שקר השן

מתי בפעם האחרונה ראיתם סלב שמסתובב עם השיניים המקוריות שלו? אחד אחרי השני המפורסמים אימצו את טרנד הציפויים, ורובם מסתובבים עם שיניים גדולות, צחורות וזהות לגמרי לאלה של הקולגות. אחריהם נוהים כמובן גם אזרחים מן השורה, אבל בלי הנחת סלב כבר קשה יותר לעמוד בעלויות. מזל שתמיד אפשר לטוס לעשות בטורקיה. טוב, כמעט תמיד

מאת  | ‏ 18 יוני 2020

חיוך של מיליון דולר (צילום: ירין טראנוס)

חיוך של מיליון דולר (צילום: ירין טראנוס)

שיניים לבנות. גדולות. סימטריות. בוהקות. עושה רושם שלכולם יש אותן לאחרונה. הרווחים נסגרו, שברים קטנטנים אוחו, צהבהבות הולבנה. השיניים לבשו תלבושת אחידה. הדוגמה הכי טרייה היא רוני מ"חתונה ממבט ראשון", כולנו ראינו את זה, את השיניים הלבנות הגדולות האלו, המבט הוסט לשם כל פעם מחדש. אבל זאת לא רק היא, גם אביבית בר זוהר, נסרין קדרי, סטטיק, בן-אל תבורי, אגם בוחבוט, טל גלבוע ועוד המון – כולם נושאים בגאון ציפויי שיניים. למעשה, יהיה ככל הנראה קל יותר למנות את הסלבס שמסתובבים עם השיניים המקוריות שלהם.

ואלה לא רק סלבס. העולם מלא באנשים שקמו בוקר אחד והחליפו לעצמם את השיניים, או ציפו אותן, או רק כמה מהן, לא נתקטנן על שן חותכת לכאן או לשם. כאלו שהתארגנו על פה חדש – על פי ערכי החיוך ההוליוודיים שהושתלו בנו בשנים של פרסומות לאורביט וסרטי קולנוע – ועל הדרך, בין אם היו מודעים לכך ובין אם לא, שינו לעצמם לגמרי את הפרצוף.

כי אמנם מדובר בסך הכל בציפויי שיניים, עניין של מיקרו מילימטרים, אבל כאלה שדוחפים את הלסת קדימה ומשנים את כל המאזן של הפנים. כשמדובר בסלב, התחושה היא שמשהו השתנה ואנחנו לא מצליחים לשים את האצבע על מה. התשובה טמונה במניפות שיניים הנפרשות להן בחיוכים מרהיבים ועצומים. חושפים אריחי חרסינה מבהיקים שהודבקו, שן אחר שן, כל אחת מהן בעלות של אלפי שקלים ועל בסיס האמונה האמריקאית שאין מחיר לחיוך. כלומר, כל עוד הוא מסודר ואחיד. רוצים לתת לשיניים שלכם להתרוצץ חופשי ולצמוח זו מעל זו ולצדדים? לכו תהיו בריטים. פה כל שן עומדת במקום.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@smile.clinic.israel) on

רואים שזה מלאכותי, וזה בסדר

טרנד ציפויי השיניים אמנם תפס חזק בשנים האחרונות, אבל אובססיית השיניים שלנו תמיד הייתה שם. קשישי הריאליטי בטח זוכרים את סאגת חנה גור מ-2004, שהגיעה לאודישנים ל"כוכב נולד" במצב דנטלי בעייתי. היא לא התקבלה, לא מעט משיקולי "לא עוברת מסך". שנה לאחר מכן היא הגיעה שוב לאודישנים, הפעם עם שיניים שההפקה סייעה לה כלכלית לתקן. הפעם היא גם עברה את האודישן. היא אמנם שרה אותו הדבר, אבל בפעם הזו היא כבר עמדה בתו התקן האסתטי הבסיסי. כי אנחנו אמנם רוצים סיפורים מרגשים בריאליטי, אנחנו מעדיפים מתמודדים שצלחו קשיים, שאיבדו, שחוו מחסור, רק לא בשיניים. על זה פחות נעים לנו להסתכל.

ונמשיך רגע קדימה עם הריאליטי, לאבולוציה שהיא "הכוכב הבא". ככל שהשיניים הופכות ליותר גדולות ויותר לבנות, הפער ביניהן לבין שיניים בגודל ובגוון טבעיים הופך לקיצוני. זה ניכר במיוחד באודישנים שבהם יש אנשים "רגילים" שעומדים מול אנשים מוכרים – השופטים. המתמודדים מגיעים מהבית, בדרך כלל הם צעירים ועדיין לא הספיקו לעבור התערבות אסתטית כלשהי. הם עומדים שם עם השיניים הפשוטות והטבעיות האלה, שלרוב אינן מטופלות או מולבנות, ומולם השופטים פוערים פיות מסנוורים.

ההבדל מאוד בולט, אבל לא לאורך זמן. רבים מהמתמודדים מיישרים קו מאוד מהר, גג עד אמצע העונה. אם פעם פרוצדורת הציפוי הייתה שמורה למפורסמים או, להבדיל, לאנשים שזקוקים לה מבחינה רפואית – שיניים קטנות מדי, או שנפגעו מתאונה או מחלה – היום כבר יותר ויותר אנשים עושים את זה סתם ככה, כמו כל פרוצדורה אסתטית אחרת. בוטוקס, לייזר, שיניים. למה? כי אפשר.

חייכי, הושתלת (צילום: Mike Coppola/Film Magic/Getty Images)

חייכי, הושתלת (צילום: Mike Coppola/Film Magic/Getty Images)

ד"ר אלון זיידמן, שמכונה "הרופא של הסלבס", מנסה להסביר את שורשי תופעת ציפויי השיניים. "יש עלייה משמעותית בביקוש לציפויי חרסינה בעיקר כי יש לכך יותר מודעות, בגלל הרשתות החברתיות. מודעות לכך שהנראות שלך היא כרטיס הביקור שלך. אם זו תמונת הפרופיל שלך בוואטסאפ, או התמונות שאתה מעלה באינסטגרם. זה כבר לא למפורסמים בלבד, כי לכולנו יש מצלמות מולנו כל הזמן".

זה הגיוני, כי אם יש דבר אחד שלמדנו מהרשתות החברתיות זה שקיים נתק בין איך שאנחנו נראים באינסטגרם לבין איך שאנחנו נראים במציאות. אנחנו מנסים לצמצם את הפער בין המראה שלנו באינסטגרם לבין החיים, אבל במקום שנרהיב עוז ונעלה תמונות קרובות יחסית למקור, אנחנו מנסים לקרב את עצמנו לתמונה.

גם זאביק דרור, מנהל משרד מוביל בתחום אסטרטגיית יחסי ציבור, מסכים שמדובר בהשפעה של הרשתות החברתיות: "האינסטגרם קידם מאוד חזק את החיוך הלבן. זה התחיל לפני שנתיים, כשהכל היה נספר בכמות הלייקים שלך והבינו שזה פשוט גורף יותר לייקים. מי שהיה לו את החיוך הלבן, קיבל יותר לייקים ועל זה רכבו גם המותגים הגדולים של חברות השיניים. פתאום לכולם היו פתרונות להלבנה. דיברו על הלבנה תוך חודש, תוך שבוע, תוך 24 שעות. פתאום בכל הפארמים יש מוצרים להלבנת השיניים, ולא רק נגד עששת או חניכיים רגישות".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Static (@staticofficial) on

אז הציפוי פשוט היה השלב הבא?
"הציפוי הגיע אחר כך, הוא כבר קבוע. מאפשרים לך לקבל שיניים לבנות בלי תחזוקה מיוחדת, אתה עושה את זה פעם אחת וזה נשאר לך לנצח. זה נותן לובן שרואים שהוא לא טבעי, רואים שהוא מלאכותי. אבל זה בסדר, כי המלאכותי הפך להיות לגיטימי בשנים האחרונות. לא להיות טבעי זה בסדר. זה בסדר להיות עם ריסים מודבקים, זה בסדר להיות עם תוספות שיער, זה בסדר להזריק בשפתיים. זה לגיטימי להיות לא מאה אחוז טבעי. אם בעשור הקודם הייתה התמקדות בהסרה, הסרת שיער מהגוף ומהפנים, ובעשור הזה אנשים מוסיפים, מוסיפים כדי להשיג מראה שהוא כביכול מושלם, מוקצן".

כמו כולם

אז מה זה בעצם הציפוי הזה? ד"ר זיידמן מסביר שציפוי החרסינה הוא האיכותי והיקר ביותר, הוא נעשה בתנור ומעליו יש שכבת גלייז שמעניקה ברק ושקיפות ויכולה להחזיק שנים. אופציה נוספת נקראת "קריסטל", שמכיל חלקיקי פלסטיק והוא זול הרבה יותר, אבל אין לו את העמידות של חרסינה.

מה המחירים של טיפול כזה?
"בין 3800-4500 שקל לשן בודדת. יש אנשים שבאים להבהיר את כל השיניים ולכן יצטרכו לעשות את החזית כולה, שזה 8 שיניים עליונות לפחות ואם ירצו גם את התחתונות, זה כבר מגיע לסכומים גבוהים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@smile.clinic.israel) on

יש השלכות? חסרונות?
"אין שום השלכות, לא מרגישים בהבדל. החיסרון היחיד הוא המחיר".

