זה היה קצר: פיטר דונדאס עוזב את רוברטו קוואלי

דונדאס שמונה למנהל הקריאטיבי של בית האופנה האיטלקי במרץ 2015 אמר בתגובה כי הוא מודה לרוברטו קוואלי ולקבוצה על ה"ניסיון בעל הערך ומאחל להם הצלחה". הבסטי שלו, קים קרדישיאן, בטח מתבאסת קשות

מאת  | ‏ 13 אוקטובר 2016
פיטר דונדאס וחברתו הטובה קים קרדישיאן (צילום: גטי אימג'ס)

פיטר דונדאס וחברתו הטובה קים קרדישיאן (צילום: גטי אימג'ס)

יתכן כי שנת 2016 תיזכר, יותר מכל, כשנת הכיסאות המוזיקליים של תעשיית האופנה. הידיעה שפורסמה  אתמול על עזיבתו של פיטר דונדאס ששימש כמנהל האמנותי של בית האופנה האיטלקי קוואלי, מצטרפת לשורה ארוכה של ידיעות דומות שהתפרסמו השנה.

דונדאס, שמונה למנהל הקריאטיבי של בית האופנה האיטלקי במרץ 2015 אמר בתגובה על הידיעה כי הוא מודה לרוברטו קוואלי ולקבוצה על ה"ניסיון בעל הערך ומאחל להם הצלחה במאמציהם העתידיים". קבוצת האחזקות השולטת במותג, שחררה גם היא הודעה מנומסת המודה לדונדאס על תרומתו למותג, והודיעה שבשל תקופת השינויים שעוברת עליו, צוות העיצוב ימשיך את עבודתו עד למינויו של מנהל אמנותי חדש, כשיבשילו לכך התנאים.  אין לנו ספק שקים קרדישיאן ומורן אטיאס חברותיו הטובות של דונדאס עצובות היום מאד בעקבות החדשות האחרונות.

על המסלול של קוואלי. למרות העזיבות הרבות השנה, זו בהחלט מפתיעה (צילום: גטי אימגס)

על המסלול של קוואלי. למרות העזיבות הרבות השנה, זו בהחלט מפתיעה (צילום: גטי אימגס)

כשדונדאס קיבל את מושכות המותג ב-2015, רבים ראו במינויו מעין שיבה הביתה. אף על פי שדונדאס שימש כמנהל הקריאטיבי של פוצ'י, הייתה לו היסטוריה משמעותית בקוואלי, ורבים ראו בחזרה שלו, חיבור טבעי ונכון. למרות זאת, בית האופנה עבר תמורות משמעותיות מאז מינויו של דונדאס וביניהם העברה של חלק ניכר ממניות בית האופנה לקרן הון פרטית וחילופי כסאות בהנהלה. זמן קצר לאחר שהתפרסמה הידיעה הודיע המנכ"ל של קוואלי כי בית האופנה עומד בפני תהליך מורכב ועמוק של רה- אורגניזציה.

קולקציית אביב-קיץ 2017 של קוואלי, בעיצובו של דונדאס, הוצגה לפני פחות מחודש במילאנו. היא התקבלה בביקורות אוהדות והייתה משופעת באותו אפיל בוהמייני ופריטים עטורי קסם סבנטיזי, שהפכו למזוהים עם דונדאס. יחד עם זאת, לאחר שהתעשייה ידעה בתקופה האחרונה חילופי כסאות ופיטורים דרמטיים (דוגמת אלו שהתרחשו בבתי אופנה כמו דיור, סאן לורן ולנוון), נדמה ששרירי התדהמה נחלשו. האתגרים הכלכליים האדירים שנצבים בפני שוק היוקרה, מותירים את אותותיהם על עוד ועוד בתי אופנה שנדרשים לחשב את מסלולם מחדש בטרם שהם מעלים עוד קולקציה למסלול.

מורן יחד עם  דונדאס (צילום: באדיבות רוברטו)

מורן יחד עם דונדאס (צילום: באדיבות רוברטו)

לא ברור מי יחליף אותו (צילום: גטי אימג'ס)

לא ברור מי יחליף אותו (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה