שנקר בעשיריה הפותחת של בתי הספר הנחשבים לאופנה

שאפו ענק לבית בית הספר הגבוה לאמנות, עיצוב והנדסה שנקר ברמת גן שהגיע למקום התשיעי ברשימת בתי הספר הנחשבים ביותר ללימודי אופנה על פי אתר האופנה פאשניסטה. כבוד גדול והרבה גאווה

מאת  | ‏ 14 יוני 2016
מתוך תצוגת אופנה של בוגרי שנקר (צילום: אבי ולדמן)

מתוך תצוגת אופנה של בוגרי שנקר (צילום: אבי ולדמן)

לאחרונה אנו זוכים ללא מעט רגעים של גאווה אופנתית ישראלית כשמיטב המעצבים שצמחו פה מלבישים את הכוכבות הגדולות ביותר בעולם, אבל הרגע הזה גם מרגש, וגם, אולי גם מסביר חלקית את הרגעים האחרים: בית הספר הגבוה לאמנות, עיצוב והנדסה שנקר ברמת גן נכנס לרשימה של בתי הספר הטובים בעולם ללימודי אופנה, ואפילו התברג לעשיריה הפותחת.

הרשימה שייכת לאתר האופנה המוביל ׳פאשניסטה׳, שהחל בשנת 2010 פרוייקט דירוג של מוסדות ללימוד אופנה ברחבי העולם על מנת לעשות קצת סדר בראשיהם של אלה שמעוניינים בקריירה בתחום ורוצים לדעת איפה הכי כדאי להתחיל. ״רצינו להעניק לכם תמונה שלמה, ולעזור לכם להבין איפה כדאי לכם ללמוד ולהסביר למה כל אחד מבתי הספר ברשימה שווה עיון,״ מסבירים באתר.

השנה צמצמו באתר את הרשימה, ערכו בה שינויים קלים והחליטו לחשוף את הקריטריונים שלקחו בחשבון: שכר הלימוד: ״בתי ספר לאמנות הם לרוב יקרים. שכר הלימוד אינו השיקול המרכזי שלנו, ולקחנו בחשבון גם את עלויות המחייה בכל איזור״.

אלבר אלבז, בוגר גאה (צילום: גטי אימג'ס)

אלבר אלבז, בוגר גאה (צילום: גטי אימג'ס)

בוגרים מפורסמים: ״מפורסמים הם דבר שצריך להתייחס אליו אבל אנו לוקחים בחשבון גם בתי ספר מהם יצאו הרבה אנשים שעובדים בתעשייה. העובדה שבית ספר עוד לא ייצר שם גדול עדיין, לא אומרת שהוא פחות טוב. כל אחד מבתי הספר שברשימה הציב בוגרים בבתי אופנה מרכזיים, לייבלים ידועים ועוד זרועות של תעשיית האופנה. מאחורי כל אלבר אלבז, ניקולה גסקייר ואלכסנדר וואנג יש צוות תומך שדואג שהכל מתנהל כשורה. משובים מהתלמידים והבוגרים: ״אנו סוקרים אלפים של תלמידי עבר והווה על החוויות שלהם מכל בתי הספר השונים".

עוד קריטריונים: ״אנו בודקים את רמת הפקולטה, רקע המורים, השיעורים העיוניים של הצד העסקי של התעשייה, חיי החברה, ייעוץ קריירה ואפשרויות למלגות ועזרה במימון הלימודים. אנו משקיעים שעות רבות במחקר בתי הספר. אף רשימה לעולם לא תהיה מדעית לגמרי, אלה בחירות אובייקטיביות ככל הניתן".

כבוד גדול (צילום: רון קדמי)

כבוד גדול (צילום: רון קדמי)

אז למרות שבפאשניסטה טוענים שהם לא בוחרים את בתי הספר לפי אלבר אלבז, כנראה שלא יכולים היו להתעלם מהמקום ממנו צמח מעצב העל, ובית הספר העפיל למקום התשיעי והמאוד מכובד, מעל בתי ספר ידועים ועשירים פי כמה, ביניהם הרויאל קולג׳ בלונדון ופראט הניו יורקי. בעמוד על בית הספר מצויין כי הבוגרים הידועים שסיימו את המסלול הם אלבר אלבז ונילי לוטן. ״השורה התחתונה היא שבית הספר הוא ללא ספק לא מהשגרתיים, אבל יש לו אמירה והוא סוד מדהים ששמור היטב. הוא גם מאוד נח כלכלית יחסית למסלולים דומים״.

הרשימה המלאה:

סיינט מרטינ׳ס, לונדון
הקולג׳ לאופנה, לונדון
פארסונס, ניו יורק
אינסטיטוטו מרנגוני, מילנו
אוניברסיטת קינגסטון, לונדון
האקדמיה המלכותית לאמנות של אנטוורפן, בלגיה
מכון האופנה לטכנולוגיה, ניו יורק
קולג׳ בונקה לאופנה, טוקיו
שנקר, רמתגן
הרויאל קולג׳, לונדון
ESMOD, פריז
קולג׳ סוואנה לאמנות ועיצוב, אטלנטה
בית הספר שמברה סינדיקל לקוטור פריזאי, פריז
אוניברסיטת ווסטמינסטר, לונדון
הפאשן אינסטיטוט, לוס אנג׳לס
סטודיו ברסו, פריז
אוניברסיטת דרקסל, פילדלפיה
מכון פראט, ברוקלין, ניו יורק
פולימודה, פירנצה
רייבנסבורן, לונדון

מקום תשיעי וכל כך מכובד (צילום: אבי ולדמן)

מקום תשיעי וכל כך מכובד (צילום: אבי ולדמן)

השאירו תגובה