והמחיר הוא אכן חיסרון. המחיר הממוצע לציפוי איכותי הוא אלפי שקלים לשן אחת. בדומה להשתלות השיער, התפתחה גם תיירות שיניים לטורקיה שמציעה טיפולים במחירים זולים יותר, כ-250 דולר לשן. לא מקרי שאחד מסימני ההיכר של הטורטלים ב"ארץ נהדרת" היה ציפויי השיניים, אבחנה דקה שהקדימה את זמנה. אבל גם בלי ציפויים, שיניים הן עסק יקר, כשמסתבכים עם טיפולים יכולים להיסחף להוצאה עצומה. זו הסיבה ששיניים טובות מקושרות עם כסף, עם מצב סוציו-אקונומי גבוה. זה בולט במיוחד בארה"ב, שבה באזורים עניים אנשים לא עוברים טיפולי שיניים. מי שצפה בסדרת הדוקו "טייגר קינג" בנטפליקס ודאי שם לב שלרבות מהדמויות שם – כולן מהמעמד האמריקאי הנמוך – חסרות המון שיניים. אמנם במקרה שלהם זה קשור גם לשימוש אקססיבי בקראק, אבל דמויות בריאליטי אמריקאי הן תמיד עניות ותמיד חסרות להן שיניים. השיניים שלנו הן אמנם חומר חזק שישרוד לא מעט, אבל לא חיים של עוני. כי עוני משמעותו חוסר טיפול, מחלות, מחסורים תזונתיים והתמכרויות.

"בארה"ב אין ביטוח רפואי ובטח שלא ביטוחי שיניים", מספרת ד"ר נועה לביא, ראשת החטיבה לתקשורת פוליטית במכללה האקדמית תל אביב יפו. "רואים באופן מוחלט את הבדלי המעמדות בין מי שיש לו שיניים לבנות ומי שלא. אני גרה בשיקגו וקל לראות שבמעמד הגבוה השיניים מטופלות, אבל כשאת נוסעת 20 דקות מחוץ לעיר, את רואה אנשים בלי שיניים בגיל 40. אני מדברת איתך על מלצרים במסעדות ואפילו במלונות דרכים. זה מבהיר לך למי יש את היכולת הכלכלית לטפל בשיניים ולמי אין. הפה הלבן לא מבטא רק משטור אסתטי, אלא משטור כלכלי. מי יכול ומי לא. אם פעם היו מסתכלים על אופן שבו החיוך מסמל משיכה מינית, עכשיו הוא מסמל משיכה מינית-כלכלית".

סמל סטטוס (צילום: Samir Hussein/Wire Image/Getty Images)

סמל סטטוס (צילום: Samir Hussein/Wire Image/Getty Images)

לפי מחקרים, אחד מכל 4 אמריקאים נמנע מלחייך בגלל מצב שיניו. בסקר שנערך על ידי האקדמיה האמריקאית לרפואת שיניים קוסמטית, 75% מהנשאלים אמרו שהם שופטים הצלחתו של אדם בהתבסס על חיוכו, ואם החיוך שלו מכוער הם מייחסים לו היגיינת פה נמוכה. שש השיניים הקדמיות העליונות שלנו מכונות "השש החברתיות" (the social six), הן אלו שנחשפות בחיוך, והן אלו שמסמלות את המעמד החברתי שלנו. כיום, השיניים נחשבות לאיבר הכי בר שינוי שלנו אחרי השיער. אחריהן מגיעים שתלי החזה, ניתוחי האף, מתיחות פנים והגדלות פינים. הסיבה, ככל הנראה, היא שהשיער הוא רקמה מתה, והשיניים באופן חלקי גם הן, פסיכולוגית זה יותר קל לנו מלחתוך בבשר החי.

התוצאה היא שאנחנו חיים בעידן שבו השיניים שלנו משתפרות ונהיות צעירות יותר, בזמן שגופנו מזדקן. "ככל שאתה מזדקן, השיניים מצהיבות", מסבירה ד"ר לביא, "כל השחקניות-דוגמניות שעוברות את גיל 30, עושות בוטוקס, חומצה ומלבינות את השיניים. יש לחץ חברתי להיראות כמו כולם ולהישאר צעירה. אנשים יעירו לך 'לכי תטפלי בשיניים שלך'. היום להיות אישה בת 50 שלא עושה בוטוקס, זה לא קונצנזואלי".

מה היא עשתה בפרצוף?

החלפות שיניים הן למעשה עסק די עתיק. במאה ה-18, למקרה שתהיתם עד כמה אפלה יכולה להיות מאה, נעשו השתלות השיניים הראשונות. שיניים שנרקבו נעקרו והושתלו במקומן שיניים בריאות שנקצרו מילדים. כן. הפרקטיקה המבחילה הופסקה לאחר שמושתלת מתה מעגבת שחטפה במהלך ההשתלה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@dr.giladfiskus) on

הסיבוב השני של השתלות השיניים התרחש בהוליווד, עם המעבר מסרט אילם לסרט המדבר. פתאום נחשפו השיניים בסרטים שחור לבן, ואם הן לא היו לבנות בוהקות, הן נראו אפורות. האולפנים פתרו את זה על ידי חוזה שבו חויבו השחקנים להחליף את שיניהם בשיניים יפות ולבנות. מאז, כך אומרים, כמעט אף אחד בהוליווד לא מסתובב עם שיניו המקוריות והחיוך הקולנועי הפך לשאיפה כללית. כולם רוצים שיניים כמו בסרטים. כלומר, הסרטים האמריקאיים. בבריטניה המצב די שונה.

