גאווה ישראלית: שנקר בצמרת מוסדות האופנה המשפיעים בעולם

מכללת שנקר מככבת במקום ה-11 ברשימת בתי הספר לעיצוב אופנה הכי טובים בעולם, על פי מגזין האופנה הנחשב Business of Fashion. בקטגוריה של בתי הספר לעיצוב הכי משפיעים הגיעה המכללה למקום החמישי והיוקרתי. דפנטלי החדשות הטובות של היום

מאת  | ‏ 24 אוגוסט 2015
מתוך קולקציית הגמר של בוגרת שנקר, דנה כהן (צילום: רפי דלויה)

מתוך קולקציית הגמר של בוגרת שנקר, דנה כהן (צילום: רפי דלויה)

היום נודע כי המגזין הנחשב Business of Fashion דירג במקום החמישי והמכובד ביותר את המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בקטגוריית בתי הספר המשפיעים ביותר בעולם האופנה. כמו כן, המחלקה זכתה להגיע למקום ה-11 ברשימת בתי הספר לעיצוב הטובים ביותר בעולם. המחלקה, שהוציאה בעשרות השנים האחרונות את רוב מעצבי האופנה המקומיים, וכמובן, גם את אלבר אלבז, המנהל האמנותי של בית האופנה לנוון, מקבלת כעת חותמת איכות נוספת ויוקרתית במיוחד.

BOF, המתעסק בנבכי תעשיית האופנה העולמית, דירג באופן מקצועי עשרות מוסדות השכלת אופנה מרחבי העולם על פי מגוון קריטריונים, ביניהם סקירת תכנית הלימודים, השתלבות הבוגרים בתעשייה והשפעתם עליה, מידת הסיפוק של הסטודנטים ממהלך הלימודים, מדד הציונים וזכייה בפרסים בינלאומיים. בשקלול הכללי של כל אלו, הגיעה שנקר לציון של 74%, תוך התחשבות בחוות דעות מקצועיות של בכירים בתעשייה, באקדמיה וכן בוגרים וסטודנטים. מדובר בהישג בינלאומי חסר תקדים באקדמיה הישראלית, שזו הפעם הראשונה בה מחלקה מכל תחום שהוא זוכה לדירוג בינלאומי כה גבוה ומשמעותי.

ניקולה פורמקטי ורנצו רוסו מדיזל בביקור בשנקר השנה (צילום: אחיקם בן יוסף)

ניקולה פורמקטי ורנצו רוסו מדיזל בביקור בשנקר השנה (צילום: אחיקם בן יוסף)

נימוקי המגזין כללו את הנתון המעודד כי 83% מבוגרי שנקר הצליחו להשתלב בתעשיית האופנה תוך חצי שנה מתום הלימודים, וכי שנקר מציעה "ממקום מושבה במטרופולין של תל אביב, תכנית לימודים המשלבת בין ידע טכני לרעיוני".

ארבעת בתי הספר הנוספים שזכו יחד עם שנקר להיות חלק מחמשת בתי הספר המשפיעים בעולם הם סנטרל סיינט מרטינס בלונדון, פרסונס בניו יורק, FIT בניו יורק ולונדון קולג' אוף פאשן. הפעם האחרונה ששנקר זכתה לדירוג יוקרתי הייתה בשנת 2012, אז נבחרה המחלקה לעיצוב אופנה במקום ה-20 מתוך 50 בתי הספר המובלים לאופנה בעולם בדירוג של FS, ארגון הגג של בתי הספר לאופנה ברחבי העולם. נשיאת שנקר, פרופסור יולי תמיר, בירכה את המחלקה על הדירוג היוקרתי ואמרה כי "מדובר בהישג בינלאומי חסר תקדים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בתחום העיצוב. אני גאה בלאה פרץ, ראש המחלקה, בסגל המרצים המסור והמקצועי ובכל אחד ואחת מהסטודנטים והבוגרים שלנו. לכל אחד מהם שמור מקום של כבוד בזכייה היוקרתית".

שנקר, המקום שממנו יוצאים המעצבים של המחר (צילום: אחיקם בן יוסף)

שנקר, המקום שממנו יוצאים המעצבים של המחר (צילום: אחיקם בן יוסף)

אלבר אלבז, בוגר גאה (צילום: גטי אימג'ס)

אלבר אלבז, בוגר גאה (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה