הדי סלימאן עוזב את בית האופנה סאן לורן

רגע אחרי שאלבר אלבז עזב את לנוון וראף סימונס נטש את דיור, גם המעצב הנחשב הדי סלימאן החליט לפרוש מתפקיד המעצב הראשי של בית האופנה הצרפתי "סאן לורן". השמועות על כך היו רבות ואף היו רמזים בקולקציה האחרונה שהציג בשבוע האופנה בפריז. אין ספק שזו תקופתה הקשה ביותר של תעשיית האופנה העולמית

מאת  | ‏ 1 אפריל 2016
הדי סלימאן. הבאד בוי עוזב

הדי סלימאן. הבאד בוי עוזב

רק השבוע נבחרה אייקון האופנה הצרפתי, ג'ין בירקין בת ה-69 ,להיות הפנים של בית האופנה הנחשב סאן לורן. את תמונות הקמפיין היפות צילם המנהל הקריאטיבי של המותג, הדי סלימאן. שלושה ימים אחרי שיצאו עם ההודעה  והתמונות לתקשורת, הודיע סלימאן כי הוא עוזב את תקפידו.

הבוקר אישר מנכ"ל החברה, פרנסואה הנרי, כי סלימאן אכן עוזב את תפקידו והוסיף כי: "ההישגים בארבע השנים האחרונות, שנות כהנותו של סלימאן כמעצב הראשי, הן פרק מיוחד בהיסטוריה של בית האופנה. אני מודה לסלימאן ולכל הצוות על הדרך שבית האופנה אימץ". העזיבה של סלימאן מגיעה מיד אחרי העזיבה של המעצב הישראלי אלבר אלבז את בית האופנה לנוון וראף סימונס את בית האופנה דיור. אין ספק שזו התקופה הכי מעורערת בתעשיית האופנה העולמית.

ארבע שנים היה סלימאן מנהל הקריאטיבי של המותג, ארבע שנים ששינו לגמרי את פני החברה. סלימאן כבר ידע תזוזות רבות בחייו המקצועיים. בשנת 2000 הוא חצה את הקו מעיצוב ליין הגברים של איב סאן לורן לטובת בית האופנה דיור. בשנים שלו בדיור, סלימאן זכה לתשבוחות רבות על עבודתו. הצללית החדשה שיצר זכתה לחיקויים אינספור ומיצבה את דמות הגבר החדש כאייקון אופנה. אחרי שבע שנים בדיוק, חזר סלימאן לסאן לורן אבל כמחליפו של סטפנו פילאטי והפך למעצב הראשי.

מעיל הלב של סן לורן מתוך שבוע האופנה האחרון בפריז. האם זה היה סימן לפרידה?  (צילום: גטי אימג'ס)

מעיל הלב של סאן לורן מתוך שבוע האופנה האחרון בפריז. האם זה היה סימן לפרידה? (צילום: גטי אימג'ס)

בניגוד לקו הנקי שהיה לבית האופנה, סלימאן אהב להכניס אלמנטים של פרובקציה. הוא לא אוהב לשמור על החוקים – לא סתם כולם קוראים לו הבאד בוי של עולם האופנה. הסימן העיקרי לשינויים שהביא איתו לחברה היה להוציא את ה"איב" מהשם של בית האופנה מה שהפך אותו מ"איב סאן לורן" לפשוט "סאן לורן" – המהלך הזה היה הכל חוץ מסתם שינוי בשם. זה שינה לחלוטין את פני האופנה של בית האופנה ובעיקר את איך שהעולם תפס אותו.

הדי סלמיאן הוא אומן וכמו אומן הוא אוהב לעשות רעש. הוא מצלם, הוא מכור למוזיקה הוא ילד רע בכל מובן המילה. לא סתם הוא בחר לקמפיינים שלו מוזיקאים בכל הגילאים. הוא לא היה מעוניין בדוגמנים יפים, אלא תמיד אנשים שיוצרים. השיא של הפרובקציה הייתה בתצוגה האחרונה בשבוע האופנה בפריז. סלימאן הלך על ,פרזנטציה קטנה נטולת אפקטים של תאורה או סלבס, שהציגה לוקים בעלי אופי אייטיז יוצאי דופן הנוגעים כולם בסגנון הרוקנרולי של המעצב. השמועות על כך שזוהי הקולקציה האחרונה התעצמו נוכח הבחירות הפשוטות, כשכל הנוכחים דיברו על מעיל לב האדום מפרווה שסגר את התצוגה כרמז לפרידה.

השמועות על עזיבתו של סלימאן געשו בשנה האחרונה. יחד איתם הגיעו השמועות כי המחליף המיועד הוא אנתוניו וקארלו הבלגי. כשנשאל הבוקר מנכ"ל החברה האם זה נכון, ענה כי הם יודיעו על המחליף בזמן ובמקום המתאים לכך. בכל זאת, שבועות האופנה מתקרבים אליהם בצעדי ענק.

ג'ין בירקין לסאן לורן . התמונה שיצאה רק השבוע אותה צילם סלימאן (צילום: מתוך האתר)

ג'ין בירקין לסאן לורן . התמונה שיצאה רק השבוע אותה צילם סלימאן (צילום: מתוך האתר)

קולקציית הפרידה: אוברול שכאילו יצא מהארכיון של סן לורן (צילום: גטי אימג'ס)

קולקציית הפרידה: אוברול שכאילו יצא מהארכיון של סן לורן (צילום: גטי אימג'ס)

 פרובקציה במקסימום של הרוקנרול (צילום: גטי אימג'ס)

פרובקציה במקסימום של הרוקנרול (צילום: גטי אימג'ס)

השאירו תגובה