אזעקת טרנד: ההולוגרמה חזרה לאופנה

צבעוני, נוצץ ובעיקר מסנוור | טרנד ההולוגרמה כבש את תצוגות האופנה האחרונות, ובקרוב ינצנץ גם ברחובות העיר | מה שטוב למרטי מק'פליי, טוב ל-FF

מאת  | ‏ 29 ינואר 2013

סטלה מקרטני לאדידס, קיץ 2013 | צילום: ויוויאן סאסן

חשות מסונוורות לאחרונה? זה לא במקרה. לאחר שמיצו את טרנד הניאון והטרנד המטאלי מכל כיוון אפשרי, מעצבי העל (ורשתות האופנה מאחוריהם) מעלים הילוך לקראת אביב שכולו ברק הולוגרפי.

ההולוגרמות לא נמצאות איתנו זמן רב. הן הומצאו בשנת 1947, לחלוטין במקרה, על ידי פיזיקאי הונגרי. מבלי להיכנס למושגים הטכניים המדויקים – הולוגרפיה היא טכניקת צילום תלת מימדית. באופנה ובתרבות הפופולרית היו להולוגרמות שתי תקופות שיא – בשנות ה-70 ובשנות ה-90. משחקי האור של ההולגרפיה התאימו היטב לתקופת הדיסקו הנוצצת, והשתלטו על בדי הבגדים באופן דומה לטרנד הנוכחי, אם כי בצורה מעט פחות מתוחכמת ומתקדמת טכנולוגית. בשנות ה-90 בלט יותר השימוש בהולוגרמות כתמונה של ממש ולא רק הדפס אמורפי. ההולוגרמות הופיעו בצורות שונות על משקפיים, קלפים ושלל מוצרי פופ קיטשיים.

מרטי מק'פליי והכובע ב"בחזרה לעתיד"

התחייה הנוכחית של ההולוגרפיה אינה דומה כלל (תודה לאל) לצבעוניות של שנות ה-90, בעיקר מכיוון שלראשונה, היא מטופלת בידיים מיומנות של מעצבי על. אבל אין לטעות – גם הם לא הצליחו לגרום לה להיראות מעודנת או אלגנטית, ועדיין מדובר בטרנד שבידיים הלא נכונות יכול להפוך מאוד בקלות לזול ומגוחך. אין פלא שבינתיים התרגום לאופנת הרחוב מתבטא בעיקר בגזרת האקססוריז, המספקים נגיעה של הולוגרפיה מבלי שהצבעוניות המסנוורת הזו תשתלט לחלוטין על המראה.

על המסלול: את יריית הפתיחה לטרנד אפשר לייחס לבלומרין, שעשו בו שימוש נרחב בקולקציית סתיו/חורף 2012. מאז הוא הופיע על המסלולים של ברברי פרורסום, שכמובן לא החמיצו הזדמנות לגרסה הולוגרפית של מעיל הטרנץ' המפורסם שלהם, ג'ונתן סונדרס שהצליח לשמר את האלגנטיות של בגדיו למרות שילוב הבדים הצעקניים, הוגו בוס ועוד. סטלה מקרטני בחרה לאמץ את הטרנד בקולקציית ריזורט 2013 שלה, אך השאירה את ההולוגרמות בגזרת האביזרים בלבד – קלאצ'ים פשוטים ונעלי עקב. גם פרואנזה סקולר לא פסחו על הטרנד והוציאו גרסה הולוגרפית לאחד מדגמי התיקים המפורסמים שלהם.

ברברי פרורסום וג'ונתן סונדרס בתצוגות האופנה של אביב/קיץ 2013 | צילום: גטי אימג'ס

הוגו בוס, אביב/קיץ 2013 | צילום: גטי אימג'ס

לנווין, אביב/קיץ 2013 | צילום: גטי אימג'ס

הסלבס מיישמות: למרות שלל האופציות, בשלב הזה גם הסלבריטאיות ככל הנראה לא מרגישות אמיצות מספיק לאמץ את הטרנד הקשה ללבישה, ועד כה ניתן היה לראות בעיקר את האביזרים המתעתעים צועדים על מסלולים אדומים. מצאנו את קייט בוסוורת עם שמלה הולוגרפית ואת רומיאו בקהאם, הבן של והדוגמן הטרי של בית האופנה ברברי, שהתגלה כאמיץ כאשר נראה השבוע לובש מעיל הולוגרפי וצבעוני של המותג.

ריטה אורה עם תיק ונעליים של סטלה מקרטני | צילום: גטי אימג'ס

קייט מוס בתצוגה של סטלה מקרטני, עם תיק של המעצבת | צילום: גטי אימג'ס

קייט בוסוורת בסטלה מקרטני | צילום: גטי אימג'ס

רומיאו בקהאם בברברי | צילום: יח"צ

תרגומים להמונים:

צילום: יח"צ

1. סטלה מקרטני לאדידס, מחיר: 999 ש"ח
2. H&M, מחיר: 199 ש"ח
3. Nine west, מחיר: 220 ש"ח
4. Asos, מחיר: 20 פאונד (כ-117 ש"ח)
5. Essie, מחיר: 50 ש"ח
6. סקצ'רס, מחיר: 169 ש"ח
7. Color Club, מחיר: 29 ש"ח
8. Spring, מחיר: 250 ש"ח
9. H&M, מחיר: 60 ש"ח
10. H&M, מחיר: 249 ש"ח

השאירו תגובה