הייתי צריכה להבין אם אני מוכנה לזה

לא בטוח שאם תעברו מול ליה שון ברחוב תזהו שמדובר בחברה של יהונתן מרגי, וזה ממש בסדר מבחינתה. היא רוצה להצליח בדוגמנות ובמשחק בזכות עצמה, שומרת על פרטיות הזוגיות שלה עם אחד הזמרים המוכרים בישראל ורק שמחה שהוא יכול להסביר לה לפעמים איך העולם הקשוח הזה עובד. גם המעבר שלו לארצות הברית לא מערער אותה: "מבחינתנו המצב לא משתנה, מתחילת הקשר היינו בחצי שלט רחוק"

מאת  | ‏ 20 יולי 2023

ליה שון, יהונתן מרגי

שמלה: Anaell | עגילים: אליזבטה פרנקי (צילום: שי כהן ארבל)

כשליה שון פגשה את יהונתן מרגי לפני כמעט שנה וחצי, היא לא הבינה את גודל המעמד. "ידעתי שהוא מפורסם, אבל לא ידעתי כמה הוא ביג. אני מודה, אני קצת מנותקת. הייתי צריכה לעשות שיעורי בית, אחרי הדייט הראשון שלנו הלכתי והקשבתי לכל השירים וגיליתי שאני לא כל כך מכירה", היא מסבירה היום, כשהשניים בזוגיות יציבה כבר שנה וארבעה חודשים. "אני קצת עולה חדשה, נולדתי וגדלתי בישראל אבל גם לא גדלתי בישראל. לא הקשבתי למוזיקה ישראלית, לא הכרתי את הז'אנר".

למה, מה שמעו אצלך בבית?
"אבא שלי יכול לשים באך, ושנייה אחרי זה דיקלה. זה נורא מצחיק. אני יותר במוזיקה אמריקאית". 

לא במקרה מתארת את עצמה שון (20) כישראלית למחצה. היא גדלה בבית רב-לשוני שחשף אותה לתרבויות מגוונות מגיל צעיר. אומנם היא נולדה בנס ציונה וחייתה בארץ כל חייה, אבל אביה הוא גרמני ושני אחיה הגדולים (בני 25 ו-27) נולדו בהונג קונג, שבה התגוררה המשפחה במשך שבע שנים. "האחים שלי מדברים עברית, אנגלית וגרמנית. גם אני דיברתי עד גיל 4 גרמנית, אבל להורים שלי היה קשה לשמור על השפה הזרה בישראל. ככל שעובר הזמן, אני מגלה שבגלל הבית שגדלתי בו יש לי מלא פערים, יש דברים שאנשים גדלו עליהם ואני לא. רק בכיתה ג', למשל, גיליתי בבית הספר שאומרים 'להוריד את המים' בשירותים, ולא 'לעשות פלאש'".

ליה שון, יהונתן מרגי

אוברול: Era Label (צילום: שי כהן ארבל)

את מרגי (23) היא הכירה בעבודה, כמעט שנה אחרי שסיים את מערכת היחסים המתוקשרת עם נועה קירל. היא הייתה מנהלת הסושיאל של פקטורי 54, והוא השתתף באחת ההפקות. "אני הגעתי לעבוד, לא הרגשתי שהיום הזה היה שונה מיום אחר", היא נזכרת. "בכל יום היו על הסט אנשים אחרים, לא התרגשתי מזה, זה לא שאת עולה על סט ומחפשת עם מי לפלרטט".

יהונתן מרגי התחיל איתך, ואת היית אדישה.
"אני לא חושבת שהוא התחיל איתי, לפחות לא בהתחלה, אבל אני אף פעם לא מזהה שמתחילים איתי, אז אולי פספסתי מלא סימנים. הוא מתאר שהוא שם לב אליי, אני לא מאמינה לו. אבל היה כיף מאוד באותו היום, את זה אני זוכרת. אחרי זה פשוט התחלנו לדבר כזה, עד שזה קרה".

נהייתם חברים טובים, או שהיה ברור שזה הולך לשם?
"זה היה די ברור. דיברנו כמה ימים באינסטגרם ואז הוא הזמין אותי להופעה שלו, ובאתי עם חברה. לא הכרתי את השירים, הייתי מול המעריצות, החברה שלי שרה, זה היה נחמד".

והשאר היסטוריה?
"כן. זו הזוגיות הכי ארוכה שהייתה לי".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Lia Schon (@lia_schon)

כשהחלטנו ללכת על זה

לאחרונה עברו השניים לחיות יחד בדירה בתל אביב, כמעט במקביל להודעה של מרגי על מעבר לארצות הברית לטובת קריירה בין-לאומית. "מבחינתנו המצב לא משתנה באופן דרסטי, זה אתגר שאנחנו מתמודדים איתו מההתחלה", מודה שון. "מתחילת הקשר היינו בחצי שלט רחוק. הוא באמת הולך להיות שם יותר וזה כמובן מאתגר וקשה, והגעגוע גדול, אבל אנחנו יודעים להתמודד עם זה טוב מאוד. הוא לא מוותר על הקריירה שלו פה, הוא ימשיך להגיע לארץ ולהופיע".

בפעמים הקודמות, מספרת שון, נעדר מרגי חודשיים ואפילו שלושה ברצף. "ואז אני טסה אליו. אנחנו מוצאים את המינונים שלנו. אנחנו לא דואגים, אנחנו באמת מאמינים בזוגיות הזאת. כל עוד האהבה נמצאת שם ויש לנו תקשורת טובה ובוגרת, הכל בסדר".

איך זה לגור איתו?
"הכי כיף בעולם. יש לנו חלוקת תפקידים טובה. לשנינו יש מטלות בית שאנחנו שונאים. המטבח הוא שלי, לשטוף כלים מאוד מרגיע אותי. הוא מזמין וולט טוב מאוד. אני שונאת להחליף מצעים ולהוריד את הזבל".

ליה שון, יהונתן מרגי

טוטאל-לוק: Era Label (צילום: שי כהן ארבל)

את היית הראשונה שכבשה את מרגי אחרי הפרידה שלו מנועה קירל. איך הרגשת עם ההתעניינות הציבורית בקשר החדש?
"בהתחלה לא הבנתי את גודל העניין. ידעתי שיהונתן ונועה מעניינים מאוד את הציבור, אבל אותי לא הכירו, אז לא חשבתי שזה יהיה כל כך מעניין. הופתעתי לגלות אחרת, והיו לי כמה ימים של שוק. פתאום כל העולם התעורר עליי, פתאום הגננת שלי מהגן כותבת לי. במשך כמה ימים לקחתי צעד אחורה, נשמתי עמוק ושמתי דברים בפרופורציה. זה לא ערער אותי כמו שפחדתי שזה יערער, זה לא ריגש אותי כמו שפחדתי שזה ירגש. זה היה כזה, 'או-קיי, זה קורה עכשיו, ועוד שנייה זה יירגע ואני ממש בסדר עם זה'".

זה הרתיע אותך?
"זה משהו שהבאנו בחשבון. די מהר היינו צריכים לנהל שיחות רציניות מאוד שזוגות טריים לא מנהלים בדרך כלל. הייתי צריכה להבין אם אני מוכנה לזה. לא הכרתי את העולם הזה, ויהונתן הסביר לי".

שלא תוכלי ללכת ברחוב בלי שיצלמו אותך?
"זה לא מה שהפחיד אותי. הפחידה אותי התווית 'החברה של', כי אני מאוד בזכות עצמי. מצד שני, לא באמת יכולתי לוותר על זוגיות שתעשה אותי מאושרת עם בן אדם שאני אוהבת, והבנתי שלתקופה אני אהיה ה'פלוס אחד', ולא מעניין אותי מה אנשים חושבים. החלטנו ללכת על זה".

ליה שון, יהונתן מרגי

טופ וחצאית: The Attico לפקטורי 54 | נעליים: H&M (צילום: שי כהן ארבל)

כיום את מרגישה שההתעניינות בכם נרגעה?
"היא נרגעה מזמן. הרבה אנשים לא יודעים שיש ליהונתן זוגיות או שהם יודעים, אבל לא יודעים שזו אני. אני אוהבת את זה, כי זה נותן לי לפלס את הדרך שלי בעולם. פחדתי מהידיעות על הקמפיין הראשון של 'החבֵרה של מרגי', כי אף אחד לא יודע שגם לפני שהתחלנו לצאת עשיתי קמפיינים בחו"ל. אני יודעת שאני יכולה לעמוד על הרגליים לבד, וגם הוא יודע שאני לא רוכבת עליו, אז הכל בסדר".

אם היית רוצה לרכוב עליו, היית יכולה לככב במדורי הרכילות על בסיס שבועי.
"זו בחירה שאני אוהבת. אנחנו מאוד בוררים את ההצעות. אם אני מרגישה שפרויקט מגיע אליי שלא בזכות עצמי, אני לא אקח אותו".

איך את יודעת להרגיש את זה?
"זה רדאר כזה".

הייתם שוקלים קמפיין זוגי?
"
קיבלנו הצעות כאלה, אבל אנחנו לא רוצים שהזוגיות שלנו תהיה משהו שמקדם את הקריירות שלנו. אין סכום שיכול לקנות זוגיות. כרגע, לפחות, אנחנו לא רוצים לעשות משהו כזה".

ליה שון, יהונתן מרגי

שמלה: Anaell | עגילים: אליזבטה פרנקי (צילום: שי כהן ארבל)

בקורות החיים שלי יש רק שלוש שורות

אביה דוקטור לפיזיקה, אמה עורכת דין שהיום עובדת כבכירה בהייטק וכמדריכת הורים. מגיל 3 רקדה בלט באופן מקצועי, עד שבכתה ט' החליטה להפסיק. "הבלט נתן לי המון. בגיל 5 המורה לבלט התקשרה לאמא שלי ואמרה, 'יש בעיה עם ליה'. אמא שלי שאלה מה קרה, והמורה אמרה, 'היא ילדותית מאוד', ואני בת 5. זה מבגר מאוד". אחרי הפרישה מהריקוד גילתה שון את אהבתה לאופנה ולמשחק, ואחרי התיכון התגייסה לשירות לאומי. "לא גייסו אותי מסיבות רפואיות, המערכת החיסונית שלי מוחלשת מאוד. אין לזה השפעה על חיי היום-יום שלי, אבל מצינון של שבועיים הגוף שלי גמור. הרופאים אומרים שאני עושה המון ספורט ואוכלת בריא ואין לי עוד מה לעשות כדי לשפר את המצב שלי".

שבועיים לפני השחרור שמעה שבחברת האופנה פקטורי 54 מחפשים מתמחה. "אמרתי לעצמי, 'אני בת 18, הם לא ייקחו אותי בחיים. בקורות החיים שלי יש רק שלוש שורות', אבל איכשהו הם קיבלו אותי". היא השתעשעה בדוגמנות ובמשחק כבר מגילי העשרה, אבל לאחרונה חתמה בסוכנות R&R בשיתוף סוכנות השחקנים פרי כפרי ואלה הפכו לעיסוקים העיקריים שלה. "לפני כמה חודשים הדוגמנות והמשחק התחילו לצבור תאוצה, המשרה המלאה בפקטורי הפכה אינטנסיבית מדי בשבילי, ועזבתי". לא מזמן סיימה צילומים לסרט של תום נשר והיא משמשת, בין היתר, כשגרירה של ה.שטרן. "המשחק עוזר לי מאוד בעולם הדוגמנות. כשאני מגיעה לסט אני רואה את האווירה ואת האיפור ומאותו הרגע אומנם אין לי טקסט או קו עלילה, אבל אני לא ליה, אני דמות. במשחק זה בדיוק ההפך, את צריכה להתעלם מהמצלמה, את יכולה להיות מכוערת. במשחק אוהבים את הכיעור, את הפרצופים הלא יפים, את הזוויות הלא מחמיאות. יש בזה משהו משחרר מאוד. המשחק והדוגמנות מאזנים אחד את השני".

ליה שון, יהונתן מרגי

טוטאל-לוק: Era Label (צילום: שי כהן ארבל)

איך את עם הרשתות החברתיות, את מתפרנסת מהן? הרי בתמורה הן דורשות הקרבה של הפרטיות.
"זו מערכת יחסים מורכבת. אופנה זה אחד הפאשנים הגדולים שלי, ואני אוהבת לשתף במה שאני לובשת. רשתות חברתיות הן בעיניי הכלי הכי גדול היום להתחבר עם אנשים, והדברים הכי גדולים קורים שם. מצד שני, לפני 30 שנה כנראה הייתי יכולה להיות דוגמנית מבלי לחלוק שום דבר מהחיים שלי עם הציבור. זה הכל עניין של מינון, ואני אוהבת מאוד את המינון שיש לי עכשיו. אני יכולה לדבר ולספר, ומצד שני אני מרגישה שיש לי הרבה פרטיות. את לא ידעת, למשל, שיהונתן ואני גרים ביחד. אנשים לא באמת יודעים איך החיים שלי מתנהלים ביום-יום".

איך באמת אתם מצליחים לשמור על הפרטיות שלכם, אחרי שהזוגיות הקודמת של מרגי הייתה מרוחה בכל מקום כל הזמן?
"שנינו חושבים שבשביל שזוגיות תהיה בריאה ומאושרת צריך להשאיר אותה פרטית. זה לא שאנחנו מסתירים אחד את השני, היינו עכשיו, לדוגמה, בחופשה זוגיות בלונדון, והרגשנו שזה טבעי להעלות לאינסטגרם תמונות. אבל רוב הזמן טבעי לנו מאוד לשמור את זה שלנו. אם אנחנו רואים סרט לבד בבית, אני לא מרגישה צורך לשתף בזה את העולם".

אני לא אקח קרדיט על הסטייל שלו

את המושג "פאוור קאפל" היא דווקא אוהבת. "אנחנו תומכים מאוד אחד בשנייה ואוהבים את העשייה אחד של השנייה, וזה נורא מחזק. אנחנו שולחים אחד לשנייה כל היום רפרנסים של סטייל ואופנה. על מוזיקה אני כמובן לא מביעה דעה".

ליה שון, יהונתן מרגי

טופ: Nunni | עגילים: קורין סוויד (צילום: שי כהן ארבל)

קשה לחלוק עם בן הזוג את אותו תחום העיסוק?
"אני לא מרגישה שאנחנו חולקים את אותו העיסוק. עולם המוזיקה ועולם הדוגמנות הם עולמות אחרים מבחינת קריירות, לפעמים אני אומרת ליהונתן דברים על עולם הדוגמנות והוא אומר, 'מה? למה שזה יעבוד ככה?'. אני גם לא מרגישה שאני ממש חלק מהביצה, למרות ששנינו בתעשיית הבידור. היתרון הוא שאני נאיבית והוא מחוספס ומכיר, אז הוא יכול להסביר לי הרבה דברים. הוא מאוד שומר עליי ודואג לי".

לפעמים נראה כאילו אתם חולקים מלתחה.
"אנחנו אוהבים לחלוק. עכשיו כשהוא נסע לארצות הברית הוא אמר, 'יש כמה דברים שאת אוהבת, אני אשאיר לך אותם'. אני לא אקח קרדיט על כל הסטייל שלו, יש לו טעם אישי מאוד, אבל היו פעמים שאמרתי לו, 'המעצב הזה נורא מתאים לסגנון שלך, בוא ניקח ממנו פיסים'. לא משנה מה הוא ילבש, אני תמיד אהיה מאחוריו, ולהפך. יש בזוגיות שלנו המון חופש לתת אחד לשני את כל המרחב ליצור ולנסות. אני הרבה פעמים אומרת לו על הדברים הכי שנויים במחלוקת, 'זה מעלף, לך על זה'".

ומה עם העקיצות ברשת?
"זה לא כל כך מגיע אלינו. אני בכוונה מנותקת מזה. כדי שטוקבק יפגע בי הוא צריך להיות מדויק מאוד. על האנשים שאני הכי מעריכה יש טוקבקים רעים, אז אני לא מרגישה שזה מדד לערך שלי". 

מה ההורים שלך חושבים על מרגי?
"הם הכי אוהבים אותו בעולם. בהתחלה אבא שלי פחד, הוא חשב שהוא ילד רע, ואז יהונתן הגיע, והוא הכי מתוק וחנון כזה, ומאותו הרגע זה סיפור אהבה". 

ליה שון, יהונתן מרגי

שמלה: Anaell (צילום: שי כהן ארבל)

את חושבת על עתיד משותף?
"אני הכי לא לחוצת חתונה, ילדים נשמעים לי כמו משהו של עוד 20 שנה, גם עציץ אני אהרוג עכשיו. אבל בזוגיות אם אין אהבה גדולה ואם את לא רואה עתיד, זה לא שווה את זה".

את שונה מאוד מהדמות שלך בתקשורת. את דוגמנית שיוצאת עם מרגי, אבל במציאות את סופר-סחית. לא בקטע רע.
"אני אוהבת להיות סחית. זה הקסם של שנינו".

עם נועה קירל דיברת פעם?
"אני באמת לא מכירה אותה. לא נפגשנו אף פעם". 

יש שמועות שהיא תזמין את מרגי להתארח בהופעה שלה בפארק הירקון. זה מאיים עלייך?
"
זה עניין מקצועי לחלוטין, אלה שני אומנים שעובדים יחד. זה הגיוני מאוד בעיניי. אני לא מאמינה בזוגיות שדברים חיצוניים מערערים אותה".

ליה שון, יהונתן מרגי

שמלה: Anaell (צילום: שי כהן ארבל)

צילום: שי כהן ארבל | סטיילינג: קורין סוויד | שיער: גיא סמואל | איפור: רוזה שוורצמן | הפקה: טל פוליטי

השאירו תגובה