הבריטים ידועים בשיניים העקומות שלהם. אנשים פשוטים, בני מלוכה ושחקני קולנוע, כולם מסתובבים עם פה מלא בשיניים גרועות. תחשבו על "אוסטין פאוורס", פארודיית הריגול בכיכובו של מייק מאיירס והשיניים התותבות הדוחות שהדביקו לו. תחשבו גם על גבב הניבים הניינטיזי של אמה תומפסון, יו גרנט והנסיך וויליאם. רובם, מאז, כבר דאגו ליישר אותן ולהלבין, אבל הציפויים פחות נפוצים שם. הביטו בתמונת חיוך משותפת של הנסיך הארי ומייגן מרקל, רעייתו האמריקאית. היא עם ציפוי אגרסיבי, הוא עם סתם שיניים רגילות.

אנחנו, בישראל, הלכנו על המודל האמריקאי. "מודלים מערביים של יופי הגיעו לישראל באמצע שנות ה-90 עם ההפרטה של הטלוויזיה", מסבירה ד"ר לביא שהייתה בעברה גם שחקנית, "למשל העלייה של ערוץ 2 הביאה את מודל היופי האמריקאי בצורה ברורה ומהירה. כשעשיתי אודישן לרמת אביב גימל, השיניים התחתונות שלי היו קצת עקומות, וזה מעולם לא הפריע לי. אבל הדבר הראשון שביקשו ממני זה לתקן אותן. אתה לא יכול להיות יפה אם השיניים שלך צהובות או עקומות. ככה פערים כלכליים משתקפים ביופי, זה יובא לישראל".

מצא את ההבדלים (צילום: Karwai Tang/Wire Image/getty images)

מצאו את ההבדלים (צילום: Karwai Tang/Wire Image/getty images)

לד"ר זיידמן חשוב להבהיר שזה דווקא לא רק טיפול אסתטי. "לא עושים את הציפוי אם השיניים יפות ורוצים רק להלבין. מטופל שגדל עם שיניים לא אחידות, קטנות במידה שלהן, או שיש פגם שנראה כמו עננים על השיניים, או שיניים משחירות, אז אנחנו נעשה לו את הציפוי על השן. אין סיבה שילדים ילכו לבית הספר עם שן שחורה ולכן מתחילים את הטיפול בסביבות גיל 14".

ולמרות זאת, נדיר למצוא על המסך או על המסלול אנשים שחורגים מאותו חיוך אחיד, זה כמעט מרגיש כאילו מדובר בדרישה מכל מי שמחליט להיות מפורסם. "אף אחד לא מבקש משום דוגמנית שיניים יותר לבנות, או חזה סיליקוני, או ציפורניים ארוכות ומסודרות. להפך, כל צוות ביוטי מעדיף את הדוגמנית כמו קנבס וליצור עליה את הסיפור", מבהיר זאביק דרור.

אז מי מטפח את הטרנד הזה?
"זה מתחיל במשפיעניות ברשת, חלקן דוגמניות, חלקן סלבריטאיות שבונות לעצמן את האימג' הזה ומשפיעות על קהל שהולך ומתרחב. אלה קהלים שהם בדרך כלל בתחושה שלי ממעמד סוציו-אקונומי לא גבוה ורוצים להתחקות אחר אותן כוכבות או כוכבים".

ואין פה הכתבה מלמעלה?
"אם מישהי רוצה שיניים לבנות וציצי ענק, לבריאות. טוב לך? תהני. אין אליטה שמכתיבה טרנד. היום הגישה היא שהכל קול. הטרנדים נהיו הקצנת יתר, אין כמעט מחסומים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@smile.clinic.israel) on

השיניים כיום נראות אחידות לגמרי, שורה של חיוכים נוצצים וזהים. אבל יש דווקא משהו חמוד ומלא אופי בסימני היכר כמו רווח בשיניים או ניבים קטנים ומחודדים, התחושה היא שאחידות השיניים העלימה לא רק פגמים, אלא גם אופי וייחוד. ובכלל, כל העסק מרגיש קצת יותר מדי גדול. בכתבה על אידיאל היופי המוגזם, גילינו שזה תהליך שעבר גם על הגבות והשפתיים, התחת והציפורניים. יש משהו בהתמקדות באיבר אחד וניתוקו מהקשר, שמזכיר קצת פרקטיקות של פורנו. חלק מההחפצה בפורנו היא איברים מודגשים וגדולים שעומדים בפני עצמם.

אבל כשזה מגיע לפרצוף, כל תזוזה קטנה משנה הכל, וכשסלב צץ לפתע עם פה חדש ונוצץ, לפעמים נוצרת תחושת זרות לא נוחה. אם לזלוג אל המונח הפרוידיאני "המאוים" – משהו מוכר אבל שיש בו שינוי קטן, שיוצר אצלנו תחושה מנוכרת ולא נעימה. זו הסיבה שאנחנו מפחדים מליצנים וכן, גם מאנשים שעשו יותר מדי ניתוחים פלסטיים.

