדשה של נועה רביב (צילום: ריאן דופין)

לנעה רביב, מעצבת האופנה בוגרת שנקר שעיצוביה הוצגו לאחרונה בתערוכה האופנה הנחשבת של מכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן הניו-יורקי, יש סיבה נוספת לגאווה. בסוף השבוע האחרון נחשפה לראשונה קולקציית האביב שלה לשנת 2017 באתר של מגזין ווג לצד סיקור נרחב של פועלה והרבה הרבה פרגון.

החשיפה שקיבלה רביב (שמתגוררת כיום בניו- יורק ועמלה על פיתוח הסטודיו הנושא את שמה) בעקבות ההשתתפות בתערוכה הייתה חסרת תקדים. לאחר שעבודותיה קיבלו מקום של כבוד לצד עיצובים של בתי אופנה ומעצבים אגדיים כמו איב סן לורן ודיור, היה זה ברור שדלת חד פעמית נפתחה לה.

משחקי תלת מימד (צילום: ריאם דופין)

משחקי תלת מימד (צילום: ריאם דופין)

"עד היום אני לא יודעת איך המוזיאון מצא אותי" סיפרה רביב לאתר ווג האמריקאי, "אני זוכרת את הרגע המדויק בו פתחתי את הטלפון שלי וראיתי את המייל מאנדרו בולטון – האוצר הראשי של מכון התלבושות. הייתי כל כך בשוק, חשבתי שמישהו עובד עלי". הדגמים המהפנטים של רביב, שכללו הדפסות תלת ממד ייחודיות, קיבלו פוקוס משמעותי, אך עכשיו, עם חשיפתה של הקולקציה המלאה, ניתן לראות איך הקו המזוהה איתה התפתח לכדי כתב יד שלם יותר הכולל פריטים מרשימים שנעשו בעבודת יד.

"התאהבתי בהדפסת תלת מימד במהלך הלימודים", הסבירה רביב, "מכיוון שהיא אפשרה לי לעשות דברים שלא יכולתי לדמיין בתור מעצבת. יש כל כך הרבה צורות ואפשרויות שאפשר לתרגם דרכן רעיונות – לא בהכרח להדפיס אותם בתלת מימד, אבל כדי לקבל השראה לעיצובים אחרים שלך. עבורי מדובר בלהשתמש ברעיונות הללו בדרכים אחרות ובשילוב בין טכניקות עשירות ומסורתיות לטכנולוגיה על מנת ליצור משהו חדש שמתקשר לעבר".

 לקום ולקרוא ביקורת מפרגנת בווג זה בכלל לא רע (צילום: ריאן דופין)

לקום ולקרוא ביקורת מפרגנת בווג זה בכלל לא רע (צילום: ריאן דופין)

מבט בקולקציה של רביב מלמד שהשאיפה שלה אכן התגשמה. בקולקציה היפה ניתן לראות פריטי קפלים עדינים ומורכבים לצד פריטים עם בולטות גרפית, משחקי שקיפויות ווולנים. חלק מהפריטים כוללים שימוש בממיליוני קריסטלים זעירים שיוצרים יחד דוגמא מורכבת, שיתוף פעולה ייחודי בין רביב לבין חברת סברובסקי.

על פי רביב, ההשראה לקולקציה הגיעה מהפוטנציאל הגלום במחברת שרטוט, בה כל שרבוט יכול להפוך לעיצוב פנטסטי, או להיזרק, באותה מידה, לפח. "אחרי הקולקציה הקודמת שעסקה בטעויות דיגיטליות וגליצ׳ים של מחשב (ושני דגמים ממנה היו חלק מהתערוכה במטרופוליטן) רציתי לחקור את הצד היותר אישי, אינטימי ופחות רציונלי של תהליך העבודה" היא מספרת ל-FF. "בשבילי, ספר הסקיצות משמש כמקום פרטי ובטוח שבו אפשר לחקור רעיונות משונים ומחשבות חדשות מבלי לחשוש מביקורת או מטעויות".

מעניין איזו בשורה תביא הקולקציה הבאה בעיצובה של רביב, עליה היא עובדת בימים אלו בניו יורק. מה שבטוח זה שנקודת פתיחה טובה מזו שזימנה לה הפלטפורמה המפרגנת ביותר בווג קשה לבקש.

משחקי שקיפויות מרהיבים (צילום: ריאן דופין)

משחקי שקיפויות מרהיבים (צילום: ריאן דופין)

הלוק שהכי בא לנו ללבוש עכשיו (צילום: ריאן דופין)

הלוק שהכי בא לנו ללבוש עכשיו (צילום: ריאן דופין)

השאירו תגובה