טירוף ושמו רונית ים

מותג התכשיטים "רונית ים" החל את דרכו מתוך ארגז קטן של ארטיקים בחוף הצוק. רונית קופל, אז גננת, הייתה יושבת מול הים ומעצבת בקונספט של ים עם הלוגו המוכר בצורת סנפיר. אז היא חלתה, הבת נכנסה לעסק ומשם הכל התפוצץ. אם תגיעו להאנגר שלהם תצטרכו לעמוד בתור קשוח של לקוחות מגיל 12 ועד אין סוף

מאת  | ‏ 21 אפריל 2024

קשה לפספס את התכשיטים של רונית ים (צילום: אינסטגרם ronityam)

קשה לפספס את התכשיטים של רונית ים (צילום: אינסטגרם ronityam)

עם נוכחות ויראלית מטורפת ברשתות, ותורים של לקוחות שמציפים את סניף החנות, המותג רונית ים הפך לתופעה מקומית. קשה שלא להיתקל בלוגו הסנפיר המפורסם שמעטר שרשראות, צמידים, עגילים וטבעות- לוגו שזכה גם ללא מעט חיקויים, אך מתייחד בחריטת האותיות "אמן"- מאחוריהן עומדות המילים- אדמה, מים נשמה.

הסיפור של בעלת המותג, רונית קופל, מתחיל בכלל בעבודה ארוכת שנים כגננת, ובאהבה להכנת שרשראות עור שהייתה מוכרת מתוך ארגז קטן של ארטיקים בחוף הצוק הצפוני. היום, כשבתה בת ה-27, שי קופל, הצטרפה לעסק המשפחתי ומופקדת על כל הצד השיווקי, הן עדיין מספרות בסוג של השתאות מלאה בענווה על סיפור ההצלחה שצמח באופן אורגני לחלוטין.

קשה שלא להבחין שכולן עם סנפיר (צילום: (צילום: אינסטגרם ronityam)

קשה שלא להבחין שכולן עם סנפיר (צילום: (צילום: אינסטגרם ronityam)

"כשעידן הפייסבוק התחיל אמא החליטה למכור את הצמידים תחת השם "רונית ים", כי ככה כולם הכירו אותה- רונית שמוכרת ליד הים. משם גדלנו לחדר קטן, לסטודיו ולהאנגר שקיים היום. הכל צמח מפה לאוזן. אמא הכי צנועה ולא מחפשת חשיפה. היא פשוט מאמינה בדרך ודברים קורים. גם למישל אובמה, ביונסה ומדונה יש תכשיטים שלה".

לפני ארבע שנים, מעידה שי, התחיל כל הטרוף. אימה חלתה והיא מצאה את עצמה נכנסת לעסק ומתאהבת. "התחלתי ממש מאפס להקים את התשתיות של עסק שיפנה לדור הצעיר. אחרי חצי שנה שנכנסתי אמא ממש נדלקה על זה שנוצר פה משהו משפחתי, ונולד גם מותג הבת שלנו SENSEA, שפונה לילדי הפרחים של היום, ילדים שתמיד יהיו אותנטיים לעצמם ומתחברים לערכים כמו אהבה עצמית, איטיות ועוד. כיום זה ממש 'שופ אין שופ' בתוך החלל".

רונית פולק ובתה שי. התחילו מלמכור בחוף הים (צילום: אינסטגרם ronityam)

רונית פולק ובתה שי. התחילו מלמכור בחוף הים (צילום: אינסטגרם ronityam)

בארבע השנים האחרונות העסק התפתח במהירות, גייס לשורותיו 32 עובדים, ותפס כוח עצום ברשת. עם הגדילה, החליטה המשפחה להתרחב גם לחו"ל, רונית נמצאת עכשיו בפיתוחו בקוסטה ריקה ויש תכנונים להתרחב לארצות הברית. "אני מנהלת את העסק מפה", אומרת שי, "ועדיין יש בו משהו מאוד בוטיקי, הכל נעשה בעבודת יד בארץ, הלקוח יכול לראות את התכשיט שהוא קונה מיוצר, וזו החוויה. אנשים שמים בווייז 'רונית ים' ומגיעים, יש תורים וזה מפתיע אותנו כל פעם מחדש. ספגנו את הקורונה ואת המלחמה. מנהלת הסושיאל שלנו, זו שממש פיתחה את כל הפעילות- נעם שלום ז"ל, נרצחה בנובה, והיא ממש חלק בלתי נפרד מאתנו ומהקפיצה של העסק".

התליון הראשון שהוציאה רונית עם סנפיר לוויתן האורקה הוא עדיין הסמל המסחרי. "יש המון חיקויים", אומרת שי, "אבל אמא לא אוהבת להילחם בזה. הסנפיר מייצג תנועה וכוח ובהתחלה נמכר רק ל'אנשי ים', אבל אז קהל היעד התרחב והיום הוא מדבר לאנשים 'פרי ספיריט', וגם לאנשים שקונים נטו בשביל העיצוב או כדי להגיד 'יש לי רונית ים'. קשה מאוד להגיע קהל לרחב ואצלנו מגיעים מכל העולמות. יש טירוף של ילדות בגילאי 12 עד 16, וגם דור הלקוחות הוותיק ממשיך להיות נאמן. זה מאוד מגוון".

למכורי ים אבל לא רק  (צילום: אינסטגרם ronityam)

למכורי ים אבל לא רק (צילום: אינסטגרם ronityam)

מה את חושבת שגרם להצלחה הזו?
"היינו נשארנו בוטיקיות – מותג ישראלי מקומי שמייצר בייצור איטי בארץ. אנחנו ממש משקיעות בעבודת יד ואני חושבת שזה שנשארנו עסק משפחתי, למרות שהיו לנו הצעות למכור את העסק, זה גורם מנצח. הנוסחה עובדת: אמא כל היום מעצבת, אני כל היום כל היום משווקת", היא מסכמת בחיוך.

יש גם בגדים, לא רק תכשיטים (צילום: אינסטגרם ronityam)

יש גם בגדים, לא רק תכשיטים (צילום: אינסטגרם ronityam)

אם תגיעו לסטודיו תראו תור של עשרות נערות מתבגרות (צילום: אינסטגרם ronityam)

אם תגיעו לסטודיו תראו תור של עשרות נערות מתבגרות (צילום: אינסטגרם ronityam)

ואת האימהות שלהן עומדות מאחור בתור לקופה (צילום: אינסטגרם ronityam)

ואת האימהות שלהן עומדות מאחור בתור לקופה (צילום: אינסטגרם ronityam)

מרים כל לוק קייצי (צילום: אינסטגרם ronityam)

מרים כל לוק קייצי (צילום: אינסטגרם ronityam)

אין כמו בלינג בלינג  (צילום: אינסטגרם ronityam)

אין כמו בלינג בלינג (צילום: אינסטגרם ronityam)

 

 

השאירו תגובה

 

  • איזה עיצובים משעממים וחרושים. ערך של 100 שח₪ גג כל מחרוזת חרוזים

    מאת: לילי גלילי |‏ 24 באפריל 2024 | 09:42
  • איכס

    מאת: E |‏ 24 באפריל 2024 | 01:51
  • הסנפיר זה סמל מוכר בעולם עוד לפני 49 שנה היא אימצה ו לקחה את זה
    אז מה עכשיו היא טוענת לבלעדיות???
    ממש מצחיק

    מאת: אבי |‏ 23 באפריל 2024 | 17:07
  • אישה שכולה אור ולב ענק לצד כישרון, תמשיכו להצליח, הכי מגיע לכן!

    מאת: יפית |‏ 23 באפריל 2024 | 09:45
  • לא הבנתי את הקונספט של המיניות המרומזת? למה השביל למכור תעשיות צריך לפתוח את הרוכסן ולרמוז שואוטוטו הבולבול יקפוץ מהכנס? או למכור שרשרת כשהדוגמנית ללא חזיה ואוטוטו הפיטמות שלה יתקפו אותי..כן..זה יגרום לי לקנות את התכשיטים..ציצי ומכנסיים מופשלים

    מאת: אביב |‏ 23 באפריל 2024 | 09:05
  • וואו פשוט מדהים! מראה שעם עבודה קשה וכישרון הכל אפשרי!

    מאת: גילי |‏ 22 באפריל 2024 | 13:30