אבל בהסתמך על ההיסטוריה, גם אופנת שיני הענק מתישהו תעבור מן העולם. "טרנדים תמיד יהיו. התרבות היא לא שדה מקובע ודטרמיניסטי. מי חשב פעם שקים קרדשיאן תהווה מודל יופי ושישבן גדול יהיה משהו שנשים ירכשו לעצמן בניתוח. אם מתבוננים על ההקשר ההיסטורי-פוליטי כלכלי אז אף טרנד לא נצחי", מבטיחה ד"ר לביא. "מה שכן נשאר מאז המאה ה-20 די קבוע זה הקפיטליזם שמשתלט על המודלים ועל הטרנדים. אבל אפשרות לשינוי תמיד נמצאת וחשוב מהכל, צריך לדעת לבקר את מודל היופי".

ביפן, בניגוד לארה"ב ואלינו, מודל היופי הוא בכלל ניב מחודד ובולט שמכונה yaeba ונחשב סמל ליופי ולנעורים. ומי יודע, אולי יום אחד רופאים דנטליים יתבקשו ליצור רווח מלאכותי בשיניים, או להעניק להם גוון בז' עכור במקום הלבן הבוהק. החיוך המושלם, ככל הנראה, תמיד יישאר באופנה, מה שישתנה יהיה רק ההגדרה שלו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by (@smile.clinic.israel) on

סייעה בהכנת הכתבה: שנהב רצאבי

השאירו תגובה

 

  • לא אוהבת את הציפויים האלה,יש חן בשיניים הטבעיות,זה נראה כמו שיניים תותבות יותר נידי לבנות ומבריקות,שיני סוס.

    מאת: דבורה |‏ 16 בינואר 2023 | 22:22
  • יש קישור /המלצה למי שעשה במקום טוב בטורכיה? נקי/שרותי/זול

    מאת: דויד |‏ 26 ביולי 2021 | 19:09
  • כדי להלביש אותם משחיזים את השן וזה בלתי הפיך
    המראה המתקבל הוא של זקנים עשירים ממאליבו
    והדיבור משתנה ונהיות סין במקום שין

    מאת: אשת רופא |‏ 15 ביולי 2020 | 14:13
  • שיני סוס. סתם מגעיל

    מאת: אור הנר |‏ 13 ביולי 2020 | 17:47
  • כמה שלמו smile.clinic.israel וד"ר גלעד?

    מאת: זו פרסומת במסווה כתבה |‏ 13 ביולי 2020 | 14:24
  • התייחסות רלוונטית ומהותית על מודל היופי, היבטים כלכליים, השפעת התקשורת, החיקוי האמריקאי, הפער בין המציאות לזיוף.
    אובססיית השינויים וכמה כסף זה עולה-
    החלקות
    הסרת שיער לצמיתות
    הלחמת ריסים
    סידור גבות
    בוטוקס
    יישור שיניים וכו'

    עולם הזוי

    מאת: כתבה איכותית |‏ 10 ביולי 2020 | 21:22
  • ואז באה בחורה פשוטה יפה ולא מאופרת ומרסקת אותך מרוב שהיא מיוחדת ואמיתית, כל השאר ימשיכו ללכת עם פלסטיקים…

    מאת: מיקי |‏ 6 ביולי 2020 | 14:32
  • אני גר במרכז הארץ בעיר מושמצת אבל הייתי חייב להגיע לטיפול רפואי ברמת אביב.

    אחרי הביקור ברמת אביב שמחתי לחזור לעירי המושמצת כי את הנשים שראיתי שם,עם חזה תפוח וזקור, שיער בלונדיני גולש, שפתיים משורבבות וגבות שנראות כמו מסילת רכבת מרוחות על הפרצוף גרמו לי לבחילה!!!

    כולן נראות אותו דבר שזה פשוט מגעיל.

    מאת: יוסי |‏ 6 ביולי 2020 | 09:54
  • MAX 10 YEARS.. DONT DO IT. IT DOESNT LAST.

    מאת: REFUL |‏ 5 ביולי 2020 | 21:51
  • לא משנה אם זה יפה או לא. העיקר ההצהרה "יש לי, אני יכול להוציא אלפי שקלים על כל שן" . זה הדבר.

    מאת: אחד שיודע הכל |‏ 5 ביולי 2020 | 11:47
  • יצא לה מגעיל

    מאת: Dan |‏ 2 ביולי 2020 | 13:44
  • כתבה די טובה ומעמיקה – אהבתי שסוף כל סוף מתייחסים לזה שזה משנה את מבנה הפנים (באופן גורף זה תמיד יותר מכוער ממה שהיה קודם).

    מאת: נטלי |‏ 2 ביולי 2020 | 10:30
  • מעוותים לעצמם את הגוף תמורת חיי אינסטגרם דיגיטליים.

    מאת: הרב בגד |‏ 1 ביולי 2020 | 11:40
  • לא אצל כולם זה ניראה יפה לסטסיק ובן אל השיניים גדולות כמו לסוסים וגם לרוני השיניים גדולות זה לא ניראה טיבעי שיני סוסים גדולות וארוכות יש רופאים שעושים את זה יפה טבעי אבל בהגזמה שזה בולט ושיניים גדולות בן אלי אצלו זה ממש קיצוני לא אהבתי

    מאת: ........3 |‏ 1 ביולי 2020 | 07:40
  • אצל בן תבורי נרטה ממש דוחה כאילו ניפחו חו את השיניים ונעזה לו פה גדול

    מאת: המלאך |‏ 29 ביוני 2020 | 06:41
  • רק לשכל לא נמצא תחליף/תיקון/ריטוש

    מאת: אני |‏ 28 ביוני 2020 | 21:35
  • מרגישים אי נוחות בין מה שכתוב למציאות . צודקים ! שיניים לבנות ישרות ומדויקות זה מראה של אדם זקן עם שיניים תותבות . זה מזקין ואפילו דוחה . שיניים צריכות להראות הכי טבעיות שאפשר ודאי שלא לבנות וודאי שלא ישרות לגמרי – כי זה מראה זקן !

    מאת: שרון |‏ 27 ביוני 2020 | 02:10
  • זה מזיק לשיניים !! בגלל
    שצריך קודם להשחיז אותן כדי שהציפוי יידבק
    יש כבים ויש סיבוכים
    כתבה ממש פירסומית
    בבקשה לפרסם

    מאת: ד״ר גורפינקל |‏ 26 ביוני 2020 | 18:21
  • המשיכה הכי פרההיסטורית ואמיתית של האדם היא במבט ראשון,
    בחוש הריח, המגע וריח העור,
    את כל זה השנים האחרונות העלימו וטישטשו לנו.
    לא פלא שהרבה זוגות מתגרשים ולא יכולים לעמוד בעומס החיים.
    הטבע מאפשר לך הגבר ולך האישה לבחור את בן הזוג המתאים לך במדוייק.

    מאת: שמיל |‏ 26 ביוני 2020 | 18:14
  • נראה רע ולא טבעי.

    מאת: הדס |‏ 26 ביוני 2020 | 17:40
  • שיניים טבעיות יפות ולבנות זה צעיר חמוד וטבעי… הכתרים האלה עושים פה של סוס, מראה מאוד זקן ולא מחמיא, כמו שיניים תותבות

    מאת: לילוש |‏ 25 ביוני 2020 | 18:35
  • ד״ר זיידמן אחד ויחיד. אלוף האלופים

    מאת: עדי שלג |‏ 23 ביוני 2020 | 12:05
  • גלית גוטמן כבר עשתה את זה לפני 20 שנה

    מאת: גד |‏ 21 ביוני 2020 | 11:24
  • כתבה מעניינת ומעמיקה. מזכירה את כתבת הציפורניים המעולה. כל הכבוד!

    מאת: נועם |‏ 21 ביוני 2020 | 09:35
  • נראה כמו קרמיקה באמבטיה.

    מאת: ששי |‏ 20 ביוני 2020 | 22:41
  • ממליץ מאוד כל ד״ר ניר שחימוב. מתמחה בציפויים ברמה מאוד גבוהה. ובמחיר שווה לכל כיס !!

    מאת: אלחי אבגיל |‏ 20 ביוני 2020 | 18:44
  • רוני נראית כמו גמל עם שיניים נקיות

    מאת: בדואי |‏ 20 ביוני 2020 | 17:05
  • אף פעם לא ראיתי אותם אוכלים תפוח

    מאת: איציק |‏ 20 ביוני 2020 | 14:42
  • טופלתי אצל ד״ר שחימוב ניר במרפאה שלו בחולון
    עשיתי ציפויים על השיניים ויצא מושלם.
    זה לא נכון שאין סיכונים ואין חסרונות. כל מקרה לגופו. הרופא שלי הסביר לי הכל ולקחתי את ההחלטה אחרי הדמייה שהוא עשה לי והסביר לי הכל.

    מאת: מטופל מרוצה |‏ 20 ביוני 2020 | 14:23
  • זה נראה ממש ממש מכוער. מבגר. נראה כמו שיניים תותבות. רוני מחתונמי נראית בת 55 רק בגלל השיניים. פשוט מכוער.

    מאת: נילי |‏ 20 ביוני 2020 | 11:38
  • אחד הרופאים הטובים שיודעים לעשות את שיטת הדנטל סטיילינג (בעזרת ציפויים) זה מרפאות דולב אסתטיקס בהובלת 2 אחים שהם רופאים וגם טכנאים לשעבר.
    העבודות הכי יפות וטבעיות אפילו הסלבס משלמים להם

    מאת: אריק קופרמן |‏ 20 ביוני 2020 | 10:13
  • כתבה עם הרבה טעויות, לא נכונה, מפוזרת ולא ממוקדת. בשביל לעשות ציפוים נכון צריך שיהיה 3 פרמטרים: בריאות, פונקציה ואסתטיקה. אם אחד מאילה לא מתקיים, אז הטיפול היא לא יהיה מוצלח לאורך שנים. ציפוים יכולים להיות גם טבעיים מאוד, כאלה שאף אחד לא ישים לב שאיה לא שיניים אמיתיות. אני עושה הרבה כאלה. אפשר חהתרשם מציפויים טבעיים באינטגרם smiledesignstela

