הכירו את היורש של אלכסנדר וונג

דמנה גואסליה, מבעלי המותג הסופר קול Vetements, נבחר להיות המנהל הקריאטיבי של בית האופנה בלנסיאגה ולרשת את מקומות של אלכסנדר וונג שפרש כדי לפתח את המותג הקרוי על שמו. אז מי הילד הרע החדש של עולם האופנה?

מאת  | ‏ 7 אוקטובר 2015
דמנה גואסליה, הילד החדש של עולם האופנה (צילום: אינסטגרם)

דמנה גואסליה, הילד החדש של עולם האופנה (צילום: אינסטגרם)

רגע אחרי שאלכסנדר וונג נתן את ריקוד פינאלתהברבור שלו בתצוגת אביב-קיץ של בית האופנה בלנסיאגה בשבוע האופנה בפריז, נחשף שמו של המנהל האמנותי החדש שינסה לרשת את מקומו של "ילד הפלא" שפרש לטובת התרכזות בניהול המותג העצמאי שלו. דמנה גואסליה (34), שעומד בראש  המותג  Vetements נחשב לאחד מהקולות הצעירים המעניינים בתעשייה ובדומה לוונג, מיוחסים לעיצוביו אדג' בהשפעת אופנת רחוב ורענון יצירתי של פריטי יסוד שגורים כמו מכנסי ג'ינס וסווטשירטים.

ההודעה על עזיבתו של וונג ביולי האחרון, גררה תגובות מפתיעות בעיקר בשל העובדה שהמינוי הסתיים אחרי פרק זמן קצר יחסית של שלוש שנים סך הכל. התחזיות, שצפו כי הפעם יגייסו בבלנסיאגה שם פחות מוכר ומבוסס, הסתברו כנכונות כשהפעם הם שמים את כל הקלפים על מי שעומד בראש המותג שייצר בעונות האחרונות באזז ונחשב קול. כמובן שהעובדה שכוכבים כמו ריהאנה וקניה ווסט לבשו בגדים שלו רק עזרה.

על המסלול של בלנסיאגה (צילום: גטי אימג'ס)

על המסלול של בלנסיאגה (צילום: גטי אימג'ס)

פריט הדגל המדובר של המותג הם מכנסי  ג'ינס שמורכבים מחתיכות של בדי דנים ישנים שזכו  לכינוי פריט "מאסט האב" ומייצגים נאמנה את איכויות המחזור והפירוק והרכבה מחדש המאפיינות בכלליות את פועלו של המותג.

את ה"דיבור" סביב המותג היה אפשר לאתר גם לאחר תצוגת קולקציית המותג לאביב-קיץ 2016 שהתרחשה רק לפני מספר ימים בפריז. המותג, המהווה קולקטיב עם אפיל אנטי מיינסטרימי ומנוהל על ידי דמנה, אחיו גורהם ועוד מספר חברים, הציג קולקציה משופעת בגזרות גבריות עם טוויסט. היו גם לא מעט פרשנויות לבגדי עבודה וחזרה על מוטיב המיחזור (בדומה למכנסי הג'ינס), שהתבטא לדוגמה במפות שולחן פלסטיות שהוסבו לשמלות וסינורים. התצוגה שוב אשררה את סימונו של המותג כתקווה לאלטרנטיבה אופנתית להגמוניית מותגי היוקרה ששולטת בתעשייה.

ביוש. אלכסנדר וונג נפרד אחרי שלוש שנים (צילום: גטי אימג'ס)

ביוש. אלכסנדר וונג נפרד אחרי שלוש שנים (צילום: גטי אימג'ס)

איזבל גישו, נשיאת בלנסיאגה, סיפרה בראיון ל-WWD כי מאד חיפשו מישהו עם חזון שמסוגל לטרוף את הקלפים. "נדהמתי מהיכולת שלו לפתח גישה חדשה למותג שהייתה לגמרי שלו", היא הסבירה. גישו גם העידה על קווי דמיון בין גואסליה למייסד בית האופנה כריסטובל בלנסיאגה, על ההבנה שלו את ערכי המותג וההערכה אליהם.

גואסליה הגיב גם הוא ואמר: "אני נרגש מאוד ומרגיש כבוד גדול שניתנה לי ההזדמנות להביא את החזון היצירתי שלי לבלנסיאגה, בית אופנה עם כזו היסטוריה יוצאת דופן של אתגור הגבולות של מודרניות באופנה. אני מצפה להתרחבות נוספת של הדי.אנ.איי של בית האופנה, ולכתיבת פרק חדש בהיסטוריה שלו, יחד עם הצוות". גוסאליה מתעתד להציג את הקולקציה הראשונה בעיצובו לבלנסיאגה, בשבוע אופנת הRTW הבא בפריז לצד המשך עבודתו במותג Vetements .

האם בית האופנה יראה אותו דבר? (צילום: גטי אימג'ס)

האם בית האופנה יראה אותו דבר? (צילום: גטי אימג'ס)

מחכים לראות מה יהיה חדש? (צילום: גטי אימג'ס)

מחכים לראות מה יהיה חדש? (צילום: גטי אימג'ס)

 

 

השאירו תגובה