"כמעט עשיתי ניתוח אף, תודה לאל שאמא הכריחה אותי לחכות"

יש לה מראה שונה בנוף המקומי, סטייל שלא רואים על אף אחת אחרת ורוטינת ביוטי מוקפדת עם הוכחות בשטח. אה, וגם אקס אחד מאוד מפורסם. ראיון ללא פילטרים עם ליה שון, האיט-גירל הישראלית הכי מסקרנת

מאת  | ‏ 20 פברואר 2024
 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

את ליה שון הכרנו לפני כשנה וחצי בתור בת הזוג של יהונתן מרגי, אבל כבר מהשנייה הראשונה היה ברור שהיא כאן כדי להישאר לגמרי בפני עצמה. אחרי שעבדה מאחורי הקלעים של התעשייה בתור מנהלת הסושיאל של מותג האופנה Factory54 היא עברה לקדמת הבמה עם הפקות אופנה בשלל מגזינים, פרסומות על המסך וחשבון אינסטגרם מלא בהשראה. ישבנו לברר איך היא רוקחת את הלוקים המיוחדים שלה, מה הסוד שלה לעור הפורצלן המושלם ואיזה פריט הכי בא לה לקנות עכשיו.

איך המצברוח, יש בכלל חשק להתלבש?
"כשהתחילה המלחמה בקושי הצלחתי להתלבש וגם לא היה לאן, בבית הייתי רק עם הטרנינגים והפיג'מות הכי מרופטים שלי, הראש היה בדברים אחרים. כשכבר יצאתי מהבית אז רק עם אוברסייז, זה כמו שריון מהעולם מבחינתי. כשאני מרגישה לא טוב או מוטרדת האינסטינקט הראשון שלי זה להתחבא בתוך משהו ענקי, ג'ינס עצום ואיזה בלייזר או סווטשירט ענק. לאחרונה הלבוש לא רק חזר אלא הפך אצלי למשהו מאוד אסקפיסטי, וזה גורם לי להעז הרבה יותר מפעם. פפיונים, מנומר, חצאיות מיני, פאות – הכל אפשרי אצלי. אני נעלמת בתוך זה, הופכת קצת למישהי אחרת. אני חושבת שזה עוזר".

מאיפה את שואבת השראה אופנתית? 
"זאת שאלה קשה מבחינתי. אני חושבת שזה מאוד אקראי אצלי – אני יכולה לראות סרט ופתאום להתאבסס על איזו דמות שם ולהתלבש כמוה חודש עד שאני עוברת לדבר הבא. זה יכול להיות סרט או סדרה שראיתי, מותג שאני מאוד אוהבת את מה שהוא עושה עכשיו, תצוגות אופנה והכי ברור – אינסטגרם ופינטרסט. גם באינסטגרם אני כל פעם נתפסת למישהי אחרת שהכי מדברת אליי באותה תקופה. מאוד נפוץ אצלי גם לא לקחת השראה מכלום ולהתנקות – יש תקופות שכמות התוכן שנמצאת מסביבנו מבלבלת אותי מדי ואני חייבת לעשות איזה ריסטרט לראש". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

מה הבגד או הטרנד שאת הכי חורשת עליו כרגע?
"פפיונים! התאהבתי בנישה הזאת כשהייתי צריכה ללבוש פפיון אדום ענק בצילומים, ומשם זה התגלגל לי לחיי היום-יום. זה מאוד מתחבר לי לתקופה שאני נמצאת בה, אני לומדת מחדש להתלבש בצורה מאוד נשית. פעם נעלתי את עצמי לסגנון שהוא יותר גברי, טומבוי – הרבה שחור ואוברסייז, זה נתן לי בטחון בעולם שעוד לא הכרתי. אני עדיין אוהבת את זה, אבל אני גם לומדת מחדש שזה 'קול' להיות בת, וזה לא מוריד מהחוזקה שלי. בונוס, זה חמוד שיא ומקפיץ כל אאוטפיט". 

מה הפריט שהוא מקום ראשון בווישליסט שלך ואת חולמת כבר לקנות?
"כל מה שיוצא לסינדי ליאנג מהידיים, והתכשיטים שלה בפרט. היא השראה גדולה בשבילי ואני מעוניינת בערך בכל דבר שהיא מוציאה. כמעט קניתי כבר כמה פעמים, וכל פעם אני לא מצליחה לבחור ומוותרת. זאת בעיה נפוצה אצלי". 

סניקרס או עקבים?
"תלוי על איזה צד קמתי. רקדתי בלט קלאסי 11 שנים אז יש לי סף כאב מאוד גבוה – כמה שהעקב יותר גבוה יותר טוב מבחינתי. מצד שני, שום דבר לא יפריד ביני לבין הסמבה שלי. בחורה מגוונת".

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

מה בחיים לא תלבשי?
"אם היית שואלת אותי את זה לפני חודש כנראה שהייתי אומרת מנומר, ועכשיו נכנסתי לזה חזק. זה הלקח שלי – אף פעם לא להגיד על משהו שאני לא אלבש אותו. מאיפה אני יודעת מי אני אהיה בעוד שנה, שנתיים, עשר ומה אני אוהב אז?".

מעדיפה קניות אונליין או בחנות?
"אונליין! די, אני ג'ן זי וקניונים עושים לי חרדה. למה לצאת, לנהוג, לחפש חניה ולהסתפק בקניינות של אותו סניף כשכל העולם פרוס בפניי על הספה? גדלתי ככה אז אני די טובה בלנחש את המידה שלי. הבאסה היחידה זה המכס". 

אופנה מהירה או בגדי מעצבים?
"תלוי מה מגדירים כאופנה מהירה. אני בחיים לא קניתי ולא אקנה מ-Shein או אתרים מקבילים, אבל אני כן קונה מזארה ומנגו ומותגי ביניים. אני מאוד אוהבת למצוא פיסים מיוחדים ביד שניה או במכירות וינטג', ואת בגדי המעצבים שלי אני בוחרת בקפידה. בסוף הפריטים שאני הכי אוהבת בארון שלי זה תמיד וינטג' מפריז". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

את מרגישה בנוח להתלבש חשוף או מעדיפה להצניע?
"אין לי את החשיבה הזאת כל כך, אני לובשת מה שאני אוהבת ולא מודדת מה כמה ולמה, פשוט כי כל יום בא לי משהו אחר וזה לא משרת אצלי מטרה מסוימת. אני יכולה ללבוש אוברסייז ענק יום אחד ובחצאית מיני שקופה יום אחרי. אני אוהבת את החופש ואני אוהבת שיכולת ההחלטה היא תמיד שלי". 

המונים עוקבים אחרי החיים שלך ברשתות החברתיות, מה החלק הכיפי ואיפה זה קשה לפעמים?
"וואי, אין משהו יותר מרגש ממישהי שכותבת לך שהיא עוקבת אחרייך תקופה וגרמת לה, לדוגמא, להרגיש יותר בנוח עם גוון העור הבהיר שלה, שפחות פופולרי בארץ. או מישהי אחרת שמספרת שהיא עוקבת מאז שאני בת 12. זאת יכולה להיות פלטפורמה מהממת. מצד שני, אנשים יודעים עלייך הכל, גם דברים שאולי לא היית בוחרת לספר פנים מול פנים או מעדיפה שבן אדם שלא מכיר אותך לא ידע ישר. זה יכול ליצור איזה חוסר נוחות מסוימת מול אנשים, אבל אני תמיד בוחרת להקליל ולצחוק על זה. בתכלס זה מחיר קטן לשלם". 

מה את הכי אוהבת בגוף שלך, ואיזה חלק בו היית צריכה לקבל?
"הכי אוהבת, כנראה את העיניים והשפתיים. תמיד שואלים אותי איפה עשיתי שפתיים וזה מצחיק אותי נורא, לאחים שלי ולסבא שלי יש אפילו יותר גדולות מלי. כשהייתי בת 12 איזה צלמת העירה לי משהו מיותר על האף שלי, וזה פיתח אצלי תסביכי אף רציניים. לא הסכמתי להצטלם מהפרופיל ועד גיל 18 הייתי בטוחה שאני אעשה ניתוח. דווקא כשנכנסתי יותר לעולם האופנה התחילו להחמיא לי עליו ותפסתי ביטחון, היום אני מתה על הפרופיל שלי וחושבת שהאף שלי מאוד מחמיא לי. תודה לאל שאמא שלי הכריחה אותי לחכות". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

עברת הליכים קוסמטיים/פלסטיים כלשהם?
"אני בת 21, מתי הספקתי? לא שוללת שום דבר בעתיד, היום זה כבר לא טאבו ללכת לעשות בייבי בוטוקס וטיפולים דומים. אני חושבת שיש לי עוד כמה שנים טובות עד אז". 

עושה פעילות גופנית? מה ובאיזו תדירות? 
"זאת הקלישאה הכי מעצבנת אבל אני באמת חייבת ספורט לרוגע הנפשי שלי, הייתי ספורטאית כילדה וזה נשאר איתי עד היום. זה תלוי בלוז אבל אני מאוד משתדלת להתאמן 5-6 פעמים בשבוע, 4 בשבוע רע. יש לי את המאמן כושר שלי שאני עושה איתו אימונים משולבים, אני מכורה לפילאטיס מכשירים ותמיד אשלב עוד אירובי – ספינינג, הליכות. אני לא יכולה לרוץ כי נשארה לי פציעה מהבלט שמלווה אותי עד היום, אבל פעם גם מאוד אהבתי את זה". 

בית אופנה אהוב? 
"זאת לא שאלה קלה, אבל ויויאן ווסטווד. אני אוהבת יצירות שנותנות לי הרגשה שאין חוקים או מסגרת, הכל אפשרי. החברות שלי תמיד קוראות לי ילדה של ויויאן". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

מותג ישראלי אהוב? 
"כמה מעצבים מדהימים יש לנו פה בארץ, זה תמיד מרגש אותי. אני חושבת שהאהובים עליי זה מישי מונו ועידן לרוס, שני מותגים שאני מאוד מאוד מוצאת את עצמי בהם ושמביאים משהו שחסר לי בארץ. אני מאוד אוהבת גם את האנשים מאחורי שני המותגים האלה, והכי מרגש אותי לראות אנשים טובים ומוכשרים מצליחים". 

העיר הכי טובה לשופינג? 
"אמרתי את זה כבר, אבל פריז. פריז פריז פריז. לונדון צמודה במקום השני, אבל פריז לוקחת. מעבר לזה שיש שם את הווינטג' הכי מוצלח, משהו באווירה ובסביבה מחלחל ונותן לי כל כך הרבה השראה. אני תמיד יוצאת משם עם איזה פיס שלא ציפיתי לקנות ובסוף אני לא מפסיקה ללבוש אותו". 

כמה את מבזבזת בממוצע בחודש?
"זה נורא תלוי. קל לחשוב שאני מכורה לשופינג, אבל זה בא אצלי בהתקפים. יש חודשים שבדיוק קיבלתי השראה ובא לי לקנות את כל העולם והכל יפה, ויש חודשים שאני רק שומעת את המילה שופינג ויש לי חלחלה, לא מסוגלת לקנות גם אם אני צריכה משהו. לכי תביני…". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

פריט שלא תזרקי לעולם?
"כל פריט שקיבלתי מקרוב משפחה. יש לי שעון של סבא שלי זכרונו לברכה, הוא חשוב לי מאוד, לכל אחד מאיתנו יש שעון שהיה שלו. לסבתא שלי יש מלא סטייל והיא העבירה לי מעילים של מקס מארה, חליפות של ורסאצ'ה… קיצרתי את החצאיות שקיבלתי ממנה והיא הזדעזעה ממני. גם אם אני אפסיק ללבוש את הפריטים האלה, הערך הסנטימנטלי שלהם גבוה מדי, אני בחיים לא אוכל לזרוק אותם".

פדיחת לבוש או איפור שהייתה לך?
"גילוי נאות – לא משנה כמה אהבתי את האאוטפיט כשהתלבשתי בבוקר, כשאני אוריד אותו אני כנראה אגיד 'אוי, זה לא היה טוב'. קשה לי לראות משהו במשך יום או ערב שלם. אני חושבת שבגלל זה אני לא זוכרת אירוע ספציפי". 

כמה זמן לוקח לך להתארגן?
"אני יודעת להתארגן מהר כשאני רוצה. בבוקר תני לי חצי שעה ואני מחוץ לדלת. אם אנחנו מדברות על יציאה בערב, יש טקס. מקלחת, מוזיקה, שיער, סקין קייר, איפור – יותר כיף לי להתארגן ליציאה מאשר לצאת, אז אני לוקחת את הזמן. שעה וחצי זה חלום מבחינתי". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

איך נראית שגרת הביוטי שלך?
"השאלה האהובה עלי. אני כל כך אוהבת לדבר על טיפוח, וזה גם אחד הנושאים שהכי חשובים לי. יש לי שגרה מחושבת ומושקעת, ומצד שני גם מאוד ריאלית – לא ייקח לי חצי שעה להיכנס למיטה כל ערב, אני מורגלת ויודעת לתקתק הכל מהר. אני מאוד מקפידה על קרם הגנה בבוקר, מאוד מקפידה על ניקוי עמוק והרבה לחות בשכבות בערב, ומשלבת בעדינות גם חומרים פעילים. אני קוראת מאמרים ומחקרים מאז שאני בת 14, זאת באמת תשוקה אצלי".

מוצר איפור שאת לא יכולה בלעדיו?
"קונסילר! קשה לי לצאת מהבית בלי זה. אני מכורה לקונסילר של קוסס ברמה שמסתובבים לי 20 בקבוקים שלו בבית, בכל מגירה אני מוצאת עוד אחד. בנות עם עור יבש – אתן תודו לי על זה". 

הבושם שאת משתמשת בו עכשיו? 
"שנים שאני עם ה-Wild Bluebell של ג'ו מלון. אני מאוד רגישה לריחות והרבה בשמים עושים לי כאב ראש, אני חייבת בשמים מאוד נקיים ומינימליסטיים. אני מאוד אוהבת גם את Gypsy Water של ביירדו, אבל בסוף אני תמיד חוזרת לג'ו". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

מה שגרת טיפוח השיער שלך?
"קודם כל וזה הכי חשוב – אני לא משתמשת במרכך. יש לי שיער דק וחלק וזה סתם יכול לתת לו משקל מיותר ולהפיל אותו. נפח זה אחד הדברים שהכי חשובים לי. אני משתמשת בשמפו ומסכה של ז'אן מור, שזה גם מותג ישראלי וגם עשה לי פלאים לשיער, שעם העבודה ממילא עובר המון חום וחומרים שיכולים להזיק לו". 

טיפ טיפוח שאת חייבת לחלוק עם העולם?
"אני לא אפתיע פה אף אחד – קרם הגנה כל בוקר. זאת ההשקעה לטווח ארוך הכי חכמה שאפשר לעשות, וגם האנטי אייג'ינג הכי אפקטיבי". 

פילטר מועדף?
"אני באמת לא זוכרת את הפעם האחרונה שהשתמשתי בפילטר. מרגיש לי שהיום לא כל כך מפלטרים דברים, אנשים אוהבים לראות את הטבעי והאותנטי יותר. אולי גם זה ג'ן זי מצידי".