    מאת: סטלה |‏ 20 ביוני 2020 | 09:38
  • הדבר היחיד שאני לא אוהבת ברוני זה השיניים המלאכותיות שלה. היא נראית כמו צעירה עם שיניים תותבות שמנפחות לה את הפה באופן מלאכותי. חבל מאד. גם ציפוי שיניים אפשר לעשות באופן שייראה טבעי, לשמור על השוני בין השיניים השונות, להמנע מקו ישר או מסתימת כל הרווחים באופן שווה. במחיר שזה עולה התוצאה צריכה להיות טבעיות יותר וראה בבקשה את חיקוי ארץ נהדרת לרוני + השיניים. כנ״ל לרוב הסלבס שמופיעים כאן.

    מאת: בובה |‏ 20 ביוני 2020 | 09:35
  • כתבה עם המון טעויות, פרטים לא נכונים, מפוזרת ולא ממוקדת. למשל ששן היא כמו שער- אבר מת, זה לא נכון. וגם שבארצות הברית אין ביטוחי שיניים- זה גם לא נכון. ציפוים זה טיפול אסתטי לשיניים( רוב הפעמים לא רק אסתטי) הוא צריך לענות על 3 פרמטרים: בריאות, פונקציה ויופי. ציפוים יכולים להראות טבעיים לחלוטין, ולפעמים אי אפשר לדעת שאילו ציפויים. כמובן שחייבים רופא טוב בליווי של תכנאי טוב. אני עושה הרבה ציפוים טבעיים. אפשר להתרשם באינסגרם smiledesignstela@

    מאת: stela heisler |‏ 19 ביוני 2020 | 19:27
  • זה נראה זוועה מאוד מלאכותי

    מאת: אני |‏ 19 ביוני 2020 | 17:20
  • בשביל יופי ואסתטיקה צריך המון כסף בחיים. אבל זה לא יעזור בריפוי ממחלות קשות.

    מאת: דין |‏ 19 ביוני 2020 | 17:17
  • כתבה לפוליצר ממש

    מאת: רדוד מים המלח |‏ 19 ביוני 2020 | 15:31
  • עבר של מטומטמים

    מאת: שלומי |‏ 19 ביוני 2020 | 15:26
  • לא כותבים שצריך להשחיז את השיניים לפני ההדבקה תהליך כואב מאד ואחרי הציפוי אחוז גדול סובל מכאבים וגם מאכילת משהו קר כל הפה כואב אז לא מספרים לכם את כל האמת ולא כל לבן הוא יפה

    מאת: יקי |‏ 19 ביוני 2020 | 14:42
  • זה טוב לכמה שנים ולחיוכים למצלמה. אנשים נורמלים לא עושים שיניים לבנות כי אין להם צורך במראה צבוע כזה. כשהמחירים יירדו כמו לכל מוצר גם עמך ישראל יעשה את זה. בינתיים זה לכאלה של ה- שופוני.
    מה שהכי חשוב וזה לא קורה שלא מורידים את המחירים לטיפולי שיניים כל תיקון או טיפול עולים הון. שיתחילו עם זה. מדינה של גנבים הזויים שדורכים אחד על השני עלובי נפש.

    מאת: אוי לצביעות |‏ 19 ביוני 2020 | 14:36
  • זה כ"כ דוחה כשרואים שהשיניים מזוייפות . זה מראה שהבנאדם בעצם שבור ומוזנח ורק בגלל שהוציא הרבה כסף יש לו שיניים לא קשורות לפנים. אל תעשו את זה

    מאת: רונן |‏ 19 ביוני 2020 | 14:12
  • מה קורה אם מעשנים זה מצהיב?

    מאת: אני |‏ 19 ביוני 2020 | 14:07
  • ומה עם הנזקים? עם המראה המגוחך של חלקם? עם אי הנוחות בפה? כתבה חלקית.

    מאת: ננניי |‏ 19 ביוני 2020 | 13:26
  • מכוער ברמות על! נראה לא טבעי, כמו חיוך של זקנים עם כסף. הזוי שמפרסמים את זה כאילו מדובר באיזה טיפול פשוט. משייפים את השיניים כדי להרכיב את הזיוף הזה ואז אי אפשר להחזיר את השיניים לאיך שהיו. תעשו חיפוש בגוגל על איך באמת זה עובד. הדוקטור שאומר פה שאין שום השלכות והחיסרון היחיד הוא המחיר נשמע כמו דוקטור שמחפש לדחוף לכם מוצר ובחיים לא הייתי סומך עליו.

