במקום תצוגה בשבוע האופנה: כיסא גלגלים ומיוזיקל

רייצ׳ל אנטונוף החליטה שלא בא לה על עוד תצוגה בשבוע האופנה בניו יורק והעלתה את הקולקציה שלה בעזרת שחקניות מברודווי שהרימו נאמבר על מסלול. הדוגמנית הפותחת הייתה לא אחרת מאשר אלי סטוקר, כוכבת גלי, המתניידת על כיסא גלגלים. התוצאה: תצוגה מרעננת וכיפית

מאת  | ‏ 14 פברואר 2016
באמצע השואו (צילום: גטי אימג'ס)

באמצע השואו (צילום: גטי אימג'ס)

לאחר שאנשי האופנה חזרו והצהירו שהם מואסים בשבועות האופנה, עוד ועוד מעצבים משתדלים להנעים את זמנם ומייצרים תצוגות אופנה בלתי שגרתיות. אחת הדוגמאות הנחמדות לכך בשבוע האופנה של ניו יורק הייתה התצוגה של רייצ׳ל אנטונוף, אושייה היפסטרית ומעצבת עולה, שהחליטה להביא מהזוהר של ברודוויי למסלול. במקום תצוגה רגילה העלתה אנטונוף נאמבר מוזיקלי כשהכוכבת, ולשם העניין גם הדוגמנית הראשית, היא כוכבת ברודוויי ושחקנית הסדרה גלי אלי סטוקר, המתניידת בכיסא גלגלים.

זו לא הפעם הראשונה ששמה של אנטונוף עולה לכותרות, בשנה שעברה הסוודרשלה, שהציג לראווה את מערכת הרבייה הנשית, היה אחד הפריטים החמים ביותר בשבוע האופנה ואף זכה לחיקויים רבים. המוטיב מאחורי שתי התצוגות הוא פרו נשי פמיניסטי, בהפוך על הפוך. בתצוגה הנוכחית הנאמבר הנבחר היה ׳מזכירה אינה צעצוע׳ מתוך המחזמר הקלאסי ׳איך להצליח בעסקים בלי להתאמץ׳, רק שהפעם היוצרות התהפכו, וחבורת נשים הייתה זו שחיפצנה גבר, אותו שיחק ג׳ק אנטונוף, אחיה של רייצ׳ל, גיטריסט וזמר להקת ה׳בליצ׳רז׳ ולהקת ׳פאן׳. הבגדים לקחו השראה ישירה מעולם המזכירות הישן והצבעוני של שנות השישים, מישהו אמר מד מן?

אלי סטוקר, כוכבת האירוע (צילום: גטי אימג'ס)

אלי סטוקר, כוכבת האירוע (צילום: גטי אימג'ס)

״תמיד אהבתי את הרעיון של הופעה חיה שהיא יותר שואו, אני מתה על נאמברים גדולים של שירה וריקודים. איך אפשר שלא?״ שואלת אנטונוף. ״התמה שלנו העונה הייתה מזכירות, וזה היה לפני שחשבנו לעשות מיוזיקל. כשנזכרתי בשיר הזה זה היה בול. אלי סטוקר, השחקנית הראשונה בכסא גלגלים בברודוויי אי פעם, היא חברתה הטובה של אנטונוף מילדות, עוד הרבה לפני שהפכה לכוכבת גדולה. ״לפני 21 שנה גם לקחתי אותה לשחק את אנני בהפקה שהעליתי בחצר שלי״, צוחקת אנטונוף, ״כל השכונה באה לראות. גם אז ג׳ק שיחק בהצגה ואני הייתי הבימאית הרודנית. חשבתי שזה יהיה מגניב שהם שוב יחלקו את הבמה במשהו שאני מכריחה אותם לעשות".

על הבחירה לא לקחת דוגמניות סטנדרטיות היא מסבירה, "דוגמניות הן נפלאות, אני לא באה להגיד עליהן משהו רע, אבל רואים כל הזמן את אותו סוג של גוף, רזה מאוד, וזה קשה. היה לי מזל עם הקונספט, רציתי לעבוד עם רקדניות אמיתיות מברודוויי שיהיו מגוונות, בגבהים שונים, שיהיו חזקות, בריאות ובכושר. זה יצא כך כך מגניב״.

בתצוגה הזו עונים לטלפונים באמצע (צילום: גטי אימג'ס)

בתצוגה הזו עונים לטלפונים באמצע (צילום: גטי אימג'ס)

התוצאה הייתה באמת מגניבה ומרעננת, כך סיכמו בעיתונות האופנה וקולקציית הרדי-טו-וור קיבלה מחמאות רבות. ״הקולקצייה לקחה השראה מהמזכירות של שנות השישים עם טוויסט מודרני״, מסבירה הסטייליסטית שהייתה אמונה על התצוגה, והסטייליסטית הראשית של רדקן, לין נגויאן, ״יצרתי תסרוקות גבוהות, תקעתי בשיער עפרונות, ויצרתי מספר לוקים שונים, כי לא כל אחת נראית טוב באותו סגנון״. טאבי גבינזון, אחת המשפיעות הגדולות ביותר על צעירות ארה״ב, העלתה סרטון מהתצוגה לאינסטגרם שלה וכתבה: ״התצוגה הכי מענגת. צריך עוד נאמברים מוזיקליים בפאשן וויק״.

התצוגה הכי מרעננת (צילום: גטי אימג'ס)

התצוגה הכי מרעננת (צילום: גטי אימג'ס)

שיחת מסדרון? (צילום: גטי אימג'ס)

שיחת מסדרון? (צילום: גטי אימג'ס)

רוקדות על הבמה (צילום: גטי אימג'ס)

רוקדות על הבמה (צילום: גטי אימג'ס)

עובדות עד מאוחר (צילום: גטי אימג'ס)

עובדות עד מאוחר (צילום: גטי אימג'ס)

קולקציה שעושה חשק (צילום: גטי אימג'ס)קולקציה שעושה חשק (צילום: גטי אימג'ס)

קולקציה שעושה חשק (צילום: גטי אימג'ס)

עוד יום במשרד (צילום: גטי אימג'ס)

עוד יום במשרד (צילום: גטי אימג'ס)

כולם דברו על התצוגה הזו, זה בטוח (צילום: גטי אימג'ס)

כולם דברו על התצוגה הזו, זה בטוח (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה