גזרות נמוכות, מכנסי מגפיים וחגורת חצאית: כך הפך "דיזל" (שוב) למותג המדובר של הרגע

המותג האיטלקי הוותיק, שעדיין מזוהה כגביע הקדוש של הג'ינסים, התחדש לאחרונה במנהל אמנותי מדובר ומבטיח. ההבטחה קוימה על המסלול של שבוע האופנה במילאנו, עם קולקציה עשירה ומגוונת שחוגגת את הדי.אנ.איי של דיזל מכל כיוון. שימו לב לפריטים שתכף יהיו בכל פינה בפיד

מאת  | ‏ 28 פברואר 2022

דיזל במילאנו 2022

היכונו לביאת החגורצאית (צילום: יח"צ חו"ל)

גלן מרטנז עושה רושם של בחור די צנוע וביישן שלא ממהר להרים לעצמו, מאפיינים שאינם מובנים מאליהם עבור מי שמוגדר בימים אלה כמעצב המבטיח ביותר בתעשיית האופנה העולמית. חריגה קטנה מזה מתפלקת לו רק בתשובה לשאלה "איך אתה מרגיש" אחרי התצוגה של דיזל בניצוחו, שנערכה יום קודם בשבוע האופנה במילאנו: "דיזל אף פעם לא עשו מסלול, אז זו הייתה טבילת אש עבור הרבה אנשים וכמובן עבורי, ואני מאוד גאה, כי זה נראה כאילו אנחנו עושים מסלולים כבר 20 שנה", הוא אומר, ומיד צוחק ומחזיר את עצמו לקרקע: "אז איך אני מרגיש? כרגע קצת חרא, כי הייתי חייב לצאת לחגוג אחרי זה".

מרטנז צודק. התצוגה ההיסטורית שהרים עבור מותג הג'ינס הוותיק, לראשונה כחלק משבוע האופנה לנשים במילאנו, עומדת בשורה אחת עם אלה של ורסאצ'ה, פראדה וגוצ'י, ובמובנים מסוימים אף מתעלה עליהן – למשל בעיצוב החלל שנבנה סביב בובות מתנפחות במימדי ענק, שרועות על השטיח האדום בפוזות מפתות ולבושות במיטב הג'ינסים של דיזל.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel (@diesel)

על הקולקציה עצמה זה מרגיש כמעט מיותר לדבר, פשוט כי אין ספק שבקרוב ממילא נעסוק בפריטים רבים ממנה שיהפכו ויראליים ויככבו בפיד של מיטב האיט-גירלס (שימו עין, למשל, על חגורת העור שמחלטרת כחצאית מיני). לא צריך כישורי נבואה מתוחכמים מדי בשביל התחזית הזאת: דיזל תחת גלן מרטנז הוא מותג שדובר שוטף את הניב האופנתי הדומיננטי של הרגע, ומדי פעם גם מחדד ומנסח אותו מחדש. ג'ינס המגפיים המשוגע של ג'וליה פוקס ונועה קירל הוא דוגמה טרייה ואפקטיבית. 

מייק דיזל קול אגיין

הגדולה של הבלגי בן ה-38, שהתפרסם כמנהל האמנותי של מותג הסטריט האוונגרדי Y Project, משתקפת באופן בו הצליח לשמר את הדי.אנ.איי של דיזל ולבנות עליו עדכון גרסה מגה-רלוונטי, מתוך כבוד ואהבה ליסודות המותג, בלי טיפת יהירות. "כשהגעתי, ידעתי שאחת המשימות הכי משמעותיות שלי היא לאשר מחדש את הזהות שלנו", הוא מעיד. "עם מותגים כאלה, שיש מאחוריהם ארבעים שנה של מלאכה, מסורת וארכיון – אנשים נוטים לשכוח את מה נמצא בידיים שלהם, כי לפעמים אחרי כל כך הרבה שנים כבר לא ממש רואים את זה, שוכחים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel_Israel (@diesel_israel)

הז'קט הזה שהיא לובשת, לדוגמה" – הוא מצביע על קרן, מנהלת יחסי הציבור של דיזל בישראל, שלובשת מעיל אופנוענים גדול וצבעוני מקולקציית גברים ישנה -  "זה כל כך דיזל, זה צורח דיזל מקילומטרים, אבל לא עושים את זה יותר. אז היה לי חשוב להחזיר את זה, להראות את כל השפות המדהימות שיש בבית האופנה הזה. לא באתי להפנות לזה עורף, באתי לחגוג את זה. ובדיוק בזה עוסקת הקולקציה: בדיזל. בואו נחגוג את זה, נהיה נועזים, ישירים. אז אין באמת 'סיפור'. הסיפור הוא דיזל".

