עולם האופנה קבע: את חייבת שפתון שחור

לורד לא יוצאת מהבית בלי זה, בנות משפחת קרדשיאן וג'נר שולחות איתו נשיקות באינסטגרם וריהאנה מוסיפה לאפיל הסקסי שלה בעזרתו | טרנד האודם השחור הגיע אל המיינסטרים וכבר לא שייך רק לגותיים. ככה עושים זאת נכון, מבלי להראות כאילו יצאת מסרט ההמשך של דמדומים

מאת  | ‏ 1 ספטמבר 2014

משפחת קרדשיאן-ג'נר חזק בטרנד השפתיים השחורות. קים קרדשיאן | צילום: אינסטגרם

שפתיים מושחרות מקבלות העונה פוקוס רציני, כזה שלא היה להן מאז שנות התשעים והשמונים. באותם ימים הפאנק, הגותיקה והגראנג' שלטו לצד המיינסטרים, והשתמשו בשפתיים הכהות כדי להשוות מראה מרדני ולא קונבנציונלי.

כמה עשורים מאוחר יותר, והלוק הפך להיות טרנד, כזה שאיט גירלס מאמצות לעצמן ומדביקות את העוקבים שלהן באינסטגרם וטוויטר. מה שהיה פעם סמל לאנטי-גלאמור ומונע מאטיטיוד חתרני, נהיה לכזה שגם בנות טובות ירושלים רוצות לקחת חלק בו.

מי שגרמו לתחייה מחדש של הלוק הן כמה מהבנות היותר צעירות בתעשייה, שספק אם הספיקו לראות בעצמן גותיים אוריגינלים. מדובר כמובן בקיילי וקנדל ג'נר, האחיות הצעירות למשפחה הכי מתועדת בטלויזיה, שאולי כסוג של מרדנות והיבדלות מאחיותיהן הגדולות, הפכו את השפתיים השחורות לסוג של סימן היכר. אפילו האחות הגדולה קים ראתה כי טוב, והתקשטה בעצמה במראה שפתיים בשרניות מושחרות.

קנדל ג'נר מובילה את הטרנד בסטייל | צילום: אינסטגרם

אבל מי שבאמת הפכה את האודם השחור לשחור החדש היא המוזיקאית הניו זילנדית לורד, שכבר בגיל 18 מצליחה לשבור קונבנציות יופי, ומצליחה להיראות סופר מודרנית עם פנים צחות ונקיות מאיפור ורק שפתיים שחורות ומלאות הבעה.

אמנם הטרנד יכול להיות מיושם אצל בנות בהירות, כמו לורד, אבל יראה לא פחות מעולה אצל בנות כהות עור. גם ריהאנה נצפתה בשפתיים שחורות, אמנם עליה הלוק נראה פחות קונטרסטי, אבל לא פחות עוצמתי.

לורד במראה המוכר שלה, עור חיוור ושפתיים סופר כהות | צילום: גטי אימג'ס

ריהאנה בלוק סקסי ומסתורי. מתאים גם לכהות עור | צילום: גטי אימג'ס

כיוון שעד לא מזמן רוב תשומת הלב בעולם האיפור הלכה אל העיניים, ביקשנו מנטע סקלי, סניור ארטיסט במאק ישראל, לתת לנו מספר טיפים ליישום המראה, כזה שמרחיק את אור הזרקורים מהעיניים, ובמקום, מפנה אותו אל השפתיים: "השפתיים יכולות להיראות גלוסיות מאוד או מאט לחלוטין או כל מרקם אחר ביניהן. הן יכולות להיות משורטטות בדיוק רב או מוכתמות ואקספרסיביות יותר. בחירת הצבע היא פחות מסורתית ויותר אמנותית ואני בעד זה".

"לורד וקיילי מצליחות להיראות מודרניות כי השפתיים שלהן מוצבות כמעט כפוקוס יחיד כנגד עור נקי. לכן כדאי להשאיר את הפנים ערומות כמעט לחלוטין, או להדגיש גבות או ריסים בלבד ועל ידי כך להשיב תחושת נוחות ונונשלאנטיות לאיפור, מה שיוצר באופן מיידי קונטרסט דרמטי ותיאטרלי. אם ניחנת בעור כהה או שזוף, כדאי להעצים את האפקט הדרמטי בשימוש טקסטורה מעניינת כמו גלוס".

קיילי ג'נר מציגה שפתיים שחורות משחור | צילום: אינסטגרם

השפתיים גונבות את הפוקוס. קיילי ג'נר | צילום: אינסטגרם

גם על המסלול. מוסקינו צ'יפ אנד שיק | צילום: גטי אימג'ס

מוסקינו צ'יפ אנד שיק | צילום: גטי אימג'ס

כבר אמרנו שהיא מלכת השפתון השחור? לורד | צילום: גטי אימג'ס

השאירו תגובה