    מאת: חלת |‏ 19 ביוני 2020 | 12:48
  • כתבה פרסומית, כל אחד משלם כמה שקלים ומקבל סיקור

    מאת: -- |‏ 19 ביוני 2020 | 12:44
  • אגלה לכם סוד, יש מספר רופאים בישראל שעושים רק את זה, בצורה מקצועית.
    הסלב אוהבים לבן לבן לא ברור למה, אבל המון אנשים מהתעשייה פשוט עושים את זה טבעי ואף אחד לא יכול לדעת לעולם.
    חפשו בגוגל
    Bwhite Dr Miki Babayev
    תגידו שאני שלחתי אתכם :)

    מאת: מנהל אמנים |‏ 19 ביוני 2020 | 11:33
  • לא כדאי לעשות את זה עדיף לעשות ציפוי על גבי השן בלי שום שינוי בה ע"י ציפוי קומפוזיט

    מאת: ב |‏ 19 ביוני 2020 | 11:10
  • גועל נפש זה ככ מבגר. הם נראים פשוט אנשים צעירים עם שיניים תותבות. לא טבעי ולא יפה.

    מאת: א |‏ 19 ביוני 2020 | 10:00
  • חבל שלא מספרים להם שזה לא לנצח ובעוד כ 15 20 שנה כשירצו לחדש.מהמון סיבות כבר לא יוכלו לחדש תהליך כי הדבק הורס את הציפוי של השן
    זהו תהליך חד פעמי שלא נשאר לנצח וכל מי שעשה ימצא את עצמו נזקק לכתרים במקום ציפויים. כתרים על כל השיניים!!! ראו הוזהרתם

    מאת: בעל נסיון |‏ 19 ביוני 2020 | 07:36
  • אצל ביטון ודניאל וגם אצלאביבית בר זוהר – נראה כמו תותבות של חמור.

    מאת: חחח |‏ 19 ביוני 2020 | 04:58
  • יו זה נראה על כולם כמו שיניים תותבות איכס!!!

    מאת: מיקי |‏ 19 ביוני 2020 | 04:03
  • רובם עושים לסת עליונה וזה מכוער שהשיניים בלסת התחתונה נשארות מרוטשות כמו אצל רוני או הגר שעשתה עכשיו תיקון והארכה בלסת עליונה בקיצור או הכל או עדיף שלא!!

    מאת: פולי |‏ 18 ביוני 2020 | 23:10
  • אחלה כתבה. רק דבר אחד – "האלביתי", זה המינוח העברי ולא "המאוים". עם דגש עז על תחושת הניכור והזרות.

    מאת: שוש 3 |‏ 18 ביוני 2020 | 22:21
  • כתבה חופרת בלי שום תכלית, לא לקרןא חבל על הזמן!

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 18 ביוני 2020 | 21:56
  • גם גל גדות עשתה כתרים. למעשה היא שינתה את כל מבנה החיוך שלה. תשוו תמונות מההכתרה שלה למלכת היופי והיום

    מאת: אלינה |‏ 18 ביוני 2020 | 21:53
  • איך זה יכול להיות שאין שום סיכונים?הרי יש מלא תמונות באינטרנט של שיניים שנים אחרי ההדבקה ומעלה בין הציפוי לחניכיים נוצר צבע שחור וגם הרי משיפים את השן המקורית ומקטינים אותה ועל הקטנה מדביקים את החרסינה ואז עם השנים נכנסים חיידקים ויכולים לגרום לדלקת וריקבון והשחרת האיזור..תראו תמונות באינטרנט אבל באתרים מחול כי משום מה משתיקים ומסתירים את זה בארץ.

    מאת: אביב |‏ 18 ביוני 2020 | 21:20
  • פה של זקנים

    מאת: נראה כמו כתרים |‏ 18 ביוני 2020 | 21:01
  • נהדר שלמי שסייעה בהכנת הכתבה קוראים שנהב

    מאת: נעמה |‏ 18 ביוני 2020 | 20:35
  • כתבה נהדרת

    מאת: אחלה כתבה |‏ 18 ביוני 2020 | 19:53
  • שכחתם שבר רפאלי עשתה הקטנת חזה

    מאת: דניאל |‏ 18 ביוני 2020 | 19:47
  • שלי יפה וטבעי.
    עלק אין חסרונות?? זה הורס את השן כולל הלבנת שיניים.
    נמאס שכולם נראים אתו דבר.
    מזל שלא עשיתי בזמנו ציצי. כעתגדל וחמוד בחיים לא הייתי משנה.
    וכל אלו שעשו מורידות.

    מאת: יעל |‏ 18 ביוני 2020 | 19:47
  • נראה פייק

    מאת: משתמש אנונימי (לא מזוהה) |‏ 18 ביוני 2020 | 19:42
  • אצל רוני בולט ומלאכותי מידי

    מאת: שיננית |‏ 18 ביוני 2020 | 17:54
  • שכחתם את הדוגמה הקלאסית ביותר- אייל גולן

    מאת: דוד |‏ 18 ביוני 2020 | 16:51
  • זה הראה נורא וממש לא טבעי .
    זה פוגע באמייל של השן

    מאת: ענת |‏ 18 ביוני 2020 | 16:16