תתחילו להיפרד מהמחליק: אלה הטרנדים החדשים בעיצוב השיער

המלתחה שלנו לרוב נוטה להשתנות מהר יותר ולהיות מושפעת יותר ממגמות תקופתיות, אבל גם השיער לא חסין מפני עדכוני גרסה נדרשים - פשוט צריך לדעת לבחור אותם יותר בקפידה. בדיוק בשביל זה קפצנו ללונדון, לתצוגת הטרנדים בשיער של Label M לצד מעצבי שיער מובילים, וחזרנו עם מסקנות מרעננות למדי

מאת  | ‏ 27 נובמבר 2019

משחקי טקסטורות, שילובים בין חדות לרכות (צילום: ג'וש)

משחקי טקסטורות, שילובים בין חדות לרכות (צילום: יחסי ציבור)


השיער שעל ראשינו הוא אולי האקססורי החשוב ביותר שלנו. אנחנו יכולות להשקיע בלבוש ובאביזרים, ועדיין לא להרגיש פרפקט כל עוד השיער לא מוש. לרובנו יש שאיפות שונות לגבי השיער שלנו, ונראה שגם עידן ההחלקות מתקרב לקיצו כשרבות מאיתנו מפסיקות להיות חיילות צייתניות של שיער חלק. חלק מההשפעה מגיעה מעולם האופנה שמחבק בשנים האחרונות את הגיוון האתני, שמביא איתו למרכז הבמה נשים שונות עם מראות ורסטיליים וכך גם את סוגי השיער השונים ומוכיח שיופי מגיע בטקסטורות וצבעים שונים.

יש בזה משהו מנחם, שעוזר לכל אחת מאיתנו לקבל את עצמה (ואת השיער שלה) כפי שהוא, ומכאן השאלה היא איך למקסם את מה שיש. "בעיני הכי טרנדי, מעבר לכל תספורת חדשנית וצבע, זה ללכת על טבעיות", מחדד מעצב השיער יניב שלום. "שהשיער של כל אישה ייראה כמה שיותר קרוב לצורתו הטבעית, מבלי להשתמש באופן מופרז במחליקים ושאר מכשירים, אלא לשדרג את מרקם וסגנון השיער הקיים".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by label.m Israel (@labelmisrael) on

שלום גם מכיר באתגרי השיער המקומיים שלנו, ומאמין שאפשר דווקא להפוך אותם ליתרונות: "האקלים בארץ לח מאוד, והשיער הישראלי הוא לרוב עבה ונוטה להיות גלי. לדעתי לא צריך להילחם בזה – אנחנו מעצבי השיער יכולים להתאים ללקוחות השונות את המוצרים שיתאימו בדיוק לשיער שלהן, על מנת לממש את זה. חשוב לי לציין שאני לא מאמין בקורבנות אופנה, אלא בחיבור הרמוני בין האישה לשיער שלה, ובטכניקות שלא מאלצות אותה להשתעבד לספר שלה. אני מאמין באינטרפטציה אישית לטרנדים שאנחנו רואים בשיער לשנה הקרובה, כמו שילובים בין חדות לרכות, רוגע עם נועזות וטכניקות משולבות שמאפשרות אינספור אפשרויות עיצוב לכל תספורת".

כמו בבגדים, גם עולם עיצוב השיער כולל מגמות מתעדכנות, וכדי להישאר עם יד על הדופק נסענו לתצוגת הטרנדים בשיער של רשת מספרות הענק  Toni&Guy ומוצרי Label M לשנת 2020 בלונדון, כדי להביא לכן את כל המידע הנחוץ. טוני&גאי היא אחת מרשתות המספרות המוכרות והמבוססות בעולם כבר יותר מ-15 שנה, עם ניסיון אדיר של עבודה מאחורי הקלעים של תצוגות האופנה הכי נחשבות, בהן הכתיבו, לצד הבגדים הכי חדשניים, גם את קו השיער הנחשק בכל עונה בבירות הנחשבות כמו לונדון, פריז, טוקיו, מילאנו, ניו יורק ועוד.

