האם עולם האופנה משתנה? קרל לגרפלד מכיר במידות שהן לא אפס

איור חדש של מעצב העל, קרל לגרפלד, המתייחס לשמלה השחורה הקטנה נחשף השבוע. הסגנון והשפה תאמו במדויק את כתב ידו המזוהה של לגרפלד, אבל גזרתה של אחת הנשים המופיעות באיור, היא זו שעוררה פליאה. האם לקים קרדשיאן יש חלק בשינוי?

מאת  | ‏ 31 אוגוסט 2016
קרל לגרפלד. האיש שטען שאדל מלאה מדי (צילום: גטי אימג'ס)

קרל לגרפלד. האיש שטען שאדל מלאה מדי (צילום: גטי אימג'ס)

עוקבים רבים שפשפו את עיניהם בתמיהה אמש, כשבעמוד האינסטגרם של יומון האופנה WWD נחשף איור אקסלוסיבי של קארל לגרפלד המתייחס לטרנד השמלה השחורה הקטנה. הסגנון, הצבעוניות והשפה תאמו במדויק לכתב ידו המזוהה של לגרפלד אבל גזרתה של אחת הנשים המופיעות באיור, היא זו שעוררה פליאה.

שמו של לגרפלד הפך למזוהה עם קיבוע מודל הרזון הקיצוני. התבטאויות פרובוקטיביות שלו בנושא ייצרו בשנים האחרונות כותרות מרעישות. זו גם הסיבה שגזרתה המלאה וקומתה הנמוכה של אחת מהדמויות המופיעות באיור סחפה התעניינות גורפת. האיור מהווה, על פי פרשנויות מסוימות, הודאה מסוימת של לגרפלד בקיומם של מודלי יופי אחרים.

האיור של קרל. קבלו את האמצעית. מישהו אמר קים קרדשיאן? (צילום: טוויטר)

האיור של קרל. קבלו את האמצעית. מישהו אמר קים קרדשיאן? (צילום: טוויטר)

יש שמייחסים את ה"סדקים" שהתגלו ביחס של המאסטר לנשים שאינן במידה אפס לקשר שלו עם קים קרדשיאן. לאחר שגייסה אותו בשנה שעברה לשמש כדמות באחד ממשחקי הסמארטפון המצליחים שלה, אמר לגרפלד כי: "התרומה של קים לעולמות היופי והאופנה, ומה שהפך אותה לכזו אייקונית, היא העובדה שהיא הוכיחה שאת לא צריכה להיות מאוד רזה או מאוד גבוהה כדי להיות יפה. אחרות ניסו אבל היא הצליחה לתת לבנות כמוה את הביטחון. אני מעריץ אותה על זה".

רק לאחרונה, צילם לגרפלד את קרדשיאן ובעלה ווסט לגיליון ספטמבר של מגזין הארפר'ס בזאר. קרדשיאן אף חשפה שהצילומים היוו סוג של התקדמות ביחסים ביניהם וללא ספק התגשמות של חלום מכיוון שבתומם קארל העניק לה במתנה שני תיקי שאנל. השמועה על המחווה המפורסמת של המאסטר, שנוהג לתת תיק שאנל לכל מצולמת חדשה שלו, התבדתה במקרה של קרדשיאן בפעם הקודמת שעבדה איתו. אמה, קריס ג'נר, שהופיעה בהפתעה לסט הצילומים שקארל ערך איתה ב-2013, היא זו שקיבלה מידיו את התיק.

האם קים אחראית על השינוי החשיבתי הזה? (צילום: אינסטגרם)

האם קים אחראית על השינוי החשיבתי הזה? (צילום: אינסטגרם)

אין זה פלא שכל פליטת פה או שרבוט של לגרפלד זוכים להתייחסות ותהודה מרשימות. המנהל האמנותי והמעצב הראשי של שאנל, פנדי ושל המותג הנושא את שמו נחשב, ללא עוררין, לאחת מדמויות המפתח המשפיעות ביותר בעולם האופנה. אחת מההתבטאויות הכי פרובוקטיביות שלו, שגם גררה תביעה משפטית נגדו, התייחסה לכך שאף אחד לא רוצה לראות נשים עסיסיות על מסלולי התצוגה. גם מהזמרת אדל, כידוע, לגרפלד לא חסך מחמאות באומרו שהיא "קצת שמנה מדי".

האם האיור של לגרפלד באמת מהווה פריצת דרך בתפיסה שלו את מודל היופי? הספקניות אינן ממהרות להתלהב. התגובות, נעות בינתיים בין התלהבות לסרקזם כשברור שהדרך של לגרפלד חזרה אל ליבן של הנשים שאיבד לאורך הדרך, עדיין מלאה במהמורות.

קים בשמלה שחורה קטנה השבוע בטקס פרסי ה- VMA (צילום: גטי אימג'ס)

קים בשמלה שחורה קטנה השבוע בטקס פרסי ה- VMA (צילום: גטי אימג'ס)

האם עולם האופנה עומד בפני שינוי גדול (צילום: אינסטגרם)

האם עולם האופנה עומד בפני שינוי גדול (צילום: אינסטגרם)

השאירו תגובה

 

  • "את לא צריכה להיות מאוד רזה או מאוד גבוהה כדי להיות יפה"
    -את צריכה מנתח פלסטיק צמוד.
    כל המשפחה ההזויה הזאת משופצת ומכוסה באיפור.
    שום דבר שם לא אמיתי, לא איך שהם נראים ולא איך שהם מתנהגים.
    אבל מה………… יש קהל, כי לא חסר בני אדם משועממים בעולם.
    וקארל לגרפלד? חייב להיות מעורבב בכל מה שטרנדי, חלק מהעבודה.

    מאת: adva |‏ 3 בספטמבר 2016 | 13:05
  • פלקט זה דוחה אישה אמיתי צריכה בשר

    מאת: דעה |‏ 1 בספטמבר 2016 | 19:10