רואים כפול: טרנד ההדפסים הסימטריים

הם השתלטו על מסלולי התצוגות של מעצבי העל, וכבר הגיעו אל רשתות הבגדים בשלל גרסאות ידידותיות למשתמש | טרנד המראה - או ההדפסים הסימטריים – כבר כאן | אזעקת טרנד

מאת  | ‏ 9 אפריל 2013

תצוגת אופנה של מרי קטרנצו | צילום: גטי אימג'ס

כבר הבנו שאביב-קיץ 2013 עומדים להיות צבעוניים, נוצצים ובוהקים. אבל השנה, ההדפסים המוכרים והנועזים עומדים לקבל טוויסט נוסף שיכפיל את האפקט שלהם כפול שניים. קבלו את טרנד המראה, או ההדפסים הסימטריים, שכיכב בגדול על מסלולי התצוגות בשבוע האופנה בניו יורק וכעת מגיע גם לרשתות המקומיות. הימור שלנו? ייקח זמן מה להיפטר ממנו.

>> השראה: ממש כמו אחיו, טרנד ההדפסים הגיאומטריים, גם טרנד המראה מושפע מהבדים הצבעוניים של שנות השישים והשבעים. האפקט עצמו מזכיר קצת קליידוסקופ, או לחילופין עבודות אמנות שציירנו בגן, כשהגננת קיפלה את ציור הגואש לשניים וקיבלנו שני ציורים זהים משני צידי הדף. במילים אחרות: הרבה נוסטלגיה, ואולי קצת אל אס די.

גרובי סיקסטיז. מימין: טוויגי | צילום: גטי אימג'ס

>> מאפיינים: הטרנד הסימטרי הוא אבולוציה של כמה מגמות מהשנים האחרונות – ביניהן ההדפסים הגיאומטריים, האתני וכמובן הטרנד הפרחוני. את כולם מאחד מאפיין אחד – ההדפס תמיד יהיה סימטרי לחלוטין משני צדדיו, בין אם מדובר בצורות גיאומטריות מופשטות ונועזות, בשלל פרחים רומנטיים וצבעוניים או בהדפס דמוי דלפט הולנדי בכחול ולבן.

>> על המסלול: כצפוי, המעצבים חובבי הצבע וההדפסים מיהרו להציג דגמים סימטריים כבר לקראת האביב הקרוב. בשבוע האופנה האחרון בניו יורק זכינו לראות את ההדפסים הסימטריים הגיאומטריים של ויויאן טאם, "קלובר קניון" ו"פאלגוני אנד שיין פיקוק". לילה רוז, לעומתם, בחרה בהדפסי דלפט עדינים. רוברטו קאוולי הציג סימטריה בשחור ולבן בתצוגת הקיץ שלו בשבוע האופנה במילאנו, בעוד שהולי פלטון שילבה הדפסי פרחים סימטריים על שמלות בגזרת פיפטיז וסיקסטיז ועל חצאית עיפרון. המלכים האמיתיים של הטרנד הסימטרי הם צמד המעצבים פיטר פילאטו, האהובים במיוחד על מירנדה קר, אמה ווטסון ושלל סלביות, וכן מרי קטרנצו שידועה בהדפסיה הצבעוניים והגלקטיים משהו.

פיטר פילאטו | צילום: גטי אימג'ס

מימין: לילה רוז, קלובר קניון | צילום: גטי אימג'ס

מרי קטרנצו | צילום: גטי אימג'ס

>> איך עושים את זה: את הדפסי המראה לובשים כמו כל הדפס אחר – היינו, בשילוב של פריטים מודפסים אחרים או בשילוב של בדים צבעוניים חלקים. חולצה או חצאית בהדפס סימטרי אפשר לשלב עם פריט בגוון עז או ניאוני, כמו צהוב, פוקסיה או טורקיז. את השמלות הסימטריות עדיף לאבזר בכמה שפחות אקססוריז, ולא לקטוע אותן בחגורה חלקה שתהרוס את האפקט. הצעת הגשה: שיער אסוף, עגילים גדולים וקלאץ' קטן וחלק.

>> הסלבס מיישמות: הנועזות שבחבורה הן לרוב אלה שגם נוהגות להיצמד לאחד המעצבים שמכתיבים את הטרנד הזה, או משתמשים בו בנדיבות בקולקציות. בחודשים האחרונים ראינו את מירנדה קר, אמה ווטסון, קייט בלנשט ומישל דוקרי מ"אחוזת דאונטון" מדגמנות את הטרנד הזה בדגמים מרהיבים של פיטר פילאטו. המעצבת מרי קטרנצו הלבישה שלל סלביות שונות בתכלית, כמו ג'סיקה אלבה, פריס הילטון, קרי וושינגטון, ג'יין קרקאווסקי וברנדי, ואילו כריסטינה ריצ'י וג'יליאן ג'ייקובס נצפו בדגמים צבעוניים של "קלובר קניון".

מירנדה קר ואמנדה ווטסון בפיטר פילאטו | צילום: גטי אימג'ס

בלה היתקוט, קארי וושינגטון וג'ני קרקאווסקי במרי קטרנצו | צילום: גטי אימג'ס

ג'נוארי ג'ונס, פריס הילטון וקירה נייטלי במרי קטרנצו | צילום: גטי אימג'ס

>> תרגום להמונים:

צילום: יח"צ

1. חצאית, קסטרו, מחיר: 199 ש"ח
2. חולצה, שוגרדדי, מחיר: 320 ש"ח
3. מכנסיים, עונות, מחיר: 200 ש"ח
4. חולצה, תמנון, מחיר: 50 ש"ח
5. חולצה, StyleRiver, מחיר: 128 ש"ח
6. חולצה, אסוס, מחיר: 28 פאונד (כ-155 ש"ח)
7. שמלה, קסטרו, מחיר: 199 ש"ח
8. חולצה, אסוס, מחיר: 24.5 פאונד (כ-135 ש"ח)

השאירו תגובה