שבוע האופנה בפריז הכריע: שנות השמונים חוזרות, ביג טיים
כרונולוגית, זה היה מתבקש. לאחר שבשנתיים האחרונות המראה הסבנטיזי כבש כל חלקה טובה, כעת מגיע תורן של האייטיז לחזור ולככב במלתחה שלנו. הבשורה המרה הזו מגיעה היישר מפריז, שם קרל לגרפלד והדי סלימאן הציגו את קולקציות החורף הבאות של שאנל וסן לורן הכוללות הרבה ורוד, שחור וכתפיים מודגשות. הנוסטלגיה בעיצומה. ראו הוזהרתן
שבוע האופנה הפריזאי מתקרב לסיומו עם חשיפתן של עוד ועוד קולקציות המעידות על הדקויות האופנתיות שהולכות לעשות כותרות בחורף הבא. אמש נערכה פרזנטציה מצומצמת של בית סן לורן, שהוצגה באטלייה של המנהל הקריאטיבי, הדי סלימאן. אם אפשר לציין השפעה תקופתית אחת שאיחדה את הקולקציה היא ללא ספק שנות השמונים, שלפי איך שזה נראה, עומדות לחזור, ובגדול.
בתצוגה, שנוקתה לחלוטין מרעשים כמו מוזיקה, אפקטים של תאורה וסלבס שממלאים את השורות הראשונות, הוצגו 42 לוקים שרבים מהם כללו מוטיבים בעלי אופי אייטיזי מובהק. קו מותן שהודגש בחגורות עבות, גזרות א-סימטריות חושפות כתף, נוכחות דרמטית של פאייטים וניטים מחוררים, וחצאיות בלון צבעוניות, כל אלו הם רק חלק מהדוגמאות לחיבור המעניין שיצר סלימאן בין מורשתו של בית האופנה הוותיק לטביעת ידו האישית ולסגנון הרוקנרולי המזוהה עימו. השמועות על כך שזוהי הקולקציה האחרונה של סלימאן בסן לורן התעצמו נוכח הבחירות שעיצבו את אופי הפרזנטציה הפשוטה כביכול, וכן בעקבות מעיל הלב האדום שחתם את התצוגה, שחלק מהמבקרים ראו בו רמז לפרידה של סלימאן.
דרישת שלום מהאייטיז נצפתה גם על מסלול התצוגה של שאנל. למרות התכתבותה המרכזית של הקולקציה עם עשורים אופנתיים מוקדמים יותר (ובעיקר עם אבני היסוד האייקונים המזוהים עם המותג), היא הכילה אלמנטים הלקוחים ישירות משנות השמונים, כמו כפפות קטומות אצבע, הדגשה של קו המותן ומוטיב הכתפיים השמוטות.
הקבלה מרכזית נוספת שאפשר לשרטט בין שתי התצוגות היא התחושה שלעולם האופנה קצת נמאס מהגרנדיוזיות שאופפת את שבועות האופנה האחרונים, והמרדף אחר ספקטקלים מופרעים שיציתו אש ברשתות החברתיות. נדמה שאפילו לקרל לגרפלד, המאסטר הבלתי מעורער של התצוגות הסופר-מושקעות, מתחשק קצת לנוח.
הפעם, התצוגה של מותג העל נארזה בקונספט צנוע יחסית, שכלל קריצה אל יחסי הכוחות שמניעים וגם לא פעם מנענעים את תעשיית האופנה. באולם ההדור מטבעו של הגראנד פאלה הפריזאי, הושבו האורחים בשורות על גבי שורות של כסאות שיצרו מצב בו כל באי התצוגה יושבים למעשה בשורה הראשונה הנחשבת. הבשורה על הקונספט הופצה כבר עם חשיפתה של ההזמנה לתצוגה, עליה נכתבFront Row Only (שורה ראשונה בלבד), טיזר שהפך לאחר מכן גם להאשטאג המאגד את התמונות שהועלו מתוך התצוגה.
כמו אצל סן לורן, גם בשאנל ניכרה השאיפה לחזור לדברר את ערכי המותג ההיסטוריים ולתת לבגדים לדבר בעד עצמם. שפע של חליפות טוויד, אינספור שרשראות פנינים ואטיטיוד כללי שמבקש להדהד מחדש את הרלוונטיות של ה"גראני-שיק", היו חלק מהעדויות לכך. הורדת הווליום הכללי של ה"מסביב" שניכרה בשתי התצוגות, לצד העוגנים ההיסטוריים החזקים שנבטו מהן, מעידה על כך שלפעמים הדרך למציאת פתרונות לעתיד, כרוכה בהכרח גם במבט לאחור.
עצוב
מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) | 1 ביולי 2021 | 00:09חלק מהדוגמניות צריך לאשפז לטיפול באנורקסיה
הבגדים והדוגמניות פשוט מזוויעים!!! מי אמר שלמעצבי אופנה יש חוש טעם? זה פשוט מופת של טעם רע בעיני…
מאת: ירדן | 10 במרץ 2016 | 15:00לא יכולתי ממש להתרכז בשמלה כי-
מאת: אורח | 9 במרץ 2016 | 12:41הדוגמנית הראשונה בתמונות פשוט גוויה!! רואים לה רק את הברכיים
למה למישהו זה נראה יפה?!?
האופנה זה זה קופסא שמתמלאת כל שנה ואחרי כמה שנים הופכים את הקופסא וחוזרים להתחלה אז לא חידשתם כלום
מאת: אורח | 9 במרץ 2016 | 06:58מצעד האנורקסיות. איכס
מאת: אורח | 9 במרץ 2016 | 05:14לא לעניין לתת במה לתצוגת אופנה שמעודדת אנורקסיה, חצי מהדוגמניות שם בתת משקל.
מאת: אבי | 9 במרץ 2016 | 05:04בתור בחורה רזה, רזה באמת, אני אומרת שצריך לאשפז חלק מהבנות, זה חולני ומכעיס. עובר כל גבול סביר
מאת: אורח | 8 במרץ 2016 | 23:37הדוגמנית בתמונה הראשונה זעזע אותי.
מאת: אורח | 8 במרץ 2016 | 22:58פשוט שלד מהלך
מזעזע ברמות והדוגמניות כל כך רזות שזה פשוט נורא
מאת: אורח | 8 במרץ 2016 | 18:37