גאווה: שנקר במקום העשירי ברשימת בתי הספר לעיצוב הטובים בעולם

ביזנס אוף פאשן, אתר ומגזין האופנה החשוב בתעשייה, בחר כמדי שנה את בתי הספר לעיצוב הטובים ביותר בעולם. שנה שעברה מכללת שנקר הגיעה למקום ה-11 בעוד שהשנה מעמדה השתדרג לכדי המקום ה-10 והמכובד ביותר. אנחנו על המפה (האופנתית)

מאת  | ‏ 22 אוגוסט 2016
אנחנו דפנטלי על המפה. מתוך הקולקציה של ניל ברוש (צילום: רון קדמי)

אנחנו דפנטלי על המפה. מתוך קולקציית הגמר של ניל ברוש, 2016 (צילום: רון קדמי)

מכללת שנקר, שהוציאה משעריה את אלבר אלבז, אחד ממעצבי האופנה המשפיעים ביותר בכל הזמנים, וכן את מרבית המעצבים הישראלים המשפיעים בשנים האחרונות, נמצאת כבר כמה שנים ברשימות בתי הספר המובילים בעולם ללימודי אופנה. רק לא מזמן התברג המוסד הרמת-גני למקום התשיעי בדירוג של אתר ׳פאשניסטה׳, בשנה שעברה הגיע למקום ה-11 ברשימה האקסקלוסיבית של אתר ומגזין ׳ביזנס אוף פאשן׳, והשנה הוא מתקדם שם עוד צעד אחד וסוגר את העשירייה הפותחת והמרשימה. הישג משמעותי, ללא ספק.

הבחירה נערכת על פי שלושה קריטריונים ומתוכם משתקלל לו ציון כללי. הראשון הוא השפעה גלובלית: אינפורמציה מתוך סקרים של אנשי תעשייה על מידת ההשפעה, הסלקטיביות בבחירת התלמידים והפרסים להם זכו הבוגרים. במדד זה קיבלה המכללה 32 מתוך מאה נקודות. במדד השני, חוויית הלמידה, שמתבסס על סקרי שביעות רצון, איכות הפקולטה, המשאבים והאפשרויות קיבלה שנקר 56 נקודות. במדד השלישי, ערך לטווח ארוך, היא זכתה למספר גבוה במיוחד של נקודות, 60. מדד זה סוקר את מוכנותם של הבוגרים לעולם האמיתי, שביעות רצונם במבט לאחור ובהשתלבותם בתעשייה.

מסתכלים קדימה. מתוך קולקציית הגמר של דניאל דני (צילום: רפי דלויה)

מסתכלים קדימה. מתוך קולקציית הגמר של דניאל דני (צילום: רפי דלויה)

״אופנה היא עסק גלובלי, ומחלקת האופנה של שנקר שומרת על קשרים חזקים עם העולם,״ כותבים בביזנס אוף פאשן. ״המחלקה מביאה מרצים בעלי שם ומייצרת סדנאות אומן והתמחויות יוקרתיות עם מספר חברות, ומזמינה אורחים חשובים לתת ביקורת בתצוגות הסיום. המחלקה מאמינה באיזון כמעט בלתי אפשרי: לימוד טכני על ידי אומנים ומצד שני שמירה על ספונטניות, רגישות, ייחודיות וחדשנות, מבלי לאבד את איכות המלאכה. בשנקר חוברים את ההשפעות העולמיות אבל לא שוכחים את המסורת המקומית״.

עם כל הכבוד לשנקר, יש עוד כמה מוסדות מרשימים ברשימה. במקום הראשון, זו שנה שניה, קולג׳ סנט מרטינס הלונדוני. גם המוסד השני נמצא בלונדון: תוכנית האופנה של אוניברסיטת קינגסטון. במקום השלישי אוניברסיטת אאלטו בהלסינקי שבפינלנד. במקום הרביעי, לא רחוק משם, האקדמיה המלכותית לאמנות של אנטוורפן, בלגיה. רק במקום החמישי נמצא בית הספר פארסונס הניו יורקי ואחריו, אחיו לתפוח הגדול, ה׳פאשן אינסטיטיוט׳. במקום השביעי נמצא הקולג׳ לאופנה של לונדון, עוד מוסד ותיק ופופולרי. במקום השמיני בית הספר ׳בונקה גקואן׳ בטוקיו, יפן, בתשיעי בית הספר פולימודה בפירנצה, איטליה, ובעשירי, שוב, שנקר. 54 בתי ספר משתתפים בדירוג השנתי הזה, המתבסס על סקרים של מעל 10,000 איש, ונחשב למשפיע וחשוב במיוחד. ללא ספק, מדובר בכבוד גדול למכללה ולעיצוב ישראלי.

תצוגת הגמר השנה הייתה אחת הטובות של שנקר בשנים האחרונות. מתוך הקולקציה של שחר אבנט (צילום: רון קדמי)

תצוגת הגמר השנה הייתה אחת הטובות של שנקר בשנים האחרונות. מתוך הקולקציה של שחר אבנט (צילום: רון קדמי)

אמיר מארק. הזוכה של השנה (צילום: רפי דלויה)

אמיר מארק. הזוכה של השנה (צילום: רפי דלויה)

יש במה להתגאות. מתוך הקולקציה של דניאל יעקובסון (צילום: רון קדמי)

יש במה להתגאות. מתוך הקולקציה של דניאל יעקובסון (צילום: רון קדמי)

השאירו תגובה

 

  • חשוב רק לומר שלא כל (!) שנקר אלא רק המחלקה לעיצוב אופנה שהיא אכן מדהימה וראויה להיות מדורגת בעשיריה הפותחת זכתה בתואר אבל אל לנו להתבלבל ולחשוב שכל שאר המחלקות שם טובות באותה מידה (בתור סטודנטית שסיימה במחלקה אחרת…)

    מאת: אורח |‏ 22 באוגוסט 2016 | 12:26