מערכת הרבייה שיק

בתצוגה מדוברת בשבוע האופנה בניו יורק מצאנו אאוטפיטים שעליהם מערכת הרבייה הנשית. נדמה כי המעצבים החליטו להוציא לחופשי את החצוצרות והרחם. מוזר ומשחרר

מאת  | ‏ 15 פברואר 2015
הסוודר המדובר. תכלס, משחרר (צילום: גטי אימג'ס)

הסוודר המדובר. תכלס, משחרר (צילום: גטי אימג'ס)

אמנם באופנה הנטייה הרווחת היא להתמקד במה שבחוץ ולא במה שבפנים, אך הדבר האחרון שמצית את מוזות המעצבים והיה לתמה החמה ביותר בשבוע האופנה של ניו יורק הוא למעשה הדבר שבלעדיו לא היינו פה: מערכת הרבייה האנושית. מעצבות לוהטות ובועטות מעוניינות לשחרר את הוגינה, לתת דרור לחצוצרות ולהוציא את הרחם מהארון, אל הרחובות.

בתצוגה של הלייבל "אנטונוף" בשבוע האופנה בניו יורק התהלכה לה דוגמנית בסווטשירט ועליו משחק המילים האינפנטילי: סימור פוסי. על סוודר אחר היה ציור של מערכת הרבייה הנשית, שקיבל את השם הקליט: ׳חצוצרות על הציצי שלך׳.

גם אופנה וגם חינוכי (צילום: גטי אימג'ס)

גם אופנה וגם חינוכי (צילום: גטי אימג'ס)

״אנחנו אוהבים את הרעיון מאחורי סוודר נשי שעליו מערכת רבייה,״ מסבירה המעצבת רייצ׳ל אנטונוף למגזין סטייל, ״בהתחלה היו תגובות מאד מוזרות כמו: 'אנחנו לא יודעים אם תוכלו להתקדם עם העיצוב הזה׳, זה גרם לי מיד לרוץ איתו קדימה, מה שהוביל לדגם השני, של סימור פוסי״.

אנטונוף יצרה ללקוחה פרטית חולצה נוספת, עליה הכיתוב הפרובוקטיבי: WORLDS SMALLEST PUSSY׳, שיצרה באז אינטרנטי משמעותי וגרמה לה להעמיק ולחשוב על הנושא. ״פתאום הבנתי שהמילה הזאת, פוסי, מחזיקה עליה המון משקל״, היא מסבירה. ״או שהיא נותנת לאנשים השראה ועוצמה או שהיא פוגעת בהם. זה מאוד מעניין בעיני. מעניין שאנשים נבוכים מדברים בסיסיים במגדר. יש לנו מערכת רבייה נשית. היא לא מלוכלכת. היא לא רעה. בזכותה כולנו כאן״.

אחת האירועים המדוברים של השבוע (צילום: גטי אימג'ס)

אחת האירועים המדוברים של השבוע (צילום: גטי אימג'ס)

משום מה ההתעסקות הזו של נשים מעצבות בנשיותן מייצרת לא מעט דיבורים, תמיכה וגם כעס ומבוכה מצד רבים. הפעם הנוספת בה הפכו חלקי הגוף הללו לנושא החם של שבוע האופנה היתה בתצוגה מיוחדת של המעצבת רייצ׳ל קומיי, שאירחה תצוגה משולבת עם ארוחת ערב ומסיבה בברוקלין, בה הופיעה השחקנית והסטנדאפיסטית טרייסי אלן רוס, בתה של דיאנה רוס, ואמרה, כחלק מהתצוגה: ״זו רק וגינה! זה מפחיד, אה? הוגינה שלכן רוצה לשיר״.

השאירו תגובה