חיבור הרמוני בין האישה לשיער שלה (צילום: יחסי ציבור)

חיבור הרמוני בין האישה לשיער שלה (צילום: יחסי ציבור)

ההתחשבות בלקוחה הגלובלית היתה ניכרת לעין, כך שהטרנדים יכולים להתאים לכל אחת, מכל מדינה בהתאם לטעמה האישי, ובהתייחסות לטקסטורות, הצבעים וצורות השיער השונות של נשים שונות, מבלי לשכוח שכולנו אינדיבדואליות ובעלות צרכים ורצונות שונים. "השנה הצגנו בדגש על יופי, שיער נשי, רך, ועם זאת בולט וחזק", אומר סשה מסקולו, מנהל הקריאייטיב העולמי של Toni&Guy. "התספורות והתסרוקות משקפות את הטרנדים הגדולים לא רק לעונה הקרובה, אלא לכל אורך שנת 2020".

בסיור בלונדון ליוו אותנו ארבעה מעצבי שיער בכירים מישראל, שהנחו ועזרו לנו להבין את מה שראינו. מעצב השיער יואב ארובס מסביר: "תחזית הטרנדים לשיער של טוני&גאי עושה לנו סדר בין הטכניקות השונות בגזירה, צבע ותסרוקות. אנחנו הספרים נחשפים אליהם בכל שנה, מביאים את הבשורה ללקוחות בארץ ועושים להן התאמות עם שינויים קלים שיתאימו יותר גם לעונות השנה, כך שיש הבדלים בין העיצובים שאנחנו ממליצים עליהם בחורף לעומת אלה של הקיץ. מה שמיוחד בטוני&גאי הוא שהם חושפים אותנו – הקהל – לעיצוב ברמה הגבוהה ביותר ובאופן שיכול להיות מאוד נגיש לכל אישה".

"שיער נשי, רך, ועם זאת בולט וחזק" (צילום: יח"צ)

"שיער נשי, רך, ועם זאת בולט וחזק" (צילום: יח"צ)

יניב שלום מוסיף כי אחד הטרנדים שנראו על המסלול בלונדון ונקרא Making Wave, הוא בעיניו אחד היותר רלונטיים ללקוחה הישראלית. בהמשך לתיאורו את סוג השיער הישראלי הנפוץ, הוא מוסיף כי ישנם מוצרים שונים לשדרוג המראה הגלי, כמו מוס המיועד למי שרוצה לשמר מראה של תלתלים דומיננטיים, ותוכל להשתמש בו תוך "כיווץ" השיער, כאשר מי שמעוניינת במראה גלי עדין יותר, יכולה להשתמש במוצר שנקרא Care Cream מבית Label M ולהשיג אפקט נינוח יותר. למי שזקוקה להחדרת לחות לשיער הוא ממליץ על Leave in Conditioner, תרסיס מרכך שמשאירים בשיער.

גם מעצב השיער אבי אמסלם מסכים עם הקולגות שלו, וחושב שהמגמה הגלובאלית היא חזרה לטבעי ופרידה מהמחליקים. "אני לא מאמין כרגע בשיער שנראה עשוי מדי, ומאוד אוהב את המראה הגלי, אולי בשילוב פוני – גם למתולתלות, אגב. היום אפשר לראות את זה גם בפרסומות והפקות אופנה שונות – השיער לרוב לא נראה מלוטש מדי, הדוגמניות במקרים רבים לא נראות כמו סופרמודלס אלא כמו אנשים מעניינים מהרחוב שאפשר להזדהות איתם. אני חושב שהמגמה הזו של חזרה לטבעי החלה כבר ב-2019 ומאוד מתחזקת ב-2020, ואלה בשורות מאוד טובות לנו הישראלים, עם האקלים והגנטיקה הספציפיים שלנו".

