הדרדסים באים: שובם של כובעי הגרב

הם צמריריים, מחממים וטפשיים להפליא | אבל החורף כובעי הגרב עושים קאמבק מפתיע, בחבישה נונשלטית ובליווי שמלת ערב

מאת  | ‏ 27 נובמבר 2012

דרי המינגווי בשבוע האופנה בפריז | צילום: גטי אימג'ס

אנחנו מודים, בהתחלה היינו סקפטיים. כשראינו את דרי המינגווי בכובע גרב זוהר בשורה הראשונה של שבוע האופנה של פריז לפני כחודשיים, חטפנו הלם קל. אבל הטרנדסטרית הצעירה ידעה מה היא עושה לפני שהיא יצאה מהבית, ולא עבר זמן רב עד שהפריט הפך למגמה החמה של חורף 2013.

ריהאנה מדגימה כובע גרב לפי הספר

מקור: תור הזהב של כובעי הגרב לנשים היה אי שם בתחילת הניינטיז. קודם לכן השתמשו בכובעים, ובכן, כדי להתחמם – לא לשווא שמם השני הוא "כובעי סקי". הסגנון המוזיקלי של בני הדור הצעיר והמבולבל בשנות התשעים היה הגורם המשפיע ביותר על הסטיילינג והאקססוריז, ובין מחנה הראפ שהחל לצבור תאוצה לחבר'ה של הגראנג' היה דבר אחד במשותף: אווירת היוניסקס שלטה, וכובע הגרב הוא פריט ללא סממנים גבריים או נשיים. נערה חבשה אותו כתוספת לחולצת פלאנל משובצת ונעלי ד"ר מרטינס או כחלק מאאוטפיט ראפרי רחב, מה שבטוח היה שהיא טום בוי עם אטיטיוד זועם.

מאפיינים: כובע הגרב המקורי עשוי צמר דק. כיום קיימים כובעים עשוי פליז, צמר או אקרילן דמוי צמר. הכובעים מגיעים הפעם בצורות שונות, רחבים ומעוגלים או צרים וגבוהים. כובע גרב 'ביי דה בוק' יזכיר גרב של ממש, צר, מלבני בסופו ועוטף את הקרקפת.

אימפוריו ארמני לפקטורי 54 | צילום: סטיב פוליי

על המסלול: כובעי הגרב זכו לעדנה מחודשת בשנה האחרונה, וכיכבו בתצוגות כבר מחודש פברואר. אנה סואי לקחה אותם לכיוון המתוק, עם פונפונים ואף פרצופים. ויקטוריה בקהאם שידכה אותם לשמלות הדוקות בסגנון מיליטנטי וגם בדיור השלימו הכובעים מראה ערב אלגנטי. בחודש ספטמבר האחרון בית האופנה הניו זילנדי Ruby&Liam השתמש בכובעים כאקססורי המוביל בתצוגת האביב שלהם, שהתקיימה במהלך שבוע האופנה בניו זילנד.

כובעי גרב במראות אלגנטיים. מימין: דיור, משמאל: ויקטוריה בקהאם | צילום: גטי אימג'ס

שמלת ערב וכובע. Ruby&Liam בשבוע האופנה בניו זילנד | צילום: גטי אימג'ס

איך עושים את זה? כובע גרב מפליז או צמר הוא תוספת נהדרת ללוק בוהמייני עירוני – ניתן לשלב אותו עם סקיני, טי שירט וז'קט עור או אולי שמלת מיני, גרבונים ומגפונים. אבל מה שמעניין בסיבוב הנוכחי של כובע הגרב הוא שהוא לא חייב להכנס לטוטאל לוק קז'ואלי ויומיומי. דווקט אאוטפיט המורכב משמלת ערב, נעלי עקב, קלאץ' זוהר וכובע גרב הוא הגלגול הנוכחי של הטרנד. דגש נוסף בחבישת הכובע העונה הוא במיקומו: לא מתוח וצמוד למצח (שלא יהרוס את הפוני או את האיפור, חלילה), אלא מונח על קצה הראש, ברישול דרדסי משהו.

ברישול דרדסי. כובעי גרב על השטיח האדום | צילום: גטי אימג'ס

הסלבס מיישמות: כאמור דרי המינגוויי היא המכתיבה הראשית של המגמה הדרדסית, אבל גם ריהאנה מסתובבת תדירות עם האקססורי החדש והבלוגספירה מוצפת בו. היורשת של ריהאנה ריטה אורה גם היא מיישמת את הטרנד כהלכה, בעוד שאחרות כמו ליב טיילור, לילי קול ונסה האדג'נס וליאונה לואיס עוד לא הפנימו את הגריבה הנכונה העונה ומסתובבות עם הכובע כשהוא מתוח על המצח, כאילו אין מגזיני אופנה בעולם.

בדיוק ככה. ריטה אורה בהופעה | צילום: גטי אימג'ס

לילי קול (משמאל) וליב טיילר | צילום: גטי אימג'ס

 

זואי קרביץ (מימין), ונסה הדג'נס | צילום: גטי אימג'ס

תרגומים להמונים:

צילום: יח"צ

1. H&M. מחיר: 49 ש"ח
2. פול אנד בר. מחיר: 89 ש"ח
3. ספרינג. מחיר: 80 ש"ח
4. פפה ג'ינס בFM. מחיר: 184 ש"ח
5. H&m. מחיר: 49 ש"ח
6. Accessorize London. מחיר: 155 ש"ח
7. Vans. מחיר: 125 ש"ח
8. Avelon בדה בראנץ'. מחיר: 600 ש"ח

השאירו תגובה