במשך ארבעים שנה, הסיפור של דיזל היה בעיקר הסיפור של רנצו רוסו – המייסד והאייקון שיצר את הג'ינס הראשון שלו בגיל 15 על מכונת התפירה הפשוטה של אמו. כשמרטנז נקרא לדגל לפני כשנתיים, מספרים בסביבתו, הוא בילה ימים ארוכים בארכיון המותג, לומד אותו מכל כיוון בחרדת קודש. התוצאה החלה להסתמן בחודשים האחרונים, עם זמזום וירטואלי על משימת ה"מייק דיזל קול אגיין" שלקח על עצמו-  והגיעה לשיאה המפואר על המסלול במילאנו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel (@diesel)

 טראבל מייקרס לנצח

כשבעים דגמים התפתלו לאורכו בין בובות הענק, מציעים זוויות הסתכלות שונות ומרעננות על מהות המותג: הוקרת הקלאסיקות שלו עם ג'ינסים משופשפים וקרועים, אבל גם אירוניה חצופה בצורת הדפסים המדמים ג'ינס על בד דקיק ואלסטי; מפגשים אלימים והרמוניים בו זמנית בין סווטשירטים לשמלות ערב, וגם מבט עתידני משועשע על פריטים צבעוניים ומטאליים. הייתה שם פרשנות מתבקשת ומחודדת לנוסטלגיית שנות ה-2,000 המוקדמות שילדי דור הZ (אלה שלא ממש היו שם) מגלים אליה אובססיה הולכת וגוברת – בעיקר בצורת גזרות נמוכות ושמוטות, והיה שם המון עור חשוף ותועפות סקס אפיל, כמיטב המסורת של המותג האיטלקי.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel (@diesel)

"לקולקציה יש בעצם שני 'וייבים'", מסביר מרטנז. "הראשון הוא דיזל כמותג דנים. יש לנו את 'השכלת הדנים' הרחבה בעולם, אז יש פה ג'ינס עם פלסטיק, ג'ינס ממוחזר, ג'ינס שנשזר ונטווה על נול – אנחנו יכולים לעשות הכל עם ג'ינס, והניסויים שאנחנו עושים איתו כאן הם משוגעים. הווייב השני הוא תרבותי, של דור ה-MTV. אני חושב שהאישה והגבר שאני מעצב עבורם הם פחות או יותר מי שאני הייתי כשהייתי בן 18-19, אז זה בא לי מאוד טבעי. הייתי צריך להסביר את זה לאסיסטנטנים שלי", הוא צוחק ומסביר שכולם צעירים ממנו.

"הם לא ממש מבינים מה MTV אומר, אז הייתי צריך להגיד להם 'סמכו עלי, יהיה בסדר', והם מגלים את זה עכשיו. אני חושב שמה שטוב זה שיש הרבה שכבות למותג, כך שאנחנו יכולים לדבר לאנשים שונים בדרכים שונות – ונקודת המפגש ביניהם תמיד תהיה שהם נועזים, אולי קצת טראבל-מייקרס, שזה נחמד. הם תמיד ילדים רעים, גם בשמלות מפוארות או מעילים כבדים – את יודעת שהם יהיו חצופים".

למה הסקס כל כך נוכח בקולקציה הזאת, ובדיזל בכלל?
"כי דיזל זה 'סקסספול ליבינג' (המוטו של המותג – חיים מוצלחים), ומה יותר סקסספול מסקס?".

הכותבת הייתה אורחת של דיזל במילאנו

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel (@diesel)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel (@diesel)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Diesel (@diesel)

 

דיזל במילאנו 2022

בהשראת דור ה-MTV (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

"אנחנו יכולים לעשות הכל עם ג'ינס" (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

התנגשות חזיתית בין סווטשירט לשמלת ערב (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

מבט עתידני משועשע (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

תמיד חצופים ונועזים (צילום: יח"צ חו"ל)

לאשר מחדש את הזהות את של דיזל (צילום: יח"צ חו"ל)

לאשר מחדש את הזהות את של דיזל (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

נא להעביר ללשכתנו (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

נא להעביר ללשכתנו 2 (צילום: יח"צ חו"ל)

דיזל במילאנו 2022

מבטיח ומקיים. גלן מרטנז (צילום: יח"צ חו"ל)

 

השאירו תגובה

 

  • לא שווה את המחירים

    מאת: אושרית זעפרני |‏ 28 במרץ 2022 | 19:32
  • למה למה למה למהההההההה להחזיר את
    הגיזרה הנמוכה אחרי שניפטרנו מהזוועה הזאת צריך לשחזר דיי בוא ניהיה אמיתיים גזרה נמוכה מתאימה רק למי שיש קוביות בבטן ומה לעשות לא לכולם יש… נחזור לראות מראות קשים של אינסטלטורים אז בבקשה לא לחבק את האופנה הדוחה הזאת ועוד בטח לא את תחילת שנות 2000.

    מאת: שני |‏ 9 במרץ 2022 | 09:03
  • איכ, השנים הראשונות של שנות ה-2000 חוזרות. שזה ישאר למתבגרות. לי הספיק מהגועל נפש הזה בתיכון.

    מאת: שני |‏ 2 במרץ 2022 | 21:13
  • הטרנד הבא הוא ללכת בתחתונים וחזייה בלבד ואחר כך אנחנו מתפלאות שגברים מחפיצים אותנו

    מאת: נועה |‏ 2 במרץ 2022 | 15:28
  • אויואייי מפחידד

    מאת: סימה |‏ 1 במרץ 2022 | 12:13
  • זה נורא..

    מאת: אחד |‏ 1 במרץ 2022 | 12:02
  • טרנדים של נזילות והשפלה של נשים כמוצרי מין

    מאת: הכל נראה |‏ 28 בפברואר 2022 | 23:42
  • הרזון של הדוגמניות מפחיד.

    מאת: נטע |‏ 28 בפברואר 2022 | 17:23
  • מה כל המשחקים האלה? אם שם המשחק הוא לבוש מינימלי, תלכו עירומים וזהו.

    מאת: מישי |‏ 28 בפברואר 2022 | 16:50