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

עריכה וריטוש לתמונות שלך – כן בטח/ממש לא?
"יש לי חוק – אם זה משהו שהוא זמני, אין לי בעיה לתקן טיפונת. לדוגמא, אם יש לי חצ'קון על המצח ויצאה לי תמונה יפה, אני אוריד אותו כי כשתפגשי אותי עוד יומיים הוא כבר לא יהיה שם. אני לא משקרת לאף אחד. מצד שני, אם יש משהו כמו נקודת חן או משהו קבוע יותר – אני בחיים לא ארטש. זה כבר עיוות של המציאות ואני לא ארגיש עם זה בנוח". 

האימוג'י שהכי בשימוש אצלך? 
"הלב הלבן והפפיון הוורוד. אני אוהבת את הלב הלבן כי הוא לא מחייב – אני יכולה לשלוח אותו לכל אחד ולהרגיש בנוח. הוא מאוד קז'ואלי ואני דוחפת אותו לכל הודעה בערך. לגבי הפפיון הוורוד, נו, את מי זה מפתיע". 

חשבון האינסטגרם האהוב עלייך?
"devonleecarlson ו-gabriette. הן גם ההשראות הכי גדולות שלי בסטייל כרגע והן גם הגירל-קראש שלי. אובססד". 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Lia Schon‎‏ (@‏‎lia_schon‎‏)‎‏

השאירו תגובה

 

  • אם לא העיניים הכחולות אף אחד לא היה מסתכל עליה.

    מאת: לא יפה |‏ 10 במרץ 2024 | 14:38
  • התמונות עם הגרביון האדום כיאילו לקוחות מתוך סרט אימה

    מאת: זיו |‏ 3 במרץ 2024 | 15:14
  • פרווה עם כריזמה של חציל

    מאת: אחמד |‏ 3 במרץ 2024 | 13:58
  • יפה היא ממש לא. אה והיא גם שקרנית כי היא עשתה פרוצדורות בפנים.

    מאת: דניאל |‏ 28 בפברואר 2024 | 03:27
  • לא יפה. כל הביגוד והאיפור ועדיין סתמית.

    מאת: אני |‏ 26 בפברואר 2024 | 22:11
  • ניתוח אף לא יזיק כלל

    מאת: אמיר |‏ 25 בפברואר 2024 | 11:31
  • מהממת מה שבטוח מכפילה את הקציצה הקודמת שהיתה לו נו ההיא קירל

    מאת: רומי |‏ 25 בפברואר 2024 | 08:08
  • סוף סוף מישהי שונה, מעניינת, מקורית וממלאת השראה

    מאת: איריס |‏ 21 בפברואר 2024 | 13:45
  • כמה פעמים היא אמרה ג׳ן זי?! תובנות מהממות לגיל 21 מה שמסביר את הרדידות… לא אשמתה כמובן אבל צריכה קצת להתבגר

    מאת: גל |‏ 21 בפברואר 2024 | 06:19
  • ליה עם עצי קריסמס. תכלס ממש ישראלית חח. כמה פלצנות, כמה ניתוק. מי צריך מדינות אויבות שיש כאלה שמתכחשים לעצמם

    מאת: ליה |‏ 20 בפברואר 2024 | 21:06
  • לא. היא ממש לא יפה. וממש ממש אבל ממש לא פוטוגנית. בינה לבין ישראלית אין שום קשר. סורי, אתם מגזימים עם הדמות בנים שלכם על בחורות ללא חזה וללא טוסיק. זה דוחה וזה גברי ולא! לא!! לאאא!!!!
    (גברים זה אחלה אבל לא כשמציגים אותם כנשים!)

    מאת: לא. ממש לא. |‏ 20 בפברואר 2024 | 17:43
  • מושלמת- האיט גירל הישראלית

    מאת: אור |‏ 20 בפברואר 2024 | 14:46