סימני מתיחה וצלוליטיס: ענקית האופנה שהפסיקה עם הפוטושופ

רשת האופנה הבריטית המצליחה Missguided הולכת בעקבות אסוס ומפסיקה לרטש את הדוגמניות שלה, מה שאומר תמונות המציגות את החיים עצמם עם סימני מתיחה, צלוליטיס והמון בטחון עצמי. התגובות ברשת עדיין בשוק

מאת  | ‏ 9 נובמבר 2017

כן ירבו. הלוק החדש והלא מרוטש של מיסגיידד (צילום: מתוך האתר הרשמי)

כן ירבו. הלוק החדש והלא מרוטש של מיסגיידד (צילום: מתוך האתר הרשמי)

מזה זמן מה שתעשיית האופנה מתעסקת ללא הפסקה בסוגיית הגיוון בייצוג. לאחר עשורים שמודל היופי התקבע בגבולות גזרה מסוימים, הדרישה לפתוח ולהגמיש אותם הולכת וגדלה.

הפעם עולה לכותרות הענקית הבריטית Missguided שלוקחת את עניין הגיוון צעד אחד קדימה ומפרסמת באתר שלה תמונות של דוגמניות לא מרוטשות ובעלות סימני מתיחה.

 

A post shared by MISSGUIDED (@missguided) on

בקיץ האחרון היה זה אתר אסוס שעלה לכותרות, עם תמונות שמבשרות על תום עידן הריטוש והפוטושופ, אך נראה שב-Missguided לקחו את ההחלטה צעד אחד קדימה והרשת גועשת בהתאם.

התמונות, שהועלו לאתר הרשת בשקט יחסי, תפסו מיד את עיניהן ותשומת ליבן של הגולשות ואלו החלו לשבח את ההחלטה קבל אינסטגרם וטוויטר. הפעם, לא מדובר בתמונות מרומזות של סימני מתיחה, אלא בדוגמניות שנושאות בגאווה סימני מתיחה בולטים.

 

את הכי יפה בלי פוטושופ (צילום: מתוך האתר הרשמי)

את הכי יפה בלי פוטושופ (צילום: מתוך האתר הרשמי)

חשבון האינסטגרם של הרשת הפך ביממה האחרונה לזירה רוחשת עם פרסומן של שתי תמונות בהן דוגמנית הלובשת סט של תחתונים וחזייה מקטיפה כשעל ישבנה מופיעים סימני המתיחה המדוברים. הפוסט זכה למעל לאלף תגובות, רובן מהללות את הצעד יוצא הדופן של הרשת ומגבות את האמירה החברתית שהתמונות אמורות להוביל.

כמו בכל דיון רשתי ענף, גם תגובות המבקרים לא נפקדו עם תגובות שרואות את המהלך באור שלילי ותהיות האם מדובר בסימני מתיחה אמיתיים או שמא בטריק מכוון שנועד כדי ליצור פרובוקציה.

התגובות ברשת חלוקות (צילום: מתוך האתר הרשמי)

התגובות ברשת חלוקות (צילום: מתוך האתר הרשמי)

יחד עם זאת, מרבית התגובות נותרו בטווח המפרגן למהלך ונעו בין "אני כל כך שמחה לראות גוף אמיתי של אישה" ל"אני מתה על סימני המתיחה! סוף סוף רואים יופי טבעי". ככל שהתווספו תגובות המעלות ספק באפשרות שמדובר בסימני מתיחה אמיתיים, השיח הפך לאמוציונלי יותר.

אחת המגיבות כתבה: "אוקיי, חבר'ה, בחייכם! התמונות התפרסמו באתרי החדשות. הן אמיתיות. למה שהם יעשו פוטשופ של סימני מתיחה במקום להשתמש בדוגמנית עם סימנים אמיתיים כאלה? די לשיימינג כאן".

עד שהרוחות יירגעו מהתמונות הספציפיות אפשר להתייחס גם לקמפיין האחרון של הרשת שהושק תחת הסלוגן: KEEP ON BEING YOU. הקמפיין, שעוסק באינדיבידואליות  וביטוי עצמי, ומובל על ידי מספר דמויות החוגגות את הרעיון של גיוון בייצוג, מהווה הוכחה נוספת למושקעות של הרשת בסוגיה החשובה.

דרך הטבע (צילום: מתוך האתר הרשמי)

דרך הטבע (צילום: מתוך האתר הרשמי)

הלכו בעקבות אסוס (צילום: מתוך האתר הרשמי)

הלכו בעקבות אסוס (צילום: מתוך האתר הרשמי)

נקווה שאתרים נוספים יצטרפו למגמה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

נקווה שאתרים נוספים יצטרפו למגמה (צילום: מתוך האתר הרשמי)

השאירו תגובה