מגמה של חזרה לשיער הטבעי (צילום: יחסי ציבור)

מגמה של חזרה לשיער הטבעי (צילום: יחסי ציבור)

זו מגמה שמתאימה לכולן באופן גורף?
"אני אישית חושב שכל אישה צריכה מעצב שיער טוב, שיודע להתאים לה את התספורת והסגנון הנכונים לה, גם מתוך התחשבות במה שקורה באופנה ועיצוב שיער מבחינת טרנדים, וגם מתוך מחשבה הכי ספציפית על האישה שיושבת מולנו. כל הגל הטבעי הזה בסך הכל גם מאוד מקל על נשים מבחינת טיפול שוטף, להסתדר עם השיער שלהן ביום יום, וגם חסכוני כי לא צריך להגיע בכל שבוע למספרה כדי לעשות פן ולתחזק".

"ההשראות שראינו הגיעו מרחבי העולם, יחד עם הטאץ' האישי של מעצבי העל שהציגו אותם והוסיפו נופך אומנותי", מספר מעצב השיער עידו לוי על התרשמותו הכללית מקולקציית השיער של טוני&גאי. "הרעיון מאחורי קולקציית 2020 הביא איתו שיער יפהפה שההשראות שלו שאובות במקרים רבים ממסלולי האופנה. מה שאני לוקח משם זה את יצר השובבות והמגוון שקיים באופנה של ימינו, שמרכז בתוכו בין השאר רומנטיקה, תחכום ובטחון עצמי". אנחנו יכולות להתחבר לזה. אין ספק שיום של שיער טוב מעורר בנו בטחון עצמי ורומנטיקה.

הכותבת הייתה אורחת של Label M בלונדון

"עיצוב ברמה הגבוהה ביותר ובאופן שיכול להיות מאוד נגיש לכל אישה" (צילום: יחסי ציבור|)

"עיצוב ברמה הגבוהה ביותר ובאופן שיכול להיות מאוד נגיש לכל אישה" (צילום: יחסי ציבור|)

רומנטיקה, תחכום ובטחון עצמי (צילום: יחסי ציבור)

רומנטיקה, תחכום ובטחון עצמי (צילום: יחסי ציבור)


 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by label.m Israel (@labelmisrael) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by label.m Israel (@labelmisrael) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by label.m Israel (@labelmisrael) on

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by label.m Israel (@labelmisrael) on

  • ואין מתולתלת אחת בכתבה! איזה בושות והתעלמות מקהל יעד ככ דומיננטי בישראל. העיקר העצמה נשית…פסדר

    מאת: דניאל |‏ 3 בדצמבר 2019 | 15:43
  • כולנו אינדיבדואליות!

    מאת: החמישיה |‏ 1 בדצמבר 2019 | 21:59
  • מה טבעי בכלל בכל התמונות שהצגתם? הכל עשוי מידי לא חידשתם שום דבר

    מאת: מזל |‏ 30 בנובמבר 2019 | 23:12
  • כתבה ריקה מאמירה. גיבוב מילים מיותר

    מאת: מופתעת |‏ 30 בנובמבר 2019 | 18:41
  • קסניה טרנטול אחת הכוסיות

    מאת: מישהו |‏ 29 בנובמבר 2019 | 08:54
  • איפה התלתלים???בכל התמונות שיער חלק. אז מה הקטע עם חזרה לטבעי???הלוו, מי אחראי על בחירת התמונות פה???

    מאת: אני |‏ 28 בנובמבר 2019 | 14:19
  • נפטרנו מהקארה עוברים לטבעי…

    מאת: איה |‏ 28 בנובמבר 2019 | 12:39
  • הזייה … אתה פותח את הכתבה ובטוח שאכן תראה שיער טבעי שמצאו לו פתרון ואתה מגלה שהכל אותו דבר אז מה הקטע של הכתבה

    מאת: לילך |‏ 28 בנובמבר 2019 | 11:36
  • כל התמונות פה עשויות בפוטו שום. אין פה כלום טבעי. אבל העיקר הכתבה מדברת על טבעי

    מאת: מצחיק חלללחח |‏ 28 בנובמבר 2019 | 07:57

השאירו תגובה